Gå til innhold

Hiver dere drittbleier i søppelbøtta hos andre?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er noen år siden vi var ferdige med bleiebarn her i huset, og jeg nyter å ha det rolig og rent rundt meg igjen.

Nå er det sånn at vi har familie og venner med små barn, og hver gang de har vært på besøk ligger det en eller flere stinkende bleier igjen i søppelbøtta på badet. Bøtta har lokk, og står selvfølgelig rett på varmekablene. Når man da skal bruke bøtta selv er jo stanken uutholdelig.

Det er selvfølgelig ikke verre enn å gå ut med posen, men ærlig talt; hva med å legge bleien utenfor døra og ta den med når du går? Pakket inn i en hundepose?

Er jeg kravstor? Hva gjør dere selv?

Anonymous poster hash: 7c464...4c9
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis ungene driter spør jeg alltid verten hvor jeg skal kaste den.

Anonymous poster hash: f70cc...7c1

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vis du legger hundeposer på badet. og spør pent om dem kan legge bleia der, så er jo det greit:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Clafoutis

Hjemme kaster vi tissebleier i baderomssøpla og pakker bæsjebleier inn i bleieposer fra Libero og kaster dem i den vanlige søpla på kjøkkenet. Bleieposen forhindrer lukt og søpleposen på kjøkkenet hiver uansett minst én gang pr dag, så bleiene blir aldri liggende der og stinke. Hvis poden må skiftes bæsjebleie på når vi er på besøk, spør jeg alltid vertinnen om hvor jeg skal kaste den.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pakker bleia inn i en bleiepose og kaster den i søpla på badet når vi er på besøk.

Anonymous poster hash: baf1b...43a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sånne hundeposer fra Libero liggende i stellevesken, sammen med engangsmatte, bleie, våtservietter og sinksalve. Er en selvfølge for meg å legge ut matte og å kaste både tisse- og bæsjebleie i egen pose og sette den utenfor ytterdøren. Tar den med til søppelkontainer når vi går hvis ikke vertskapet sier at de tar den siden. Kunne aldri samlet meg inn å legge den i søpla på badet! Gjør jo ikke det hjemme. Og jeg lar heller ikke min egen dritt ligge igjen i andres do... Men det er kanskje "bare" meg og mitt syn på høflig renslighet? :-P

Men du kan jo legge ut poser, eller spørre om de vil ha en pose når de går for å skifte.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lar alltid bleia ligge ved siden av vasken, så kan de selv gjøre hva de vil med den :)

Anonymous poster hash: a0722...0ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke barn selv, men når jeg passer nevøen så kaster jeg bleia først i bleiepose og så spør jeg om jeg skal kaste bleia i søppelbøtta. Har vi vært et sted der det er flere barn og masse stress gir jeg beskjed om at jeg har kasta ei bleie i bøtta.

Anonymous poster hash: 46d11...6a3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar alltid bleia ligge ved siden av vasken, så kan de selv gjøre hva de vil med den :)

Anonymous poster hash: a0722...0ea

Haha :ler:

Anonymous poster hash: 46d11...6a3

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å spørre om en egen pose og spør om jeg skal gå ut i søpla med den. Tissepleier kaster jeg i den vanlige søpla på badet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør hva de foretrekker. Mange av mine venninner har barn på samme alder, så ei bleie til og fra spiller ingen rolle.

Hos mindre kjente legger jeg bleia på trappa og tar den med når jeg går, uten å spørre.

Det verste jeg har vært borti var at noen i svigerfamilien la brukte bleier fra tvillinger på 2år i vedovnen vår på stua, gjennom ei hel helg faktisk! :sjokkert:

Anonymous poster hash: 89335...386
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest white tiger

Jeg bruker å spørre om jeg kan få en pose og hvor søppeldunken deres er. Vanligvis er den jo rett utenfor døra, så da putter jeg bleia i posen, knytter godt igjen og tar den med meg ut og kaster den. Er den et stykke unna, legger jeg posen med bleia ute, og kaster den når vi skal dra. Tror ikke folk flest setter pris på stinkende bleier på badet eller i søppelet på kjøkkenet o.l.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, når jeg har hatt besøk av bleiebarn så regner jeg med at bleier er kaster i søpla og tømmer derfor alltid søppelbøtta. Jeg skjønner ikke at dette skal være et problem...

Når jeg er hos andre spør jeg. Men må si jeg ville synes det var rimelig sært hvis jeg måtte ta med meg bleia når jeg gikk.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei huff. Jeg kaster ikke drittbleier i egen søppel inne, så det gjør jeg i hvertfall ikke på besøk. Hjemme går de i egen pose som henger utenfor døra, og når jeg går på jobb om morgenen tar jeg den med meg i søpla. Er jeg borte så har jeg alltid med sånne hundeposer som jeg legger bleier i. Lukter de så legger jeg denne utenfor og tar med når jeg går, lukter de ikke, så lar jeg den bare ligge i stelleveska og kaster den senere.

Anonymous poster hash: 30581...28a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å legge den i en hundepose, og legger den på toppen av stelleveska, også kaster jeg den i containern når jeg går...

Kunne aldri falle meg inn å legge den igjen hos andre. Bortsett fra andre småbarnsfamilier med egene bleiebøtte, da bruker jeg den.

Anonymous poster hash: 1df43...eba
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har funnet bleier både i baderomssøppel og kjøkkensøppel jeg ja. Uten å høre noe fra mødrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spør hva de foretrekker. Mange av mine venninner har barn på samme alder, så ei bleie til og fra spiller ingen rolle.

Hos mindre kjente legger jeg bleia på trappa og tar den med når jeg går, uten å spørre.

Det verste jeg har vært borti var at noen i svigerfamilien la brukte bleier fra tvillinger på 2år i vedovnen vår på stua, gjennom ei hel helg faktisk! :sjokkert:

Anonymous poster hash: 89335...386

Hahaha, wtf? :fnise:

Anonymous poster hash: cc318...189

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at dette er et så stort problem?? Når man har besøk av noen med små barn må man da regne med bleier i søpla.. Har aldri brydd meg om det, knyter posen etter de har dratt og kaster den.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 mnd baby: Jeg putter bleiene i bleiepose og tar som oftest med meg når jeg går. Evt spør om jeg kan kaste tissebleien i vanlig søppel siden den ikke lukter.

3-åring: tar med på samme måte eller vi stikker ut med dem om det er bæsj siden de stinker voldsomt :haar:

Hadde jeg kastet i søpla på badet hadde jeg i alle fall sagt fra. Det kan ta litt tid før den blir kastet er min erfaring fra før jeg fikk barn. Det var ikke mye som ble kastet der og i alle fall ikke mye som ikke kunne stå (utenom bind så klart).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...