Gjest Sobril Skrevet 17. oktober 2013 #201 Del Skrevet 17. oktober 2013 (endret) Som sagt er det nok delte meninger om hvordan man gjør dette.Anonymous poster hash: 0ea7c...c04 Ikke mange delte meninger i denne tråden ihvertfall. Anslagsvis 99% (rundt der omkring) som mener du er helt på viddene. Endret 17. oktober 2013 av Sobril Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2013 #202 Del Skrevet 17. oktober 2013 Synes TS har et poeng. Hvorfor skal hun ta med noen andres barn på ferie enn sine egne? Anonymous poster hash: 1c82b...29d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 17. oktober 2013 #203 Del Skrevet 17. oktober 2013 Synes TS har et poeng. Hvorfor skal hun ta med noen andres barn på ferie enn sine egne?Anonymous poster hash: 1c82b...29d hun tok hele pakka da hun ble samboer med en mann med barn fra før og da blir hun stemor. Da er det ikke lenger snakk om andres barn. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #204 Del Skrevet 18. oktober 2013 Men hun er jo ikke moren til barnet. Anonymous poster hash: 1c82b...29d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 18. oktober 2013 #205 Del Skrevet 18. oktober 2013 Men hun er jo ikke moren til barnet. Anonymous poster hash: 1c82b...29d Mannen hennes er pappaen til barnet, så det er ikke snakk om et fremmed barn akkurat. Eller, i dette tilfellet er det jo snakk om et fremmed barn i og med TS overhodet ikke involverer seg eller ønsker å bli kjent med søsteren til sitt eget barn. Jeg er ganske overrasket over at mannen finner seg i denne behandlingen av sitt barn. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lou Salome Skrevet 18. oktober 2013 #206 Del Skrevet 18. oktober 2013 Men hun er jo ikke moren til barnet. Anonymous poster hash: 1c82b...29d Jo, i det øyeblikket hun ble samboer med faren, ble hun stemor til barnet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 18. oktober 2013 #207 Del Skrevet 18. oktober 2013 Det är ju inte HON som drar på ferie ensam med sitt barn utan DE (hon och sambon) och då borde bägges barn inkluderas. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 18. oktober 2013 #208 Del Skrevet 18. oktober 2013 Men hun er jo ikke moren til barnet.Anonymous poster hash: 1c82b...29d hun er reservemamma Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stormborn Skrevet 18. oktober 2013 #209 Del Skrevet 18. oktober 2013 Jeg skjønner ikke hvordan faren godtar dette? Han må jo se at de sliter sammen til daglig også og da burde han jaggu latt være å flytte sammen med denne heksa også! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #210 Del Skrevet 18. oktober 2013 Jeg og søskenene mine har vært enige om at vi bare tar med våre egne barn så de kan bli bedre kjent som fettere og kusiner, og da synes vi ikke dette passer. Datteren til samboeren min er på besøk annehver helg i måneden og da reiser jeg som regel til mine foreldre eller er sammen med venninner. TS Anonymous poster hash: 0ea7c...c04 Jeg hadde ikke vært lenge sammen med deg ass! Utrolig barnslig! Og selvfølgelig skal barnet til samboern være med på ferie, det kalles og inkludere alle som en familie! Anonymous poster hash: 83246...d8e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #211 Del Skrevet 18. oktober 2013 Faen altså! Jeg blir så forbanna på egosentriske tilsynelatene voksne mennesker rundt omkring!! Dette gjelser ts og de av dere som skulle være enig med henne. "Tid for oss selv"? "Blir for mange"? En hel søskenflokk som er like tette i pappen?! Utelukker fosterbarn, halvsøsken, og det som ikke måtte passe inn!? Når ble 100% blodsbånd liksom et kriterie for et godt familieforhold i fremtiden? Mannen til ts er tydeligvis enda mer tett i pappen, har et lite barn fra før og får barn med en annen som ikke inkluderer barnet hans fra før. Jeg kunne aldriblutt sammen med noen som ikke inkluderte mine barn, langt mindre fått barn med personen!!Anonymous poster hash: 7c1db...479 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miranda2011 Skrevet 18. oktober 2013 #212 Del Skrevet 18. oktober 2013 Synes TS har et poeng. Hvorfor skal hun ta med noen andres barn på ferie enn sine egne? Anonymous poster hash: 1c82b...29d Så du mener faren ikke har noe han skulle ha sagt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2013 #213 Del Skrevet 18. oktober 2013 Jeg er stemor selv og hadde ikke tatt med mannens barn på slike arrangementer på min side av familien. Det blir jo rart. Jeg synes foreldrene får ta ansvar selv for sine egne barn, og så tar jeg ansvar for mine. Vi snakker jo om barn som har to foreldre her og som bor hos sin egen mor. Anonymous poster hash: 1c82b...29d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lou Salome Skrevet 19. oktober 2013 #214 Del Skrevet 19. oktober 2013 Jeg er stemor selv og hadde ikke tatt med mannens barn på slike arrangementer på min side av familien. Det blir jo rart. Jeg synes foreldrene får ta ansvar selv for sine egne barn, og så tar jeg ansvar for mine. Vi snakker jo om barn som har to foreldre her og som bor hos sin egen mor. Anonymous poster hash: 1c82b...29d Så du syns TS har et poeng, og iingen poenger i de 13 sidene med forskrekkelse over hvordan voksne folk kan oppføre seg mot barn i familien? Hva med alle dem som sier de har opplevd det selv, og vet hvor sårt det er? Ikke ditt og ts' ansvar, nei vel. Men fedrene da, for pokker! Hvorfor var det ikke naturlig for din mann å ta med seg sine egne barn på familiearrangement, i sin egen familie? Er ikke din familie hans? Jeg fatter ikke hvordan dere kan operere med slike skiller når det gjelder småbarn. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 19. oktober 2013 #215 Del Skrevet 19. oktober 2013 På ferieturer arrangert av sambo og meg er alle barna med. Det tar vi begge som en selvfølge (jeg har tre stebarn, har vært stemor i 11 år, eldste er nå straks 18, yngste er 13). Vi har ei sammen som straks er 8. Turer mine foreldre inviterer til (som f.eks. helgetur ved 65-årsdag) reiser kun sambo, jeg og vår datter. Hans barn er invitert til middager, inkludert ved julepresanger, alt sånt - men ved reiser på den måten, er de ikke med. Sånn har det alltid vært, uten at noen har sure miner av den grunn. De er på turer med sine besteforeldre, og så lenge ingen har laget dette til en sak, synes de det er helt naturlig at lillesøsteren reiser på tur med sine besteforeldre. Ingenting blir fullstendig likt i slike familier uansett. Noen ganger får hans barn mer, andre ganger får vårt fellesbarn mer, uavhengig av hvor de er. Noen ganger er bare de store med, andre ganger bare guttene, andre ganger bare jentene. Jeg har hatt med meg alle fire barna på besøk til hans foreldre (50 mil) ei helg uten at han har vært med, f.eks. Greia er: så lenge alle er inkludert, og så lenge alle får NOE, så må ikke nødvendigvis alle få ALT og nøyaktig det samme! I tilfeller der man melder seg ut av familien når den andres barn dukker opp, er saken selvfølgelig en helt annen.... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnneShirley Skrevet 19. oktober 2013 #216 Del Skrevet 19. oktober 2013 I tilfeller der man melder seg ut av familien når den andres barn dukker opp, er saken selvfølgelig en helt annen.... Nettopp. TS påstår at det er "bare denne ene ferien", men viser tydelig med alt annet hun skriver at hun ikke har inkludert sin samboers datter i familien overhodet. DET er problemet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2013 #217 Del Skrevet 19. oktober 2013 Da har nok vi forskjellig definisjon av "overgrep." Anonymous poster hash: 0ea7c...c04 Ja, det sa stemoren min til meg også da hun fikk vite at naboen min, hennes favorittnabo, hadde utsatt meg for seksuelle overgrep. Hun omgås gjerne med ham og inviterer ham hjem selv om min far synes hun skal hensyn til det jeg har opplevd. Men jeg er jo ikke hennes barn og ergo ikke hennes ansvar og hun må få gjøre som hun vil, sier hun. Så i alle sammenstelninger der i gården, inklusive feiringer i familien som hun tar ansvar for, er min overgriper hjertelig velkommen. Det er jo jeg som har et problem og som mener meg utsatt for overgrep. Jeg tror du vil gå lettest gjennom livet om du ikke innser hvilken ufyselig, hjerteløs og egoistisk person du er, for om du et lite øyeblikk tar din stedatters perspektiv og kjenner på hvor sårt det er og hvordan de sårene du har skapt aldri vil gro helt, så vil det gjøre så vondt at du ikke kommer over det og ikke klarer å leve med deg selv. Anonymous poster hash: eaaae...909 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #218 Del Skrevet 21. oktober 2013 synes ts har gode poenger. jeg ville gjort det samme. mannens barn fra tidligere forhold er da ikke hennes barn/økonomiske ansvar! Anonymous poster hash: 8be28...670 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 21. oktober 2013 #219 Del Skrevet 21. oktober 2013 synes ts har gode poenger. jeg ville gjort det samme. mannens barn fra tidligere forhold er da ikke hennes barn/økonomiske ansvar!Anonymous poster hash: 8be28...670 nei om man tenker kaldt og kynisk på det så har du jo rett 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lou Salome Skrevet 21. oktober 2013 #220 Del Skrevet 21. oktober 2013 synes ts har gode poenger. jeg ville gjort det samme. mannens barn fra tidligere forhold er da ikke hennes barn/økonomiske ansvar! Anonymous poster hash: 8be28...670 Men mannen er da heller ikke hennes ansvar, hvorfor dra han med på ferie med HENNES familie, blodsbånd har han ikke, og hva er vitsen med at han blir kjent med familien? Han er jo ikke en del av tradisjonen? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå