Adrianne Skrevet 15. oktober 2013 #21 Del Skrevet 15. oktober 2013 Jeg kaster bæsjebleiene rett ut i søppeldunken både hjemme og borte. Hvis det er langt til søppeldunken så legger jeg posen med bleien utenfor ytterdøra, og tar den med når jeg går. Det kan fort gå mange dager mellom hver gang vi tømmer søppelbøtta på badet, så der vil jeg helst ikke ha bleier. Tissebleiene kaster jeg i søppelbøtta på kjøkkenet for den tømmes daglig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rararara Skrevet 15. oktober 2013 #22 Del Skrevet 15. oktober 2013 Jeg kaster den i en pose i søppelbøtta ute. Men jeg hadde aldri selv reagert om noen hadde kastet bleier i søppelspannet mitt inne. Det er noe man bør kunne regne med når man har besøk av bleiebarn synes jeg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maman Skrevet 15. oktober 2013 #23 Del Skrevet 15. oktober 2013 Hvis det er bæsjebleier legger jeg de ut og tar med når jeg går, hvis vi er hos noen som ikke har bleiebarn selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #24 Del Skrevet 15. oktober 2013 Unnskyld meg, men legger bleia ute i yttergangen. Ikke i blokk håper jeg? Skal det stinke for hele oppgangen? Anonymous poster hash: 2a8bc...936 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mohair Skrevet 15. oktober 2013 #25 Del Skrevet 15. oktober 2013 Synes dere det er frekt at folk kaster bleier i søpla? : Det synes jeg er helt fjernt å reagere på! Hvor gjør dere av bind og tamponger når dere er på besøk hos andre? Tar dere med dette hjem? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #26 Del Skrevet 15. oktober 2013 Jeg kaster tissebleier i søppelet på kjøkkenet og bæsjeblerier i søppeldunken ute både hjemme og på besøk. eventuelt legger den ute på trappa vist det er langt til søppeldunkene og tar den med å kaster når vi går. Tissebleier kan begynne å lukte de og på ett varmt badegulv så jeg synes det er mest "høflig" å kaste de på kjøkkenet da søppla der kastet oftere enn "bade-søppla". Anonymous poster hash: 38cb3...b63 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #27 Del Skrevet 15. oktober 2013 Har funnet bleier både i baderomssøppel og kjøkkensøppel jeg ja. Uten å høre noe fra mødrene. Fedrene da? Jeg har erfaring med at det er de som stapper en bæsjebleie uinnpakket i baderomssøppelet utn å si ifra. Er det mors skyld, det også? Anonymous poster hash: 6f627...9d5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl2.0 Skrevet 15. oktober 2013 #28 Del Skrevet 15. oktober 2013 Fedrene da? Jeg har erfaring med at det er de som stapper en bæsjebleie uinnpakket i baderomssøppelet utn å si ifra. Er det mors skyld, det også?Anonymous poster hash: 6f627...9d5 Mor er alenemor.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #29 Del Skrevet 15. oktober 2013 Vi går ut med bæsjebleiene her i huset. Og når jeg er på besøk, går jeg også ut med bleia. Tissebleiene kaster jeg i kjøkkensøpla, eller annen avfallsdunk som tømmes ofte. Jeg ville aldri kunne legge en bleie med bæsj i i noen andres søppeldunk inne! Det siver da lukt ut nesten uansett hvor mange poser man knyter rundt. Og ikke alle tømmer søppeldunken på badet så ofte. Det ville jeg selv synes var ganske frekt, i allefall. Jeg er generelt opptatt av å ikke ta meg til rette mer enn som en normal gjest selv om jeg har med baby, når jeg er på besøk. Rydde etter meg/oss, ikke la babyen sikle eller gulpe ut over fremmede sofaer. Anonymous poster hash: f7fdd...0dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mohair Skrevet 15. oktober 2013 #30 Del Skrevet 15. oktober 2013 Jeg er generelt opptatt av å ikke ta meg til rette mer enn som en normal gjest selv om jeg har med baby, når jeg er på besøk. Rydde etter meg/oss, ikke la babyen sikle eller gulpe ut over fremmede sofaer. Anonymous poster hash: f7fdd...0dc Jeg synes det er annerledes å ha med en baby på besøk enn å gå alene. Jeg prøvde så godt det lot seg gjøre å forhindre gulping andre steder enn på gulpefilla, både hjemme og borte, men en gang i blant ble det likevel søl. Tåler folk virkelig ikke siklende babyer i huset sitt? For meg handler ikke det om å ta seg til rette. Er man gjest så får man vel lov til å bruke badet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #31 Del Skrevet 15. oktober 2013 Men ærlig talt, hvorfor har du søppelbøtte på badet, om den ikke kan brukes? Slike bøtter med lokk er jo beregnet på å brukes til bl.a bleier. Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor folk gidder å lage problemer ut av en slik bagatell. Anonymous poster hash: 4f38f...af8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sajk Skrevet 15. oktober 2013 #32 Del Skrevet 15. oktober 2013 Når vi er borte kaster vi alltid alle bleier i söppeldunken ute vet jo at det fort stinker. Så ut med det ;-) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Sun- Skrevet 15. oktober 2013 #33 Del Skrevet 15. oktober 2013 Hvor skal de ellers kaste dem, om du ikke legger frem andre poser, og ber besøket kaste bleier i de? Eller må dine gjester ha med seg egne søppelposer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2013 #34 Del Skrevet 15. oktober 2013 Hvor skal de ellers kaste dem, om du ikke legger frem andre poser, og ber besøket kaste bleier i de? Eller må dine gjester ha med seg egne søppelposer? Nei, hør her... Det stinker jo. Er jo som å bæsja rett i bøtta. Ingen,ed barn selv kaster bæsjebleier rett i bosset sitt, de bruker poser eller kaster rett ut eller var en spesiallaget bleiebøtte. Jeg har selvsagt med meg poser når jeg går ut. På offentlige steder må jeg jo ha poser, for ikke då stinker ned hele toalettet. Det er jo helt vanlig at bleieposer er en del av stellevesken. Anonymous poster hash: 58719...ef7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Sun- Skrevet 15. oktober 2013 #35 Del Skrevet 15. oktober 2013 Nei, hør her... Det stinker jo. Er jo som å bæsja rett i bøtta. Ingen,ed barn selv kaster bæsjebleier rett i bosset sitt, de bruker poser eller kaster rett ut eller var en spesiallaget bleiebøtte. Jeg har selvsagt med meg poser når jeg går ut. På offentlige steder må jeg jo ha poser, for ikke då stinker ned hele toalettet. Det er jo helt vanlig at bleieposer er en del av stellevesken. Anonymous poster hash: 58719...ef7 Og jeg ser det som helt naturlig at mine gjester kaster bleier i min søppelbøtte når de er på besøk. Skulle bare mangle,synes jeg. Jeg kan da fint kaste søpla etterpå. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rabrabara Skrevet 16. oktober 2013 #36 Del Skrevet 16. oktober 2013 Nei, aldri! Jeg spør om en plastpose og legger bleien rett ut I søpla ute. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Houdini Skrevet 16. oktober 2013 #37 Del Skrevet 16. oktober 2013 Merket hvor utrolig ekkelt bæsjebleier kan lukte etter å ha hatt en venninne på besøk. Hun kastet den i søppelet på badet, måtte vaske bøtter grundig etterpå med zalo mens jeg holdt meg for nesen. Luktet bæsjebleie fremdeles etter jeg vasket den. En annen gang stinket en tissebleie når jeg tenker etter. Herregud, som den stinket. Ja, frekt å kaste stinkbomber i andres søppel, spesielt på badet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stinelin Skrevet 16. oktober 2013 #38 Del Skrevet 16. oktober 2013 Jeg tar det ikke så tungt om noen kaster ei bæsjebleie i søpla på badet, heller det enn på kjøkkenet ihvertfall. Men så har vi jo to bleieunger selv, og de fleste bruker bleiebøtta. Vil heller ha dem i søpla enn ute på trappa, for da finner jeg bikkja med bæsjebart etter en stund, og det er ihvertfall pyton. Om jeg er på besøk hos andre bleiebarn gjør jeg det samme som dem. Og jeg pleier spørre eller informere om hvor jeg kastet den. Eller jeg tar den med når jeg går om jeg er hos folk som ikke er vant til unger og det som fører med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2013 #39 Del Skrevet 16. oktober 2013 Virker som folk har et litt ulikt syn på bad, og hva et bad skal brukes til / hvordan "stemningen" på badet skal være. For noen er badet et rent rom, der det skal være skinnende blankt og rent og lukte godt, med gode såper og kremer. For noen er badet mer et bruksrom, et sted man kvitter seg med dritten og ferdig med det. Selv om jeg har barn selv (inkl en baby), er jeg opptatt av at badet skal være et rent og fresht sted. Og jeg er langt ifra noen vaskenazi. Men det er helt uaktuelt for meg å føle meg ren hvis jeg dusjer eller pusser tennene i et rom med selv den minste eim av bæsjebleier. Vi har en metallsøppelbøtte med lokk utenfor inngangsdøren. Der går poser med bæsjebleier nedi. Og de hives i søppeldunken ved garasjen når jeg eller mannen går ut. Vår gamle barnehage hadde samme system, funker veldig greit. Anonymous poster hash: f7fdd...0dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anciol Skrevet 16. oktober 2013 #40 Del Skrevet 16. oktober 2013 Hadde alltid med meg hundeposer da mine brukte bleie:) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå