Diva Skrevet 1. mai 2004 #1 Del Skrevet 1. mai 2004 Har nå tenkt å sikre meg ved å gi pus id-merking. Tenkte mest på microchip, men har hørt at denne kan vandre. Tattovering er jo også et alternativ. Hva har dere andre katte-eiere gjort ? Hva tror dere er best ? Pris ? Har hørt ca 500,- for microchip. Er det likt for begge alternativer ? På forhånd takk for synspunkter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 1. mai 2004 #2 Del Skrevet 1. mai 2004 En Chip vandrer sjelden valdig langt. Vofsen vår ble chip-merket for 2 år siden og i løpet av denne tiden har den vandret ca 10 cm. Farlig er det i alle fall ikke. Og det er fort gjort å sette den inn også. Stygg sak de bruker til å sette chipen på plass med, men det er kanskje verst for eieren :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 1. mai 2004 #3 Del Skrevet 1. mai 2004 Er ikke katteeier, men hundeeier som du vet. Han er chip-merka men det ble gjort hos oppdretter, så jeg vet ikke pris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 1. mai 2004 #4 Del Skrevet 1. mai 2004 Pris ja.. Det varierer kanskje litt. Vi sette den inn i forbindelse med vaksine og fikk derfor rabatt. 500 kan nok stemme for å sette inn chip, men jeg mener bestemt at vi betalte mellom 300 og 400 fordi vi tok vaksinen samtidig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 1. mai 2004 Forfatter #5 Del Skrevet 1. mai 2004 Okei. Takk skal dere ha for info :D Synes det er greit å få gjort dette snart. Kanskje jeg skal ta sjansen på microchip likevel ? : ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
breece Skrevet 1. mai 2004 #6 Del Skrevet 1. mai 2004 Jeg ville heller tatovert pusekatten! Da kan alle se at det noen som eier den. En nabo av meg beholdt en løskatt (trodde hun) helt til hun var hos dyrlegen med den et par år etter og fant ut at katten hadde microchip! Mine katter er alle tatovert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 1. mai 2004 #7 Del Skrevet 1. mai 2004 Vår er tatovert, men det var ikke vi som valgte det selv, det ble gjort før vi fikk den. Foreldrene mine har microchip på sin katt. Jeg ville nok valgt sistnevnte, fordi det er mest lettvint for katten. En microchip settes med en sprøyte, mens hvis katten skal tatoveres må den legges i narkose fordi det er smertefullt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
breece Skrevet 1. mai 2004 #8 Del Skrevet 1. mai 2004 Joa, jeg er enig at det er vondt for katten, men når man først har den i narkose, kan man kastrere den samtidig! To fluer i en smekk :enig_animasjon: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 2. mai 2004 #9 Del Skrevet 2. mai 2004 Tatovering sier dem ofte flyter utover og blir uleslig etterhvert? Men det kjekke er jo at alle kan se om dyret er merket eller ikke. En chip som er plassert rett, skal ikke vandre i det hele tatt, men er ikke lett for alle å finne.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest onyx, i.i. Skrevet 2. mai 2004 #10 Del Skrevet 2. mai 2004 Jeg har microchip i pusen min. Han er rasekatt og ble merket hos oppdretter og derfor vet jeg ikke prisen. Uansett hadde nok han fått chip fordi han er helt hvit og tatovering rett og slett ville blitt stygt. Den største ulempen med chip er at den ikke er lett å oppdage for andre. Det er ikke alle som gidder ta en katt med til vetrinær for å sjekke om den er merket. Chipen kan jo kjennes, men da er man nesten nødt til å vite hva man leter etter og ev. ca hvor den bør sitte. Tatovering er jo greit m.h.t. at det er lett å se at katten ikke er eierløs. Ulempene er at katten må bedøves (ikke alle katter takler bedøvelse like greit). Tatoveringen kan bli mislykket og må gjøres om igjen. Hvis katten er svart vil den kanskje ikke synes likevel. Eller hvis katten er lys, så vil tattisen lyse opp hele øret... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 2. mai 2004 #11 Del Skrevet 2. mai 2004 Oh.. Jeg har sort katt, men tatoveringen ser vi likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 2. mai 2004 #12 Del Skrevet 2. mai 2004 mmm...dette gir meg ideer til mannen!! Muligens chip med GPS hadde vært noe ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 2. mai 2004 #13 Del Skrevet 2. mai 2004 Vår katt er svart/hvit og svart på/i ørene, så hennes tatovering synes knapt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myumi Skrevet 2. mai 2004 #14 Del Skrevet 2. mai 2004 Aldri i verden om jeg ville tatovert en hund i øret. Min nabo gjorde det med sin nydelige sorte labrador og resten av sitt liv var den livredd og glefset når noen kom borti øret dens. Skulle eieren rense øret måtte han til dyrlegen og få beroligende sprøyte først. De hundene jeg har hatt har alle fått chip i nakken og vandring har jeg ikke opplevd. Den har ett anheng i halsbåndet hvor det står "Chipmerket med datamars" som du får av dyrlegen når den er merket. Å sette den inn gikk fint, ett høyk klynk så var det over og med en godbit og kos etterpå gikk det kjempebra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
breece Skrevet 2. mai 2004 #15 Del Skrevet 2. mai 2004 Nå er det jo en vesentlig forskjell på hund og katt da. En løs hund blir jo tatt hånd om med en gang, det blir ikke en katt! Jeg har en kritthvit katt og to svarte - alle kan man se tatovering på, og det er to år siden de ble tatovert. Ingen av dem har noe som helst problem med at jeg tar de på øret. Men selvfølgelig er det helt greit med microchip også - det viktigste er at de blir merket på en eller annen måte! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest :-) anna (ikke pålogga) Skrevet 2. mai 2004 #16 Del Skrevet 2. mai 2004 Jeg fikk katten min øretatovert samtidig som den ble kastrert. For da var den i narkose allerede. Veldig greit. Vurderte chip... og med en hun hadde jeg nok gjort det. Men en katt blir ikke alltid sjekka så godt så jeg ville ha noe som var liutt synlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest :-) anna (igjen) Skrevet 2. mai 2004 #17 Del Skrevet 2. mai 2004 Med en HUND skulle det naturligvis være... (en liten tastefeil bare) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest allium Skrevet 2. mai 2004 #18 Del Skrevet 2. mai 2004 Hunden vår har øretatovering. Man vet jo aldri om de som finner hunden har utstyr for å lese chip-merket, eller om de i det hele tatt vet at noe sånt finnes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå