Stormborn Skrevet 21. oktober 2013 #221 Del Skrevet 21. oktober 2013 Skal huske denne tråden neste gang stedattera mi trenger noe... "Nei, den 50lappen til lørdagsgodt får du be faren din om! Jeg vil ikke ha noe med deg å gjøre, du kom ikke ut av min livmor!" 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammamy Skrevet 22. oktober 2013 #222 Del Skrevet 22. oktober 2013 Jeg reagere veldig på at far faktisk ønsker å ha med barnet sitt og TS setter ned foten sier nei. Snakk om respektløs oppførsel. Jeg har selv 2 stebarn og vi reiser på ferie både med og uten dem, men holdningen din er grusom TS. Hadde dette vært snakk om 1 enkelt ferie for deg og mannen hadde jeg vært enig i at ikke barn måtte være med, men dette er en tradisjon med barn og da er det forferdelig ikke å inkludere h*n. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Audhild Mubarak Skrevet 22. oktober 2013 #223 Del Skrevet 22. oktober 2013 Stå på, TS! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xinnia Skrevet 22. oktober 2013 #224 Del Skrevet 22. oktober 2013 Synes TS har et poeng. Hvorfor skal hun ta med noen andres barn på ferie enn sine egne? Anonymous poster hash: 1c82b...29d Jeg er stemor selv og hadde ikke tatt med mannens barn på slike arrangementer på min side av familien. Det blir jo rart. Jeg synes foreldrene får ta ansvar selv for sine egne barn, og så tar jeg ansvar for mine. Vi snakker jo om barn som har to foreldre her og som bor hos sin egen mor. Anonymous poster hash: 1c82b...29d Det er slike som dere + TS som sørger for at enkelte barn vokser opp uten særlig eller ingen kontakt med sin far. Det verste er jo at dere faktisk er mødre selv.. hvordan hadde dere likt at noen fratok deres barn kontakten med sin far? for det er jo nettopp det dere gjør, når dere eksluderer barna på denne måten. Rett og slett grusomt at folk kan være så utrolig egoistiske...og ikke minst slemme mot små barn!! 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #225 Del Skrevet 22. oktober 2013 Det er da ikke stemødrenes skyld. Barnet har to foreldre og er da ikke stemors ansvar. så enkelt er det. Foreldrene kan vel betale ferier for sine egne barn! Anonymous poster hash: 8be28...670 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sobril Skrevet 22. oktober 2013 #226 Del Skrevet 22. oktober 2013 Det er da ikke stemødrenes skyld. Barnet har to foreldre og er da ikke stemors ansvar. så enkelt er det. Foreldrene kan vel betale ferier for sine egne barn!Anonymous poster hash: 8be28...670 Dilemmaet var vel ikke om barnefar kunne betale tur eller ei??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chloe- Skrevet 22. oktober 2013 #227 Del Skrevet 22. oktober 2013 Det er da ikke stemødrenes skyld. Barnet har to foreldre og er da ikke stemors ansvar. så enkelt er det. Foreldrene kan vel betale ferier for sine egne barn!Anonymous poster hash: 8be28...670 Regner med at faren betaler for seg og datter. Om TS' mor skal betale ferien bør hun ta seg råd til å ha med HELE TS' familie. Ikke stykkevis og delt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miranda2011 Skrevet 22. oktober 2013 #228 Del Skrevet 22. oktober 2013 synes ts har gode poenger. jeg ville gjort det samme. mannens barn fra tidligere forhold er da ikke hennes barn/økonomiske ansvar! Anonymous poster hash: 8be28...670 Jeg gir et eksempel her: La oss si jeg er samboer med en mann jeg har et barn med, jeg har også et barn fra før som bor med faren, og det barnet er hos oss annenhver helg. Hvis samboeren min hadde reist bort hver gang stebarnet hans hadde vært hos oss, og i tillegg ikke ville ha det barnet med på en familieferie, hadde ikke den mannen vært min samboer særlig lenge. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xinnia Skrevet 22. oktober 2013 #229 Del Skrevet 22. oktober 2013 Det er da ikke stemødrenes skyld. Barnet har to foreldre og er da ikke stemors ansvar. så enkelt er det. Foreldrene kan vel betale ferier for sine egne barn! Anonymous poster hash: 8be28...670 Selvfølgelig er det stemoren sin skyld.. det er hun som har valgt å flytte sammen med en med barn fra før.. Det er hun som nekter far og ha med barnet, det er hun (TS) som reiser bort hvergang barnet kommer... Det følger faktisk forpliktelser med når man velger å flytte sammen med en som har barn fra før, vil man ikke være med på det, så må man finne noen andre eller være særboer til barnet flytter for seg selv! Men disse idiotiske kjempe duster drittsekker av noen fedre, har også en stor skyld som lar dere behandle barna sine slikt.. at dere orker å leve med slike tafatte menn.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #230 Del Skrevet 22. oktober 2013 Uff. jeg kjenner et par som har problemer i forholdet på grunn av hennes opplevelser med sin stemor. , Stemora flyttet sammen med faren, ville ikke være der når dattera var der, ville ikke delta på skoleoppvisninger o.l Et av de verste eksemplene. De tok med seg begge halvsøskene til Spania for ett år. Hun(dattera) var da tenåring og spurte far om hun kunne bli med mtp erfaringer opplevelser m.m. faren spurte stemora som sa tvert nei. I løpet av det ene året "glemte" faren ungen sin i Norge og levde sitt liv med sin nye familie. Hun har ingen kontakt med sin far nå og halvsøskene vil veldig gjerne ha kontakt, men hun klarer det ikke. Det er for mye svik, hun har selv fått barn nå og opplever barndommen sin på nytt og det sliter på forholdet til hennes mann. Jeg reagerer veldig på tråden, det verste er at TS ikke vil være der når dattera er på besøk. Hun ødelegger ikke bare for seg selv, men faktisk for forholdet mellom far og datter med den oppførselen. Man føler seg så lite ønsket, jeg håper faren bryter med deg TS slik som du oppfører deg mot et barn! Det er et barn! Du er den voksne her... Anonymous poster hash: a3e35...8c9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #231 Del Skrevet 22. oktober 2013 Det er jo nesten som jeg skulle begått et stort overgrep. Det har jeg ikke. Det må være grenser til utskjelling fordi et stebarn som ikke bor hos meg ikke er med på en ferie med min familie, selv om jeg skjønner at det er delte meninger om det og at andre familier gjør det annerledes. Anonymous poster hash: 0ea7c...c04 Det er nok flere her som er enige med deg (inkludert meg) som velger å la vær å si noe for å unngå å bli angrepet av mobben Anonymous poster hash: eabd8...0dc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #232 Del Skrevet 22. oktober 2013 Det er nok flere her som er enige med deg (inkludert meg) som velger å la vær å si noe for å unngå å bli angrepet av mobben Anonymous poster hash: eabd8...0dc Patetisk. Anonymous poster hash: 41d16...c25 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #233 Del Skrevet 22. oktober 2013 Patetisk. Anonymous poster hash: 41d16...c25 I rest my case Anonymous poster hash: eabd8...0dc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 22. oktober 2013 #234 Del Skrevet 22. oktober 2013 Det er nok flere her som er enige med deg (inkludert meg) som velger å la vær å si noe for å unngå å bli angrepet av mobben Anonymous poster hash: eabd8...0dc Hvis du føler det sånn bør du la være å involvere deg med en som har barn fra før. Barn til partner er en del av familien, enkelt og greit. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stormborn Skrevet 22. oktober 2013 #235 Del Skrevet 22. oktober 2013 I rest my case Anonymous poster hash: eabd8...0dc Det som er morsomt er at alle som har skrevet de er enig har skrevet KUN "Jeg er enig med TS" omtrent og ikke prøvd å gjøre seg forklart - Er det fordi det ikke går? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørkeris Skrevet 22. oktober 2013 #236 Del Skrevet 22. oktober 2013 Alt jeg hører fra TS er "Mitt mitt mitt mine mine mine". Mine barn, mine penger. Mitt mitt mitt. Selvfølgelig tjener du mer enn din mann, du er egoist, og egoister fikser det slik at de får mest. Det som ville vært rett av deg ville vært å være rettferdig. Og da må du dele, det er rettferdig. Du må dele din tid på både deres felles barn og deres felles barns søsken. Husk på at du er stemor, det er to deler i det. Den ene delen er ste og den andre delen er mor. Du ser ikke ut til å ivareta mor-delen i det hele tatt. Du sier at ditt ste-barn ikke liker deg og at du derfor trekker deg unna. Men du ser det helt feil. Hun er et barn og kan ikke ta slike avgjørelser, det er det vi voksne som skal gjøre. Det er du som er den voksne i denne situasjonen, det et du som kontrollerer den. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #237 Del Skrevet 22. oktober 2013 Hvis du føler det sånn bør du la være å involvere deg med en som har barn fra før. Barn til partner er en del av familien, enkelt og greit. Nei, det er barna til partneren. Og våres barn halvsøsken som selvfølgelig skal inkluderes. Men enig at barnet ikke trenger dobbelt opp av alt og familieferier fra på min side så trenger stebarn ikke bli med siden de ikke er i familie med min familie. Stebarn blir aldri biobarn uannsett hvor mye man ønsker det, man elsker sine egne barn mest og prioriterer de derfor først. Anonymous poster hash: eabd8...0dc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. oktober 2013 #238 Del Skrevet 22. oktober 2013 Det som er morsomt er at alle som har skrevet de er enig har skrevet KUN "Jeg er enig med TS" omtrent og ikke prøvd å gjøre seg forklart - Er det fordi det ikke går? Det er vel fordi det ikke er noe behov å forklare, så langt har jeg vært enig med alt hun har sagt Anonymous poster hash: eabd8...0dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 23. oktober 2013 #239 Del Skrevet 23. oktober 2013 Nei, det er barna til partneren. Og våres barn halvsøsken som selvfølgelig skal inkluderes. Men enig at barnet ikke trenger dobbelt opp av alt og familieferier fra på min side så trenger stebarn ikke bli med siden de ikke er i familie med min familie. Stebarn blir aldri biobarn uannsett hvor mye man ønsker det, man elsker sine egne barn mest og prioriterer de derfor først. Anonymous poster hash: eabd8...0dc Her er det ikke bare snakk om at særkullsbarnet ikke får være med på en familieferie, men at TS forsvinner hjemmefra hver gang det er samværshelg. Mao vil hun ikke inkluderes i samboers barn på noen som helst måte. Felles barn er 4 og særkullsbarn er 7, altså er de tette i alder og særkullsbarn var lite da TS kom inn i bildet. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #240 Del Skrevet 23. oktober 2013 Har selv vært stebarnet til TS. Akkurat slike ting som det her har ødelagt forholdet til min far. 20 år senere begynner det å bli bedre, men forholdet til min stemor har aldri vært og kommer aldri til å bli bra. Du ødelegger for både deg selv, barnet og faren. Jeg synes synd på deg, TS. Anonymous poster hash: c944f...9f6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå