Gå til innhold

Har samboers biobarn rett til å være med oss på ferie?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har også skilte foreldre. Og da når faren min tok med seg mine to halvbrødre på ferie, og ikke meg så følte jeg at de var mere hans "ekte" barn en det jeg var. Unnskyldningen hans var at de ikke hadde råd til og ha med meg. Men om de bare hadde råd til og ta med en av mine brødre så vet jeg at de ikke hadde dratt.

Endret av Sulosi
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS, hvorfor er det så viktig at de som er med på denne ferien har en biologisk tilknytning til hverandre, med unntak av de som er gifta inn i slekta?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er overbevist om at de som faktisk har slike holdninger i virkeligheten vet et sted innerst inne at det er feil og ikke TØR si det høyt.

Har blitt en lang tråd da og mye oppmerksomhet til TS :)

Det håper og tror jeg også... jeg har vært i en situasjon hvor jeg ikke kunne akseptere et barn (det ble født inn i vårt forhold som resultat av en ONS, min eks fikk ikke vite om dette før langt uti graviditeten), og det bare stred så mot alt i meg at jeg kom meg ut av forholdet. Å leve med å ikke møte et uskyldig barn med åpne armer, og prøve å sabotere relasjonen mellom foreldre og barn - det kan en bare ikke. Jeg har hatt andre stebarn jeg har vært kjempeglad i, men når man av en eller annen grunn blir sjalu og egoistisk tenker jeg at det er noe helt annet enn barnet som er årsaken. Det er en sjalusi ovenfor noen av de voksne partene, en utrygghet hos en selv eller noe sånt. Og da må man for svarte ta ansvar så ikke barnet blir skadelidende.

Anonymous poster hash: d280e...c01

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, nå vi uansett bestilt billetter, og enden på visen ble at jeg, min samboer og vårt felles barn reiser. Hans datter fra tidligere forhold skal uansett på reise med sin mor 3 uker senere og vi forklarer henne at en annen gang er det hun som blir med oss på reise. Dette har min samboer også tatt opp med barnets mor.

Anonymous poster hash: 0ea7c...c04

Stakkars barn som ikke blir inkludert i nærmeste familie.....Og deres fellesbarn får ikke bli kjent med søsteren sin...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv 17 år gammel, og var 11 da min far fikk seg ny samboer. Ettersom min mor naturligvis var veldig sjalu og ikke passet munnen sin selv om jeg var i nærheten, satte jeg fort opp vegger rundt dette kvinnemennesket jeg nå skulle kalle "stemor". Det tok ikke mange helger med besøk før jeg ble kjent med henne og innså at både hun og familien hennes er topp. Hun hadde også tre barn på si, og da jeg var 12 fikk hun og pappa en felles datter.

Jeg bodde der annenhver helg frem til jeg var 15, og har siden det besøkt dem når det passer (blir litt travlere fritid etterhvert som man blir eldre) men ser fortsatt på det som mitt andre hjem. Selv om jeg er der veldig sjelden har jeg fremdeles god kontakt med både stemor og hennes familie. Jeg er også med dem på ferie, de spør med alltid om jeg har lyst å bli med på skihytta om vinteren og jeg blir inkludert i familiebesøk. Hadde jeg blitt ekskludert fra alle disse sammenkomstene slik du beskriver, og ikke hadde hatt noe forhold til stemoren min hadde jeg ikke hatt det slik jeg har det i dag. Mest sannsynlig hadde jeg ikke likt å besøke pappa fordi jeg blir ekskludert fra store deler av livet hans. Samtidig hadde det vært vanskelig for meg å knytte bånd til min nå fire år gamle halvsøster som betyr utrolig mye for meg og som er kjempeglad i meg i gjengjeld. "Stemor" er på ingen måte en MOR for meg, det har jeg mamma til, men hun er likevel familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi gjør det som er riktig for oss, mener jeg!

Dette er kanskje annerledes i andre familier.

Det er mulig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør det som er riktig for oss, mener jeg!Dette er kanskje annerledes i andre familier. Det er mulig. Anonymous poster hash: 0ea7c...c04

Det kan jo ikke stemme, da din samboer gjerne vil ha med sin datter på denne ferien.

Det virker som du lever i din egen virkelighet og overhodet ikke har tatt til deg det som stør på disse 10 sidene.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi gjør det som er riktig for oss, mener jeg!

Dette er kanskje annerledes i andre familier.

Det er mulig.

Har din samboer lest denne tråden?

Mener han det er riktig det dere gjør?

Anonymous poster hash: 604f9...9ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adriane

Jeg og mine søsken pleier å reise til Hellas på sommerferie og nå vil vi reise med samboeren min og vårt fellesbarn (4). Men han sier at hans biobarn (7, som bor hos sin mor til vanlig) må være med, men det synes jeg er unaturlig siden dette er "vår" familietradisjon og noe jeg gjør med mine søsken.

Så for å få med samboeren din, er det greit å bryte familietradisjonen du og dine søsken gjør sammen, men ikke for samboerens barn? :klo: For en merkelig logikk.

Det er klart samboeren din vil ha med seg barnet sitt; han elsker jo det barnet like høyt som han elsker deres felles barn.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja han har rett på å få være med på ferie på lik linje som deres fellese barn. Jeg er sjokkert over dine holdninger, TS. Stikker av de helgene han har samvær.

Jeg har selv et stebarn. Og han er inkludert i min familie, søsken og foreldra mine. Jeg har selv to stetantebarn. Og de kaller meg tante. Mitt stebarn og mine to stetantebarn kaller mine foreldre med samme navn som resten av barnebarna.

Hadde jeg sagt noe sånt til min samboer at hans barn ikke fikk være med på familieferier, så hadde han kastet meg på hodet ut!

Barnet har jo vel 2-3 ferieuker sammen med far iløpet av sommeren også.

Jeg som selv er stemor er rystet over dine holdninger TS. Her behandler vi alle barna likt. Og stebarnet er like mye inkludert i min famile.

Du og dine søsken har bestemt at at det er kun deres barn skal være med? Ja dattera til samboeren er vel hans barn, så da er vel hun også inkl i at kun deres barn blir med siden ahn blir med?

Jeg kjenner jeg blir provosert over sånne holdninger, TS. Skjerp deg. Jeg synes virkelig synd på barnet til din samboer.

Håper han ser hvordan du er og setter deg på plass eller drar.

Hva hadde du tenkt da vist det blir slutt (holder du på sånn så blir det fort det) når dere finner dere nye samboere. Og barenet deres ikke får være med verken far eller mor på ferie fordi du har en samboer med familietradisjoner som ditt barn ikke er inkludert i, og det samme med far at han finner seg ei med samme familietradisjonene så barnet deres kan desverre ikke være med der heller. Men nå satte jeg det veldig på spissen, sånn at du kanskje kan forstå litt hvordan det er for et særkullsbarn å ikke bli inkludert.

Så lenge du er sammen med barnefar så er hun like mye familie som deres fellese barn. Både du og dine søsken bør skjerpe dere.

Velger å være annonym for vil ikke mitt nick skal bli igjennkjent.

Anonymous poster hash: 1bc55...e3b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke forstå hvorfor noen velger å innlede et forhold til noen med barn fra før.

Mine, dine og våre barn... huff! Grøsser bare ved tanken!

Anonymous poster hash: 137a2...efb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er slike tråder stemorhatere oppretter for å sette stemødre i et dårlig lys. Jeg nekter å tro at noen faktisk tenker sånn.

Anonymous poster hash: a1b0f...dd5
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva jeg skal svare på. Jeg har ikke noe ansvar for å stå til rette for andre. Jeg har forklart hvordan vi tenker i min familie, og skjønner at andre har det annerledes. Vi ekskluderer ikke jenta hans, men akkurat denne turen var et arrangement bare med min side av familien og hun bor hos mor, og som forklart så har vi blitt enige om å redusere antall som var med (bl.a. ikke tatt med min brors fosterbarn). Siden hun skal på ferie med mor uansett så får hun jo heller ikke noe mindre ferie/tur den gangen. Neste gang reiser vi kanskje på en tur med bare meg og samboer og barna.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jeg skjønner ikke hva jeg skal svare på. Jeg har ikke noe ansvar for å stå til rette for andre. Jeg har forklart hvordan vi tenker i min familie, og skjønner at andre har det annerledes. Vi ekskluderer ikke jenta hans, men akkurat denne turen var et arrangement bare med min side av familien og hun bor hos mor, og som forklart så har vi blitt enige om å redusere antall som var med (bl.a. ikke tatt med min brors fosterbarn). Siden hun skal på ferie med mor uansett så får hun jo heller ikke noe mindre ferie/tur den gangen. Neste gang reiser vi kanskje på en tur med bare meg og samboer og barna.

men om dette kun er med din side av familien burde du jo dra uten samboeren og
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fosterbarna blir bare plassert bort. Hva syns barnevernet om det da?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miranda2011

Hvorfor startet du denne tråden?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slike tråder stemorhatere oppretter for å sette stemødre i et dårlig lys. Jeg nekter å tro at noen faktisk tenker sånn.

Barnet mitt har ei stemor som tenker kliss likt som Ts, så jeg tror desverre ikke dette er en trolletråd.

Anonymous poster hash: caddc...a35

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnet mitt har ei stemor som tenker kliss likt som Ts, så jeg tror desverre ikke dette er en trolletråd.

Anonymous poster hash: caddc...a35

Det gjør det ikke til typisk stemoroppførsel. At noen foreldre er dårlige gjør ikke alle til det. Samme er det med stemødre. Det fleste har nok litt vett i skallen.

Jeg syns også det er rart ingen reagerer på faren som er sammen med en slik dame. Nekte ungen å gå inn i huset, nekte å ta de med på ferie. Han er jo like ille som godtar det og fortsetter å være sammen med henne. I slike tråder er det alltid stemor sin skyld av en eller annen grunn.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...