AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #181 Skrevet 18. oktober 2013 Når man fraskriver seg ansvaret fraskriver man seg selvsagt også alle rettigheter. Er det virkelig så utrolig vanskelig for dere kvinner å tenke rasjonelt? Du hadde blitt tatt mer seriøst om du ikke hadde vært så tydelig bitter på kvinner. Anonymous poster hash: 80935...45f 1
Medlem Skrevet 18. oktober 2013 #182 Skrevet 18. oktober 2013 Så.. Hvorfor er det vanligvis kvinner som tar ansvar for at mannen skal bruke kondom da? Anonymous poster hash: 80935...45f Stemmer det med sannheten? Jeg har ikke sett noen statistikk, men har mine tvil. I såfall er det kanskje fordi disse kvinnene er redd for å bli smittet av sykdom.
minienthe Skrevet 18. oktober 2013 #183 Skrevet 18. oktober 2013 Hei, Har svart deg på dette tidligere, men oppdaget at jeg i farten uttrykte meg såpass feil i forhold til de som ikke sliter med abort etter prevensjonssvikt at meningen ble motsatt av hva jeg mente. Siden dette jo berører et følsomt tema og innlegget har stått noen dager tenkte jeg det var greit å gjøre oppmerksom på det. Det rettede innlegget ligger her (for de som er interessert): http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=779820&p=13391835 no worry, tror vi bare får være enige i å være uenige i akkurat dette temaet
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #184 Skrevet 18. oktober 2013 For meg er denne saken såre enkel. I dag er det slik at hvis kvinnen vil ta abort, så har far ingeting han skulle sagt, til tross for at det er like mye hans barn. Dette er uheldig. Samtidig skjønner jo også jeg at det ikke kan være slik at en mann skal tvinge en kvinne til å ta abort mot hennes vilje. Derfor mener jeg det bør innføres regler som er 100% likestilte, BEGGE veier. 1. Hvis kvinnen vil ta abort, og mannen ikke vil, så må kvinnen få det avgjørende ordet, da det er hennes kropp. 2. Hvis mannen vil ta abort, og kvinnen ikke vil, så bør mannen ha muligheten til å fraskrive seg alt økonomisk ansvar og forsørgerplikt overfor barnet. Det høres brutalt ut ja, men det er like brutalt for en mann å oppleve at kvinnen fjerner barnet hans. Anonymous poster hash: aeb65...5bc 4
Medlem Skrevet 19. oktober 2013 #185 Skrevet 19. oktober 2013 For meg er denne saken såre enkel. I dag er det slik at hvis kvinnen vil ta abort, så har far ingeting han skulle sagt, til tross for at det er like mye hans barn. Dette er uheldig. Samtidig skjønner jo også jeg at det ikke kan være slik at en mann skal tvinge en kvinne til å ta abort mot hennes vilje. Derfor mener jeg det bør innføres regler som er 100% likestilte, BEGGE veier. 1. Hvis kvinnen vil ta abort, og mannen ikke vil, så må kvinnen få det avgjørende ordet, da det er hennes kropp. 2. Hvis mannen vil ta abort, og kvinnen ikke vil, så bør mannen ha muligheten til å fraskrive seg alt økonomisk ansvar og forsørgerplikt overfor barnet. Det høres brutalt ut ja, men det er like brutalt for en mann å oppleve at kvinnen fjerner barnet hans. Anonymous poster hash: aeb65...5bc Du kan ikke mene at bør og må er likestilt? Men dersom vi skriver må i begge setningene er jeg 100 % enig med deg.
flesvik Skrevet 19. oktober 2013 #186 Skrevet 19. oktober 2013 Haha, du måtte altså helt tilbake til 2007, og en bruker som ikke har skrevet på forumet siden 2008, for å finne "dobbeltmoralen"? En av de første treffene på google. Jeg har lest masser av liknende her tidligere, men gadd ikke å lete etter det.
martheblabla Skrevet 20. oktober 2013 #187 Skrevet 20. oktober 2013 For meg er denne saken såre enkel. I dag er det slik at hvis kvinnen vil ta abort, så har far ingeting han skulle sagt, til tross for at det er like mye hans barn. Dette er uheldig. Samtidig skjønner jo også jeg at det ikke kan være slik at en mann skal tvinge en kvinne til å ta abort mot hennes vilje. Derfor mener jeg det bør innføres regler som er 100% likestilte, BEGGE veier. 1. Hvis kvinnen vil ta abort, og mannen ikke vil, så må kvinnen få det avgjørende ordet, da det er hennes kropp. 2. Hvis mannen vil ta abort, og kvinnen ikke vil, så bør mannen ha muligheten til å fraskrive seg alt økonomisk ansvar og forsørgerplikt overfor barnet. Det høres brutalt ut ja, men det er like brutalt for en mann å oppleve at kvinnen fjerner barnet hans. Anonymous poster hash: aeb65...5bc Det er per definisjon IKKE et BARN ennå, så det er ikke brutalt at hun fjerner et foster. Hun trenger ikke engang å si det til mannen, fordi det fortsatt er KUN hennes kropp det gjelder. Vi kan ikke ha kvinner som blir tvunget til abort fordi hun ikke klarer å forsørge barnet sitt alene. Man er to om å skape et barn, som vi alle er enige i, derfor må selvsagt mannen også bidra.
waco Skrevet 20. oktober 2013 #188 Skrevet 20. oktober 2013 Vi kan ikke ha kvinner som blir tvunget til abort fordi hun ikke klarer å forsørge barnet sitt alene. Man er to om å skape et barn, som vi alle er enige i, derfor må selvsagt mannen også bidra. Dersom man er to om å skape barn så burde man vel være to om å ta en abort? Jeg kan ikke forstå at det er tillatt for kvinne å ta livet av mannens barn uten hans samtykke? Idag så bruker jo kvinner abort som et pressmiddel for å oppnå andre fordeler fordi mannen er sjanseløs når det kommer til en gravid kvinnes lunefullhet. 1
Gjest BettyBoop Skrevet 20. oktober 2013 #189 Skrevet 20. oktober 2013 Dersom man er to om å skape barn så burde man vel være to om å ta en abort? Jeg kan ikke forstå at det er tillatt for kvinne å ta livet av mannens barn uten hans samtykke? Idag så bruker jo kvinner abort som et pressmiddel for å oppnå andre fordeler fordi mannen er sjanseløs når det kommer til en gravid kvinnes lunefullhet.herregud waco.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå