AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #241 Del Skrevet 23. oktober 2013 synes TS er en helt grei stemor jeg. Hilsen stemor Anonymous poster hash: 8be28...670 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havbris Skrevet 23. oktober 2013 #242 Del Skrevet 23. oktober 2013 (endret) Det er noe jeg lurer på her. Du rømmer huset når datteren til samboeren din er hos faren sin med den edle begrunnelse at de skal få tid sammen. I samme åndedrag sier du at det også er fordi hun ikke liker deg.VET du at hun ikke liker deg, og hvordan vet du at hun ikke liker deg hvis du treffer henne så sjelden? Og - liker du henne, og har du gjort forsøk på tilnærminger som kan gi relasjonen mellom deg og henne litt bedre vekstvilkår? Ønsker du å ha en god relasjon til henne og har du tenkt noe over hvem som må ta størsteparten av dette ansvaret? Du som voksen eller hun som barn.Hva tror du skal til for at hun skal like deg? Og hva skal til for at du skal like henne? Jeg tror hunden ligger dypt begravet et sted i dette området.Edit: Forøvrig er det slik at din samboer har to barn. Han er biologisk far til begge. Det er ikke vanlig å bruke betegnelsen biobarn om hans barn. Kaller du det barnet som dere har sammen også for hans biobarn? Endret 23. oktober 2013 av Havbris 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #243 Del Skrevet 23. oktober 2013 Det må da være helt greit at du hun ikke vil betale for mannens barn fra et annet forhold eller ta med henne til ting i sin egen familie! Anonymous poster hash: 7603f...566 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #244 Del Skrevet 23. oktober 2013 Det må da være helt greit at du hun ikke vil betale for mannens barn fra et annet forhold eller ta med henne til ting i sin egen familie! Anonymous poster hash: 7603f...566 Er det ikke litt rart at alle dere (ikke det at dere er så forferdelig mange, men) som støtter TS skriver veldig korte innlegg, typisk en setning kun, og ikke svarer på et eneste av de hundrevis av motargumentene som har kommet i denne tråden? Så nå utfordrer jeg deg: Barnet det er snakk om her er søsken til TS' eget barn og er dermed en del av TS' egen familie. Anonymous poster hash: eaaae...909 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 23. oktober 2013 #245 Del Skrevet 23. oktober 2013 Ja, det sa stemoren min til meg også da hun fikk vite at naboen min, hennes favorittnabo, hadde utsatt meg for seksuelle overgrep. Hun omgås gjerne med ham og inviterer ham hjem selv om min far synes hun skal hensyn til det jeg har opplevd. Men jeg er jo ikke hennes barn og ergo ikke hennes ansvar og hun må få gjøre som hun vil, sier hun. Så i alle sammenstelninger der i gården, inklusive feiringer i familien som hun tar ansvar for, er min overgriper hjertelig velkommen. Det er jo jeg som har et problem og som mener meg utsatt for overgrep. Jeg tror du vil gå lettest gjennom livet om du ikke innser hvilken ufyselig, hjerteløs og egoistisk person du er, for om du et lite øyeblikk tar din stedatters perspektiv og kjenner på hvor sårt det er og hvordan de sårene du har skapt aldri vil gro helt, så vil det gjøre så vondt at du ikke kommer over det og ikke klarer å leve med deg selv.Anonymous poster hash: eaaae...909 Hjelp. Hun stemora di høres virkelig ond ut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BettyBoop Skrevet 23. oktober 2013 #246 Del Skrevet 23. oktober 2013 Det er da ikke stemødrenes skyld. Barnet har to foreldre og er da ikke stemors ansvar. så enkelt er det. Foreldrene kan vel betale ferier for sine egne barn!Anonymous poster hash: 8be28...670 man velger frivillig om man vil innlede et forhold med noen som har barn fra før eller ikke... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2013 #247 Del Skrevet 23. oktober 2013 (endret) Du spør "Har samboers biobarn rett til å være med oss på ferie?". Nei, det er ingen plass i Norges lover det står, MEN Hva ønsker samboeren din/far til barnet? Hvis han vil ha med seg barnet sitt, så har han rett til det. Nekter du, så kan han enten velge å gi seg, eller si til deg at det er uaktuelt å reise uten. Gir han seg, så BØR DU tenke over hva det egentlig betyr.... Dessverre er det slik at enkelte voksne, som får et barn inni hjemmet sitt, som ikke er deres biologiske, ikke har evnen til å vise den omsorg og kjærlighet som et barn i en slik situasjon trenger. Håper du kan få øynene opp, og forstå det folk prøver å si til deg i denne tråden. Anonymous poster hash: 5aee2...48d Endret 28. oktober 2013 av Sulosi 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lou Salome Skrevet 23. oktober 2013 #248 Del Skrevet 23. oktober 2013 Tenk så kult, i konfirmasjonen, som du for skams skyld må gå i, kommer vennene til din stedatter til å spørre: "hvem er den dama der, da?" Og hun vil svare: " det der, det er bare biomoren til søstra mi, det." 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2013 #249 Del Skrevet 24. oktober 2013 Jeg er sikker på at 7-åringen er mer moden og ansvarsbevisst enn du er TS. Jeg skjønner ikke at du kan tenke på den måten du gjør i det hele tatt. Hvis du ikke vil at barnet til samboeren din skal få være med på ferien, får du holde deg hjemme og la han reise på ferie med både 4-åringen og 7-åringen. Anonymous poster hash: be846...8b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chloe87 Skrevet 24. oktober 2013 #250 Del Skrevet 24. oktober 2013 TS: Hvor gammel er du egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnneShirley Skrevet 24. oktober 2013 #251 Del Skrevet 24. oktober 2013 Til dem som snakker om kostnaden på ferien: det handler ikke om denne en ferien. Det handler om en stemor som nekter å ha noe med sitt barns søster. Som forlater huset hver gang barnet kommer til hennes hjem. Bare det å kalle sin egen stedatter for "samboerens biobarn" forteller i seg selv en veldig avstand til barnets tilhørighet i familien. Dette er et barn som er søster til barnet og datter til mannen, dvs absolutt en det av TS sin familie. Når hun forsøker å unngå å ha noe med dette uskyldig barnet å gjøre, ødelegger hun sin egen familie. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 24. oktober 2013 #252 Del Skrevet 24. oktober 2013 *går ut igjen før jeg sier ting om TS jeg ikke burde* 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #253 Del Skrevet 25. oktober 2013 (endret) Jeg blir helt rystet her jeg sitter, har ikke hørt på maken. Ja, noen ganger er ikke alle barna med på ferie, DENNE gangen ønsker FAR at barnet skal være med men får ikke lov og han godtar det. Han bør ikke få flere barn, ut fra at han godtar at hans første barn blir ekskludert og jeg tenker da at hvis han kommer i et nytt forhold med et nytt barn så vil han også der godta at begge hans første barn blir ekskludert. Barn trenger ikke slike foreldre. Men det er vel som å snakke til veggen, like stor respons. Det hele er bare trist, og jeg mener ikke at man skal ha med alle barn alltid. Men man skal ta hensyn til den man har valgt å leve livet med og til de barna den personen har med seg, og det er ikke et godt argument for meg at barnet får ferie også med mor og hvorfor skal det ha to ferier når vårt fellesbarn får kun en. Det er kun en grunn til at særkullsbarn får to ferier, en med mor og forhåpentligvis en med far - og det er at foreldrene er skilt. Tror du ikke barnet heller ville hatt kun en ferie og hatt den sammen med mor og far? Jenta er 7 år nå, og hvis vi trekker fra fellesbarnets alder og graviditet og tiden før du ble gravid så var ikke hans barn store grannet da dere ble sammen. Og så legger du skylda på henne for at kontakten dere i mellom er dårlig? Bevares, burde ikke bli sjokkert etter å ha vært her inne en stund men heldigvis blir jeg det. Anonymous poster hash: 51052...8e0 Endret 28. oktober 2013 av Sulosi 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #254 Del Skrevet 25. oktober 2013 Nei, det er barna til partneren. Og våres barn halvsøsken som selvfølgelig skal inkluderes. Men enig at barnet ikke trenger dobbelt opp av alt og familieferier fra på min side så trenger stebarn ikke bli med siden de ikke er i familie med min familie. Stebarn blir aldri biobarn uannsett hvor mye man ønsker det, man elsker sine egne barn mest og prioriterer de derfor først. Anonymous poster hash: eabd8...0dc Nå er det jo sånn at denne jenta også er mannens eget barn, så hvorfor skal ikke han få lov til å prioritere henne på lik linje som fellesbarnet? Er det kun den enes egne barn som skal prioriteres eller er man to i et forhold? Anonymous poster hash: 51052...8e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 25. oktober 2013 #255 Del Skrevet 25. oktober 2013 (endret) Det at særkullsbarnet får flere ferier, julegaver, bursdagsgaver (osv) enn barnet som bor med