Gå til innhold

Har samboers biobarn rett til å være med oss på ferie?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For at far og datter skal få tid sammen, og fordi hun er veldig opptatt av faren og ikke liker meg så det blir ikke så hyggelg å være der.

Anonymous poster hash: 0ea7c...c04

Nei, så rart.... :ironi:

Anonymous poster hash: eaaae...909

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For at far og datter skal få tid sammen, og fordi hun er veldig opptatt av faren og ikke liker meg så det blir ikke så hyggelg å være der.

Nei, så rart.... :ironi:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du TS, jeg lurer veldig på hvordan dere hadde gjort det om det viste seg at en av brødrene dine hadde dårlig sædkvalitet og de hadde benyttet seg av en sæddonor. Hadde disse barna ikke fått vært med da siden de ikke har deres edle blod?

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv opplevd å bli ekskludert på samme måte som du tenker å ekskludere hans biosønn(og DIN bonussønn!!)

Det gjør fortsatt vondt å tenke på og jeg skjønner ikke at du i det hele tatt kan tenke sånn. Greit nok hvis han selv sier han heller vil være hjemme med mor, men IKKE ekskluder han fra hans egen far og søsken!!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. Det der kunne vært stemoren min for en del år siden. Hun er fremdeles den samme, men det går ikke lenger utover meg. Heldigvis.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår ikke at det er mulig. Har en stedatter. Hun er en like stor del av familien vår selv om jeg ikke er hennes mor! Hun bor hos mor,men er hjertelig velkommen uansett (om pappan hennes er på jobb på sjøen ) er hun fortsatt her i helger osv. Synes det er kjempe koselig og det gjør de andre ungene og. Storesøster er hjemme igjen! Kunne ikke tenke meg å gjøre noe annerledes. I feriene er det en selvfølge at hun er med. Familien vår hadde ikke blitt det samme uten henne! Foreslår at du ts tar en kikk på deg selv i speilet , er det virkelig sånn du vil være?

Anonymous poster hash: 743b9...15d
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener fortsatt at min familie må kunne være sammen på min side av familien hos mine foreldre og søsken. Barnets hans reiser på ferier alene med sin mor og hennes familie og kjenner ikke mine nevøer og nieser heller.

Unnskyld at jeg spør igjen, men jeg skjønner virkelig ingenting av logikken din. På hvilken måte er dette barnet ikke i din familie, når du av egen fri vilje har inngått samboerskap med dette barnets far, og (også med vilje/av eget valg går jeg ut i fra) fått et barn med denne mannen som dermed blir søsken med dette barnet som du prøver å unngå familiebånd med?

Oh well...

Folk med et så begrenset familiebegrep som deg burde aldri ha funnet seg en partner med barn fra før av. Men skaden har jo allerede skjedd, så du bør jo for din egen del prøve å gjøre det beste ut av det. Det virker ikke som om du forstår at dette er et valg som du selv har tatt, og at dette barnet absolutt ikke har valgt sin situasjon. Barn i utvidede familier kan av og til gjøre seg vanskelige, men desto viktigere er det at alle voksne rundt dem, det være seg mor og far eller de med ferre felles gener, tar ansvar for at alle barna skal føle seg inkludert og verdsatt.

At føler at den enkleste måten å omgås din stedatter på er å rømme huset, er ikke bare egoistisk ovenfor henne, men også ovenfor ditt eget barn.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man blir sammen med en som har barn fra før, og man får barn sammen så burde det være en selvfølge at biobarn får være med på ferie. Hans barn er søsken til deres barn og burde dermed være inkludert som en selvfølge.

Det spiller ingen rolle om det er en tradisjon på din side av familien. Du kan ikke ta med deres fellesbarn og la være å ta med broren/søsteren til deres barn. Det blir for dumt og sender kanskje ut signal om at dette barnet er uønsket fra din side. Han vil ha med begge barna og jeg ser ikke noe problem med det. Når man har dine, mine og våre barn, så må man ofre enkelte ting. Dette er en av de. Hans biobarn er tross alt i familie med fellesbarnet deres....

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og søskenene mine har vært enige om at vi bare tar med våre egne barn så de kan bli bedre kjent som fettere og kusiner, og da synes vi ikke dette passer. Datteren til samboeren min er på besøk annehver helg i måneden og da reiser jeg som regel til mine foreldre eller er sammen med venninner. TS

Vel, nå stiller det seg helt annerledes da du vil ta med samboeren din og deres felles barn. Da er det rett og slett en selvfølge at datteren, søsteren til deres barn, får være med.

Og hvorfor reiser du vekk når datteren hans kommer på besøk? Du kan sende ut feile signaler på den måten og få datteren hans til å føle seg uønsket av deg, at du vil ikke vite av henne og derfor reiser du bort, sånn at du slipper å måtte forholde deg til henne. Unger oppfatter mer enn vi tror...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at dette barnet ikkje liker deg. Du unngår ho jo! Viss mi stemor hadde stukket av kvar gang eg kom, så hadde eg også vore sur. Barn merker meir enn ein trur, så barnet har nok merka holdningene dine mot ho.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og forresten, så finnes det andre måter for far og datter på sju å tilbringe tid sammen enn at du stikker av. Kvifor er dere ikkje sammen alle fire i helga, så kan far og datter evt ta ein tur på kino sammen. Ta ein tur i skogen alle fire med pølser på termos, eller kvikklunsj i sekken :) Inkluder henne, så vil ho nok like deg litt bedre etterkvart. Eller i alle fall hate deg litt mindre.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader for en tafatt mann !!

Denne tråden ( om det er sant) beviser bare, hvor enkelt det er for fedre å skyfle vekk sine barn til fordel for ny familie!!

TS og hennes familie er fryktelig ekkelt eksluderende.. men at faren godtar at barnet hans blir behandlet på denne måten er helt grusomt skammelig!!

Han burde forlengst ha satt foten ned, og aldri ha startet en ny familie med TS før hans første barn var inkludert..

Grøss nå ble jeg sint!!

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har akkurat kommet hjem fra ferietur på Rhodos med min mors familie.... Det var kun min søster, hennes to barn, min samboer, jeg og mine to barn + mine foreldre. Mine stebarn var ikke med. Dette fordi turen var 60 års feiring av min mor, og hun spanderte turen på oss. Mine stebarn var ikke invitert med, og ingen har heller reagert på dette. De var forøvrig på besøk hos mormoren i Spania i høstferien...

Min samboer og jeg har ikke bodd sammen i mer enn 5 år, og alle barna våre er i tenåra.

I dag har min samboer og jeg diskutert akkurat trådstarters tilfelle opp mot vårt eget, og vi konkluderte vel med at vårt valg føltes rett da turen var påspandert, og at stebarn allerede skulle på en annen ferietur.

Forøvrig kan jeg legge til at dette er første gang vi har dratt kun med mine barn. Jeg har derimot dratt på et par turer med kun mine, og han med kun sine. Vi har ingen fellesbarn hvilket gjør det kanskje litt enklere sånn sett.

Forøvrig inkluderes alle barna på begge sider i stor grad, men for oss blir det litt skille da min samboer og jeg møttes da barna var store.

Anonymous poster hash: 4a765...9a8

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fosterforeldre utelukker aldri fosterbarn.

Noen jeg kjenner er fosterbarn for to, de har og en sønn som er deres egen. De har faktisk "frihelger" og ei uke "fri" om sommeren uten fosterbarna der de reiser bort alene med eget barn.

Anonymous poster hash: caddc...a35

Endret av Sulosi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat kommet hjem fra ferietur på Rhodos med min mors familie.... Det var kun min søster, hennes to barn, min samboer, jeg og mine to barn + mine foreldre. Mine stebarn var ikke med. Dette fordi turen var 60 års feiring av min mor, og hun spanderte turen på oss. Mine stebarn var ikke invitert med, og ingen har heller reagert på dette. De var forøvrig på besøk hos mormoren i Spania i høstferien...

Min samboer og jeg har ikke bodd sammen i mer enn 5 år, og alle barna våre er i tenåra.

I dag har min samboer og jeg diskutert akkurat trådstarters tilfelle opp mot vårt eget, og vi konkluderte vel med at vårt valg føltes rett da turen var påspandert, og at stebarn allerede skulle på en annen ferietur.

Forøvrig kan jeg legge til at dette er første gang vi har dratt kun med mine barn. Jeg har derimot dratt på et par turer med kun mine, og han med kun sine. Vi har ingen fellesbarn hvilket gjør det kanskje litt enklere sånn sett.

Forøvrig inkluderes alle barna på begge sider i stor grad, men for oss blir det litt skille da min samboer og jeg møttes da barna var store.

At du og mannen velger å dra på hver deres ferie med deres egne barn blir veldig anderledes.

Hvordan hadde du følt det- dersom pappa'n til dine barn hadde reist på ferie med andres barn kontra sine egne?

Jeg har selv barn med en mann som valgte sin nye familie.. det er veldig sårt for barna og føle seg utelatt fra sin egen far...

I det minste håper jeg dere pratet med tenåringene, og forklarte de..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fosterforeldre utelukker aldri fosterbarn.

Fosterforeldre kan faktisk få avlastning, det gjelder da fosterforeldre med biologiske barn for at barna skal få tilbringe tid med foreldrene alene. En del fosterbarn er veldig krevende. Men dette er uansett bare unntakene, det anbefales jo ikke å sende fosterbarnet bort og på den måten forsterke følelsen barnet har om å ikke høre til noe sted. Jeg er iallefall fostermor selv og det kunne aldri falt meg inn å utestenge et barn på denne måten.

Anonymous poster hash: 522e1...77b

Endret av Sulosi
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du og mannen velger å dra på hver deres ferie med deres egne barn blir veldig anderledes.

Hvordan hadde du følt det- dersom pappa'n til dine barn hadde reist på ferie med andres barn kontra sine egne?

Jeg har selv barn med en mann som valgte sin nye familie.. det er veldig sårt for barna og føle seg utelatt fra sin egen far...

Nå har faktisk pappaen til mine barn dratt på ferie med sin nye kone og stebarn, mens vi var på ferie med mine barn og mine stebarn. Vi har praktisert hovedferie annet hvert år med barna og det fungerer helt fint. Min eks sitt stebarn har derimot ikke en sånn mulighet, ergo er det naturlig at stebarnet der ble med mor og stefar på ferie. Mine barn har aldri reagert på dette, da de vet at stesøsken ikke fikk noen annen ferie.

Ingen familie er lik, og ingen relasjoner er lik. I teorien bør alle barn inkluderes, men sånn er det altså ikke. Jeg hadde aldri gjort det trådstarter gjorde, men så har jeg heller ikke fellesbarn med samboeren min.

Kan for øvrig legge til at det faktisk ikke alltid er praktisk gjennomførbart at stebarn får med seg to ferier, altså en hos mor og en hos far - da ikke alle foreldre klarer å samarbeide like godt - eller man har for mange å forholde seg til (for eksempel at begge har barn med flere)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt har vi pratet med ungene våre om dette :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fader for en tafatt mann !!

Denne tråden ( om det er sant) beviser bare, hvor enkelt det er for fedre å skyfle vekk sine barn til fordel for ny familie!!

TS og hennes familie er fryktelig ekkelt eksluderende.. men at faren godtar at barnet hans blir behandlet på denne måten er helt grusomt skammelig!!

Han burde forlengst ha satt foten ned, og aldri ha startet en ny familie med TS før hans første barn var inkludert..

Grøss nå ble jeg sint!!

Nå er det vel sånn at samboeren VIL ha med barnet sitt, men TS VIL IKKE, så derfor vil jeg ikke kalle han for tafatt før evt "den onde stemoren" får sin vilje.

Anonymous poster hash: 948c9...63d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...