Gå til innhold

tips til (rimelig) aktivitetsferie?!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest -kebolle

Hei! Nå har jeg lyst til å komme meg et helt annet sted enn jeg er til vanlig, og har mulighet til å være borte en uke-ti dager (ca) i mai.

Har så lyst til en blanding av sole-seg-på-stranda (i hvert fall få litt sommer og sol, om det ikke er strand - men bading er fint da!!) MEN jeg ønsker også mye aktivitet! Ikke typen jogge selv, men artige aktiviteter.. (ønskedrømmen er liksom rafting, fjellklatring og slike ting, men det er jo dyrt, i hvert fall i Norge. Men det blir kanskje en råd med en egen slik tur i sommer).

Er ikke så interessert i museer og inne-aktiviteter og historiske ting, med mindre det virkelig er fengende..

Er det noen som har noe å anbefale? Et sted som oppfyller ønskelista mi...:

-såpass langt syd at det er sol og sommer der

-gjerne med bademuligheter

-gjerne i Europa

-bør være noe å finne på der av "action" (ikke museer og kjedelige severdigheter), evt være noe spesielt der, et slott i Frankrike eller et voldsomt naturskjønt område eller noe sånt..

-og ikke noe luksushotell for -bollelommeboka nei..

kanskje jeg ber om litt mye her..

men kanskje noen har noen erfaringer dere vil dele med meg!?

Jeg takker uansett for hjelpen! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Næææ.. fjellkratring i Sveits? Men der er det ikke bading da. Det går an å dra til Egypt å ta dykkersertifikat, og der kan du jo se pyramider og sfinxen. DET er jo litt spesielt da. Ørkensafari på kamel er sikkert mulig. Så går det sikkert an å prøve hanggliding...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -kebolle

Takk, Arielle! Du er kreativ gitt! Jeg fant ut at passet mitt hadde gått ut, så nå må jeg først vente på et nytt...

Absolutt noe å tenke på ja! Dykking hørtes fint ut.. får se om jeg har råd..

klem

-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chica_

Hva med Gran Canaria? Der kan du være med på sykkelturer/fotturer i fjellet, dykking, windsurfing, go-kart, vannscooter, paragliding etter båt, vannpolo, vannaerobic, tennis, golf/minigolf osv. I tillegg har du tilgang til shopping, gamle kirker etc om du plutselig ville oppleve noe sånt, god mat og det er ikke så dyrt å reise dit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest -kebolle

Det blir todelt: Billig bade-/strandferie til omtrent hvorsomhelst (restplasser) - snart. Og senere i sommer - aktivitetsferie med rafting og paintball og blåisklatring etc, i Norge. Det blir bra sjø'! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...