begge foreldrene sine er et av de mest tåpelige argumentene jeg hører. Barnet som bor med begge sine foreldre har allerede fått den største kompensasjonen for manglende dobbelt sett av materielle goder som finnes: det bor sammen med begge sine foreldre i et hjem 24 timer i døgnet, 7 dager i uken, 52 uker i året. Hvis ikke dette barnet kan læres opp til å forstå denne vesentlige positive forskjellsbehandlingen som det får i forhold til særkullsbarnet som må flytte melom to hjem og se sine foreldre en av gangen så er det meget stor svikt i oppdragelsen av dette barnet. Nå er det jo ingenting som overrasker meg ved trådstarter lenger, med de holdningene hun har utvist i denne tråden. Endret 28. oktober 2013 av Blondie65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xinnia Skrevet 25. oktober 2013 #256 Del Skrevet 25. oktober 2013 (endret) Det at særkullsbarnet får flere ferier, julegaver, bursdagsgaver (osv) enn barnet som bor med begge foreldrene sine er et av de mest tåpelige argumentene jeg hører. Barnet som bor med begge sine foreldre har allerede fått den største kompensasjonen for manglende dobbelt sett av materielle goder som finnes: det bor sammen med begge sine foreldre i et hjem 24 timer i døgnet, 7 dager i uken, 52 uker i året. Hvis ikke dette barnet kan læres opp til å forstå denne vesentlige positive forskjellsbehandlingen som det får i forhold til særkullsbarnet som må flytte melom to hjem og se sine foreldre en av gangen så er det meget stor svikt i oppdragelsen av dette barnet. Nå er det jo ingenting som overrasker meg ved trådstarter lenger, med de holdningene hun har utvist i denne tråden. Så utrolig enig! I tillegg må "særkullsbarn" ( utrolig stygt ord btw, ) forholde seg til 2 hjem, den grusomme følelsen av å være på besøk hos f.eks far, halvsøsken,og eksludering av steforeldre som TS!! Og enda så er det noen som mener de har fordeler i forhold til halvsøskene sine?? Endret 28. oktober 2013 av Sulosi 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2013 #257 Del Skrevet 25. oktober 2013 Noen er ikke i stand til å se utenfor sin egen nesetipp, de skjønner ikke at denne jenta faktisk er søskenet til fellesbarnet. De skjønner ikke at dette barnet har samme far som fellesbarnet. Det er jo ikke sånn at når følelsene for den forrige samboeren går over så går også følelsene for barnet over. Nei, de følelsene er der hele livet. Far ville ha med begge barna sine på ferie, men da TS nektet så svek han sitt første barn med å godta at det ikke fikk være med, han skulle skjemmes og jeg regner med at det blir bare mer utelatelse med årene. Anonymous poster hash: 51052...8e0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 25. oktober 2013 #258 Del Skrevet 25. oktober 2013 Det är inte alltid säkert att särkullsbarnet får "mer" då föräldrarna har separerat och nya boendekostnader på varsitt håll - kanske utan partner (som bidrar...) Annars är jag återigen enig i kritiken: Särkullsbarnet borde vara del av ER familj då det är din mans barn, och ditt barns halvsyskon. Barnet är en del av packen och bör inkluderas oftare än exkluderas. Tycker jag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær84 Skrevet 25. oktober 2013 #259 Del Skrevet 25. oktober 2013 Jeg og mine søsken pleier å reise til Hellas på sommerferie og nå vil vi reise med samboeren min og vårt fellesbarn (4). Men han sier at hans biobarn (7, som bor hos sin mor til vanlig) må være med, men det synes jeg er unaturlig siden dette er "vår" familietradisjon og noe jeg gjør med mine søsken. Anonymous poster hash: 0ea7c...c04 Er du sååå dårlig stemor at du ikke vil ta hans barn med på lasset??? Er det rart stemødre har dårlig rykte?? Dette burde du tenkt igjennom FØR du ble sammen med ham.......!!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær84 Skrevet 25. oktober 2013 #260 Del Skrevet 25. oktober 2013 Til dere som tror dette er et troll... jeg tror det er ekte.... min halvsøster er faktisk akkurat på samme måte mot sine "stebarn"... helt utrolig å sitte å høre på henne snakke om de avogtil... der hun sitter å slenger indirekte dritt om de..... dritt om barn!!! Det er helt utrolig, men sånn er bare noen mennesker... kalde og kyniske.... skal sies at hun også er veldig glad i penger.... kan liksom ikke få nok!! Mange ganger jeg har vudert å kutte kontakten med henne..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå