Gå til innhold

Har samboers biobarn rett til å være med oss på ferie?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor kaller du barnet hans biobarn? Det er da barnet hans! Og deres lille barn sin bror eller søster! Det høres så kaldt ut.

Hvorfor skal ikke ditt barns bror/søster få være en del av dine familietradisjoner?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener fortsatt at min familie må kunne være sammen på min side av familien hos mine foreldre og søsken. Barnets hans reiser på ferier alene med sin mor og hennes familie og kjenner ikke mine nevøer og nieser heller.

Anonymous poster hash: 0ea7c...c04
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener fortsatt at min familie må kunne være sammen på min side av familien hos mine foreldre og søsken. Barnets hans reiser på ferier alene med sin mor og hennes familie og kjenner ikke mine nevøer og nieser heller. Anonymous poster hash: 0ea7c...c04

Ar du lest noen av svarene du har fått her?

Jeg må si jeg synes synd på barnet hans som blir holdt til de grader utenfor sin fars familie. Blir målløs.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje er dette en trolletråd, men det finnes mange folk som TS i verden, så...

Barnet som bor hos moren til vanlig er også en del av din familie. Da du ble sammen med en mann som hadde barn fra før godtok du dette.

Siden barnet vanligvis bor hos mor, er det ekstra viktig at det får bli med.

"Biobarn" høres forresten skrekkelig ut, som om barnet er en uønsket plantevekst.

Endret av Herandjetzt
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og søskenene mine har vært enige om at vi bare tar med våre egne barn så de kan bli bedre kjent som fettere og kusiner, og da synes vi ikke dette passer. Datteren til samboeren min er på besøk annehver helg i måneden og da reiser jeg som regel til mine foreldre eller er sammen med venninner. TS

Latterlig unnskyldning. Kan de ikke bli kjent uten å dra på ferie?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakgrunnen for at vi vil gjøre det sånn er at det noe jeg, broren min og de to søstrene mine har avtalt, at det bare er oss og våre barn og våre foreldre/besteforeldre når det passer. Broren min er også fosterfar men tar bare sine biobarn med på dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er grunnen til at dere ikke vil inkludere alle?

Fordi det blir så mange da, og fordi vi som familie på min side av familien har lyst å ha litt tid for oss selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og søskenene mine har vært enige om at vi bare tar med våre egne barn så de kan bli bedre kjent som fettere og kusiner, og da synes vi ikke dette passer. Datteren til samboeren min er på besøk annehver helg i måneden og da reiser jeg som regel til mine foreldre eller er sammen med venninner. TS

Kan du forklare hvorfor du reiser når samboern din sin datter og ditt barn sin søster er hos dere?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du forklare hvorfor du reiser når samboern din sin datter og ditt barn sin søster er hos dere?

For at far og datter skal få tid sammen, og fordi hun er veldig opptatt av faren og ikke liker meg så det blir ikke så hyggelg å være der.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt fellesbarn pleier å være med far da, men er med meg noen ganger når det passer best slik, på besøk hos sine besteforeldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolletrine

Tviler ikke på at dere har det veldig hyggelig på turene deres, men herregud så ekskluderende! Jeg fatter ærlig talt ikke at dere kan kose dere på tur når dere vet det finnes triste barn hjemme - som jeg forøvrig ikke forstår hvorfor de ikke blir sett på som fullverdige familiemedlemmer......men jeg vil tro at disse familieturene viser stebarna hvor deres rettmessige plass er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For at far og datter skal få tid sammen, og fordi hun er veldig opptatt av faren og ikke liker meg så det blir ikke så hyggelg å være der.

Men de får da tid sammen om hun blir med på ferie?

Og du har jo ikke gitt hu muligheten til å like deg. Du drar når hun er hjemme hos dere! Ikke rart hun ikke liker deg. Du kan ta ansvar å snu det nå!

Fortsetter du sånn er det sjanse for at ikke bare stedatteren din ikke liker deg, men også hennes far og bror/søster

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis ditt biobarn er med på tur, så bør mannen sitt biobarn bli med på tur. Enkelt og greit.

Trollkjerring.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, er det virkelig mulig :sjokkert:

Jeg har også samboer som har det du kaller biobarn. Særkullsbarn heter det egentlig hvis man skal være helt korrekt :P

Det skulle virkelig tatt seg ut om samboers barn skulle bli holdt utenfor når "min familie" hadde tradisjoner, treff, selskap osv.

Når jeg flyttet sammen med samboer, ble også hans barn min familie å de regnes som en like naturlig del av familien som alle andre.

Hvilke signaler tror du at det gir barna? Der settes de i bås - av deg som egentlig skal likebehandle dem. Skam deg dypt og inderlig.

Anonymous poster hash: 615f2...45f
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bakgrunnen for at vi vil gjøre det sånn er at det noe jeg, broren min og de to søstrene mine har avtalt, at det bare er oss og våre barn og våre foreldre/besteforeldre når det passer. Broren min er også fosterfar men tar bare sine biobarn med på dette.

Det å være fosterfar er faktisk noe litt annet enn å være far til din datters biologiske halvsøsken. Gud bedre!

Anonymous poster hash: eaaae...909

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Men hvis du og den eksklusive familien din som ikke har hjerterom til et barn til med på tur absolutt vil ha det sånn så får dere sette grensen ved blodsbånd: ingen samboere blir med. Kos dere glugg ihjel.

Og det er da ikke det minste rart at barnet ikke liker deg. Du har da så alt for tydelig vist at barnet er en ekkel kvise i den ellers så eksklusive familie.

Jeg vet hva jeg hadde sagt hvis jeg var samboeren din: enten far og begge barn eller ingen stebarn og ingen far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis du og den eksklusive familien din som ikke har hjerterom til et barn til med på tur absolutt vil ha det sånn så får dere sette grensen ved blodsbånd: ingen samboere blir med. Kos dere glugg ihjel.

Og det er da ikke det minste rart at barnet ikke liker deg. Du har da så alt for tydelig vist at barnet er en ekkel kvise i den ellers så eksklusive familie.

Jeg vet hva jeg hadde sagt hvis jeg var samboeren din: enten far og begge barn eller ingen stebarn og ingen far.

Det må jo være slitsomt å leve i en så perfekt familie.

Jeg er glad jeg kommer fra en familie der vi inkluderer både stebarn og fosterbarn.

Anonymous poster hash: 615f2...45f

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jeg og mine søsken pleier å reise til Hellas på sommerferie og nå vil vi reise med samboeren min og vårt fellesbarn (4). Men han sier at hans biobarn (7, som bor hos sin mor til vanlig) må være med, men det synes jeg er unaturlig siden dette er "vår" familietradisjon og noe jeg gjør med mine søsken.

kjære deg. De er dine stebarn. De er like mye en del av familien som ditt biologiske barn. Mannen din vil ha alle sine barn med og det har du med å respektere. Syns det er trist hvordan du er så avvisende mot stebarna dine
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...