Nightgrl Skrevet 30. april 2004 #1 Del Skrevet 30. april 2004 Jeg lurer på om det er noen andre som har opplevd det samme som meg, nemlig dette: Man TROR at mensen kommer nesten 1 uke før den skal. Men det kommer nesten bare "brunt" blod (altså rester fra forrige mens, ettersom jeg har skjønt?). Dette varer noen dager, også blir det helt borte, men så kommer mensen "på ordentlig" rett etterpå. Hva kommer dette av? Det er andre gangen jeg har opplevd noe sånt - denne gangen har mensen ikke kommet igang på ordentlig enda (IKM er på søndag/mandag). Noen som vet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 1. mai 2004 #2 Del Skrevet 1. mai 2004 Har ikke noe svar egentlig. Ville bare si at jeg har det litt på samme måte... Først kommer fetter Brun, og da tror jeg at tanta kommer, så jeg er skikkelig skuffet. Men så kommer ingenting, og da får jeg forhåpninger om at jeg har en gravid-menslignene blødning Men så er det blodig alvor igjen! En stund hadde jeg brun og beige utflod fra bare noen dager etter el og nesten frem til el. gynekologen min bekreftet at slimhinnene mine blødde og var sensitive, og jeg slo meg til ro med at det var derfor. Helt siden dagen etter den GU'en har disse "blødningene" sluttet å komme :o Helt frem til denne syklusen. Da kom det brune 3 dager før mensen (og det forsvant 1 dag før...). Tror fortsatt på gynekologen min...at slimhinnene er sensitive. Hormonene går jo opp og ned i løpet av syklusen, så det kan ikke forklares hvorfor utfloden blir brun akkurat på den dagen osv...!? Jeg er ihvertfall veldig skeptisk til påstandene om at det er "rester fra forrige mens", hva nå det betyr... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KalloRilla Skrevet 1. mai 2004 #3 Del Skrevet 1. mai 2004 Jeg har og troen på at det er slimhinnen som blør litt, det at kroppen rett og slett forbereder seg på at "all gørra" skal ut, for så å bygges på nytt igjen. Jeg og har merket at dersom jeg og gubben og det er ivrig fingerarbeide (les:går hardt for seg) har jeg lett for å blø litt. Dette spesielt rett før mens. Det er bare litt der og da, sikkert blodkar som sprekker, men virker som det er mer sensitivt der nede i dagene før mens. Sikkert individuelle forskjeller jeg også. Jeg har vanskelig for å tro at det er rester av forrige mens. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cuddly Skrevet 1. mai 2004 #4 Del Skrevet 1. mai 2004 Hmmm...lurer på at det er resultat av fall i et eller annet hormonnivå? Og forøvrig helt vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nightgrl Skrevet 1. mai 2004 Forfatter #5 Del Skrevet 1. mai 2004 Takk for svar! Fint å vite at jeg ikke er den eneste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 1. mai 2004 #6 Del Skrevet 1. mai 2004 Hmmm...lurer på at det er resultat av fall i et eller annet hormonnivå? Og forøvrig helt vanlig. Progesteron-nivået faller vanligvis når kroppen finner ut at det ikke blir noe baby på oss (ca en uke etter el, tror jeg). Hos noen få, faller progesteronet for tidlig, slik at kroppen begynner å gjøre seg klar til menstruasjon, før det befruktede egget har rukket å si ifra at det har lyst til å bli værende... Noe i den dur ihvertfall... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nightgrl Skrevet 1. mai 2004 Forfatter #7 Del Skrevet 1. mai 2004 Hmm... Det var interessant, lillen! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 2. mai 2004 #8 Del Skrevet 2. mai 2004 Det synes jeg og! Men husk at man ikke kan stole fult og helt på en amatør som meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. mai 2004 #9 Del Skrevet 2. mai 2004 Kan da ikke skjønne hvorfoor du kaller deg en amatør lillen Trodda da du kunne og viste alt som alle oss andre her på KG Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KalloRilla Skrevet 2. mai 2004 #10 Del Skrevet 2. mai 2004 Og den gjesten det var meg det..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 2. mai 2004 #11 Del Skrevet 2. mai 2004 Jeg hadde rett, og her er bevis! Og en litt mer detaljert forklaring... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 2. mai 2004 #12 Del Skrevet 2. mai 2004 Kan da ikke skjønne hvorfoor du kaller deg en amatør lillen Trodda da du kunne og viste alt som alle oss andre her på KG Begynner nesten å tro at jeg vet alt nå ja... :bukke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nightgrl Skrevet 2. mai 2004 Forfatter #13 Del Skrevet 2. mai 2004 Jeg hadde rett' date=' og her er bevis! Og en litt mer detaljert forklaring... Hmm... interessant.. Dersom dette er tilfellet - er det noe man kan gjøre for å "bedre på" lutealfasen..? (hjelpe egget) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 3. mai 2004 #14 Del Skrevet 3. mai 2004 Man kan ihvertfall tilføre progesteron... Det finnes nok andre måter å hjelpe lutealfase på også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå