Gå til innhold

Når ble det påbudt med ekstra speil ifb øvelseskjøring?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det var påbudt da jeg begynte med øvelseskjøring i 96 ihvertfall.

Anonymous poster hash: a0b8b...c8d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, kan ikke huske at vi heller brukte det, eller at det var noe snakk om det, og det var i 2009. Samboer kom nettopp med kommentar om at de hadde hatt dette og at det hadde vært påbudt lenge, og han tok lappen etter meg så det fikk meg til å fundere litt.

Meg som er TS forresten, kom visst borti AB.

Anonymous poster hash: b8111...4d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, kan ikke huske at vi heller brukte det, eller at det var noe snakk om det, og det var i 2009. Samboer kom nettopp med kommentar om at de hadde hatt dette og at det hadde vært påbudt lenge, og han tok lappen etter meg så det fikk meg til å fundere litt.

Meg som er TS forresten, kom visst borti AB.Anonymous poster hash: b8111...4d2

Var visst automatisk på AB denne gangen, sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg vet jo nå at det er påbudt med både L og speil, det jeg lurer på er når det ble påbudt med ekstra speil :)

Ja, som sagt det var påbudt da jeg startet i 1996. Det ser ut som som det kan ha vært senest tidlig på nittitallet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble også litt sjokkert da jeg leste om de i den andre tråden her.

Nå skal det vel sier at jeg har fått bot pga manglende L på bilen, men jeg fikk aldri høre noe om innvendig speil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

L brukte vi alltid, det var liksom en selvfølge og det visste vi at var et krav, men speil var som sagt noe som da ikke falt oss inn at var påkrevd. Har jo hørt om det i ettertid og har bare gått ut i fra at dette var noe som ble påbudt etter min tid. Jeg så også den andre tråden og det var sånn jeg kom til å tenke på det og spurte samboer om han hadde hatt det, og selvfølgelig hadde han det og mente at det hadde vært påbudt lenge. Men altså ingen som vet hvor lenge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var påbudt i 1996 da jeg begynte å øvelseskjøre. Men når det ble påbudt vet jeg ikke.

Anonymous poster hash: dded9...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt andre øvelseskjøre i bilen min uten speil...hva er boten på det?

Anonymous poster hash: 6bc99...0e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, som sagt det var påbudt da jeg startet i 1996. Det ser ut som som det kan ha vært senest tidlig på nittitallet.

Jeg tok førerkort i -83 og det var pålagt med ekstra speil allerede da.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ekstra speil har vært påbudt siden før jeg kjørte opp i alle fall, også på 80-tallet.

I følge trafikkskolen var det tilstrekkelig å bruke "sminkespeilet" på pasasjersiden dersom det var justerbart, slik at man så godt bak bilen.

https://www.naf.no/tips-og-rad/i-trafikken/trafikksikerhet/privat-ovelseskjoring/

Anonymous poster hash: a64e2...f8b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg tok lappen i 2008 og begynte å øvelseskjøre i 2006. De var tydelig på at det var påbudt da vartfall (en fra statens vegvesen hold kurs for foreldre og unger om øvelseskjøring). De delte også ut speil med sugekopp på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...