Gå til innhold

Nettmobbing


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

vell wow, om dere ikke tåler noe så hold dere unna internett da? Er like vanlig å mobbe i virkeligheten som her på nettet, så jeg ser absolutt ikke faren.

Anonymous poster hash: 2e2aa...ecd

No brain, no headache..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med nettmobbing er et hett tema på skolene om dagene. Jobber selv på en ungdomsskole, og har sett og hørt MYE slikt i det siste. Det er helt utrolig hva barn kan få seg til å lire ut av seg til klassekamerater og medelever. Det meste av det som jeg har fått sett har fått meg til å måpe, og til å føle meg rett dårlig inni meg.

Har også to mindre søstre på henholdsvis 14 og 16 år, som er relativt godt likte jenter. Fikk vite om dette ask.fm-opplegget via kollegaer på jobben som hadde reagert på innholdet der. Fant raskt profilene til begge mine søstre, og disse lå åpent for hvem som helst. Når jeg leste hva som stod der ringte jeg moren min med én gang. Samt at jeg tok noen telefoner til andre foreldre. Søstrene mine fikk streng beskjed om å slette profilene sine, heldigvis.

Men hva får de til å ville ha en profil der inne i det hele tatt? De må jo godta de "spørsmålene" som kommer inn, og det er jo bare de de selv har svart på som kommer frem på profilen. Personlig tror jeg nok ikke jeg hadde valgt å hatt en slik profil i det hele tatt når jeg var på den alderen. Det var mye av utsagn som dette:

Håper du dør, for du er så stygg. Kan du ikke bare kutte deg selv? Hadde gjort det om jeg hadde vært deg.

Din jævla hore. Du tror du er så fin, men guess what? Du er det styggeste jeg noen gang har sett!!!

Jeg mener... HÆ?! Helt utrolig hvor slem og grusom folk kan få seg til å være. Og det verste er jo at det var tydelig at det var folk som kjente til søstrene mine som skrev dette, da det var skrevet på dialekt. Skjønner ikke hvorfor den siden finnes engang. Den burde vært nedlagt for LENGE siden. Det er noe av det verste jeg har sett av mobbing på internett!



Anonymous poster hash: ea391...b82
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det går over stokk og stein blant de unge, og voksne folk går foran og setter dårlige eksempler bl a i Fotballfrue-tråden. Barn mangler jo til en viss grad empati og forstår ikke fullt ut hvor hardt kommentarene deres kan ramme, men jeg tenker likevel at det er noe fullstendig galt med oppdragelsen når de ikke lærer grunnleggende respekt og omsorg for andre menneskers følelser.

Fornuftig av deg at du tok grep og fikk profilene til søstrene dine slettet. Barn bør få slippe å oppleve anonym hets så godt det lar seg gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vell wow, om dere ikke tåler noe så hold dere unna internett da? Er like vanlig å mobbe i virkeligheten som her på nettet, så jeg ser absolutt ikke faren.

Anonymous poster hash: 2e2aa...ecd

Du syke, syke menneske.

Anonymous poster hash: 24b75...407

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hogwash

Noen ganger skulle jeg ønske at anonymknappen ikke fantes.

Selv uten AB er det jo brukere som poster utrolig mye dritt, virker som det er kun for å tøffe seg.

Mistenker at jeg har lavere terskel for å reagere på drittsekkoppførsel enn de fleste da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gnækvåg

Ohoi! :goodbye:

Til dere foreldre som tror det nytter å 'si til læreren':

Jeg ble trakkaserert i barneskolen en del av de eldre guttene for de at jeg var jentete eller noe. For å få slutt på det så tok jeg passelige store stein i lomma med meg på skolen, og neste gang det ble en situasjon så tok jeg igjen (verbalt) og da personen gikk til fysisk angrep slo jeg steinen alt jeg hadde i kneskåla og deretter i hodet på vedkommede. Deretter angrep jeg en annen som var involvert og han endte opp med å rømme. Det fikk slutt på mobbingen.

Det ble en del bråk etterpå, men jeg talte foresatte og lærere midt imot og poengterte med at de ikke ville få en effektiv slutt. De andre elevene mente også at jeg hadde rett. 'Den som er med på leken må tåle steken'.

Så jeg mener æreskrenkelser burde likestilles med legemsbeskadigelse juridisk.

Å gå til politi/lærer (eller å snakke om det) blir ikke å fungere. Man må handle.

Edit:

Presterte også å bli bøllet med fordi jeg var den eneste som danset med jentene :roll:

Endret av Vanemagi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gnækvåg

http://www.nrk.no/verden/jenter-arrestert-for-nettmobbing-1.11299587

En historie fra usa der politi (som er voldspersonell, IE de som tyr til politiet tyr til vold bare at det er indirekte) arresterer to jenter som mobbet ei jente som tok selvmord. Dersom det ble brukt vold på et tidligere tidspunkt så tror jeg jenta hadde vært i live i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn mangler jo til en viss grad empati og forstår ikke fullt ut hvor hardt kommentarene deres kan ramme,

.

De har empati de og. Mobbing utøves for å kontrollere adferd, for å svekke annerkjennelse og for å hemme utvikling. Ofte har de som mobber lav selvtillit.

Anonymous poster hash: d4e1d...ff0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Her på kg er det masse nettmobbing, bare se her på skråblikk og under familie og barn. Barn blir spesielt mobbet for navn.



Anonymous poster hash: cd80f...734
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest black nailpolish

Ohoi! :goodbye:

Til dere foreldre som tror det nytter å 'si til læreren':

Jeg ble trakkaserert i barneskolen en del av de eldre guttene for de at jeg var jentete eller noe. For å få slutt på det så tok jeg passelige store stein i lomma med meg på skolen, og neste gang det ble en situasjon så tok jeg igjen (verbalt) og da personen gikk til fysisk angrep slo jeg steinen alt jeg hadde i kneskåla og deretter i hodet på vedkommede. Deretter angrep jeg en annen som var involvert og han endte opp med å rømme. Det fikk slutt på mobbingen.

Det ble en del bråk etterpå, men jeg talte foresatte og lærere midt imot og poengterte med at de ikke ville få en effektiv slutt. De andre elevene mente også at jeg hadde rett. 'Den som er med på leken må tåle steken'.

Så jeg mener æreskrenkelser burde likestilles med legemsbeskadigelse juridisk.

Å gå til politi/lærer (eller å snakke om det) blir ikke å fungere. Man må handle.

Edit:

Presterte også å bli bøllet med fordi jeg var den eneste som danset med jentene :roll:

Enig! Husker jeg og de andre trash ungene overfalt bøllene etter tur på vei hjem fra skolen og dynka dem heftig i alt fra gjørme til kuruker.. kan tru storkjempa ikke var like høy i hatten når han hadde kjeften stappa full av gress. Er jo ikke ideelt at man må bokstavelig talt banke vett i folk, men a girl's gotta do what a girl's gotta do...

Angående Ask-greia klarer jeg ikke helt å se hvorfor folk skal henge på den i utgangspunktet, synes alt jeg hører om den dreier seg om mobbing og faen, men er vel noe unga driver med.. er iallefall glad jeg ikke er småttis i dag, er lett å tenke at man ville klart å heve seg over det, men jeg veit nå ikke jeg, det er liksom litt begrensa hvor mange drapstrusler og selvmordsoppfordringer man kan høre før man ikke lenger klarer å le rått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vell wow, om dere ikke tåler noe så hold dere unna internett da? Er like vanlig å mobbe i virkeligheten som her på nettet, så jeg ser absolutt ikke faren.

Anonymous poster hash: 2e2aa...ecd

Næmmen, sier du dette for å kverulere...?

Anonymous poster hash: ef663...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker som skriver så grusomme kommentarer, har det ikke godt med seg selv. De har det vondt og sliter, og vil veldig gjerne dra andre mennesker ned på sitt nivå, ved å skrive stygge og forferdelige ting - ofte til helt ukjente og tilfeldige mennesker.

Dette stemmer ikke. Mobbere har det stort sett greit med seg selv; det er ikke noe de gjør for å få utløp for indre smerte, noe mange later til å tro. De kjeder seg bare.

Anonymous poster hash: 58d91...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har empati de og. Mobbing utøves for å kontrollere adferd, for å svekke annerkjennelse og for å hemme utvikling. Ofte har de som mobber lav selvtillit.

Anonymous poster hash: d4e1d...ff0

Nei, de har stort sett bra selvtillit.

Anonymous poster hash: 58d91...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tråden er ryddet for link til slettet tråd og avsporing. Grunnet gjentatte ryddinger stenges tråden.

Yvonne (mod)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...