Gå til innhold

Datteren min er psykisk syk

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det var en blogg som handlet om en jente i lignende situasjon som din datter. Den het blikso.blogg.no, og der skrev hun omkring selvskading og lignende, men ble slettet. Jenta bak bloggen har laget en ny, http://juliebolsen.blogg.no/ , men hun har ikke skrevet mye om selvskadingen igjen ennå, men mulig det kommer. Hun har arr over HELE kroppen. Hun har kuttet seg på lår, på armer, hals, til og med noen ganger i ansiktet.

Det finnes kanskje også flere blogger. Kanskje det kan hjelpe å lese om andre som opplever det samme som din datter? Kanskje det kan være en måte å sette ord på hva hun går gjennom?

TS, du høres ut som en kjempeflink mor, og jeg tror det må være veldig vanskelig å være alenemor til en tenåringsdatter med psykiske problemer. All hell, lykke og stor klem til deg. :blomst:

Anonymous poster hash: 96c0c...85d
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Man skal være svært forsiktig med både diagnoser og samfunnstrender i en tråd som dette. Det gavner ikke trådstarter eller datteren noe som helst.

Årsakene til at akkurat trådstarters datter ble deprimert og valgte å skade seg er langt mer kompliserte enn at hobbypsykologer på nett kan stille diagnose. Ungdommen er til utredning og de er nok langt nærmere til å finne årsaker enn det vi er. Dersom en ønsker å diskutere samfunnstrender bør en opprette en egen tråd om tema, ikke belemre en mor som gjør sitt aller beste i en fortvilet situasjon med skyldfølelse i tillegg.

Skrevet

Utfra hva jeg leser om dine reaksjoner og planer gjør du alt man kan gjøre i en slik situasjon - og du er i tillegg en fantastisk mor.

Dette kommer til å ta tid, og du bør tenke litt etterhvert på å oppsøke samtalehjelp selv så du kan få energi og motivasjon til å komme gjennom dette.

Det blir tilbakefall, og det blir virkelig tøffe og tunge runder selv når hun får den behandlingen hun skal ha.

Jeg ville også tenkt litt på videre diagnostisering og holde mulighetene åpne for medisinering - hun har jo et komplekst sammensatt bilde av reaksjonsmønstre, og selv om man ikke skal diagnostisere noen her så er det flere ulike typer lidelser og tilstander som gjør at man typisk får SF/alvorlige depresjoner/sosialangst/er suicial osv.

Jeg tror det er viktig å se at mobbesituasjonen åpenbart har hatt en stor innvirkning, men det kan også gjøre større skade å ignorere muligheten for at det kan være andre helsemessige ting som spiller inn.

Når det er sagt så er hun foreløpig bare tenåring, og har mange år på å bli bedre på. Mange har vært i hennes situasjon og fått et langt bedre liv som voksne - også forditing endrer seg med alderen, spesielt når man blir sett og får behandling.

Lyspunktet her er at hun har venner, og at hun ikke nekter å ta imot hjelp. Det er kjempebra - og det bør dere to fokusere på.

Lykke til for dere begge, dette blir tøft - men om noen skal klare det så tror jeg nok det er du og henne.

Anonymous poster hash: eb2b8...924
Skrevet

Har hun venner, eller sier hun bare at hun har venner, for at du ikke skal være bekymret for det også, og/eller hun skammer seg over å ikke ha venner, evt tror hun har venner (klassekamerater er ikke nødvendigvis venner)?

Skrevet

Man skal være svært forsiktig med både diagnoser og samfunnstrender i en tråd som dette. Det gavner ikke trådstarter eller datteren noe som helst.

Årsakene til at akkurat trådstarters datter ble deprimert og valgte å skade seg er langt mer kompliserte enn at hobbypsykologer på nett kan stille diagnose. Ungdommen er til utredning og de er nok langt nærmere til å finne årsaker enn det vi er. Dersom en ønsker å diskutere samfunnstrender bør en opprette en egen tråd om tema, ikke belemre en mor som gjør sitt aller beste i en fortvilet situasjon med skyldfølelse i tillegg.

- At noen deler tanker og kunnskap er bare bra, for mange år siden lurte jeg på en drøss med ting vdr mitt barn, så jeg

spurte i ett lignende forum, noe som førte til at jeg fikk en a ha opplevelse, mitt barn fikk faktisk en diagnose.. handler ikke

skyldfølelse, heller være føre var. For mange som er redd diagnoser, ett faktum er at det er tusenvis av mennesker der ute

som har bokstvdiagnoser, alle er ikke oppdaget. Har ingen ting med denne saken her å gjøre de, ts er en flott mor:)

Anonymous poster hash: 48133...789

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...