Gå til innhold

Har samboers biobarn rett til å være med oss på ferie?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes du er ganske slem. Du er den voksne her, det er ditt ansvar å være generøs og inkluderende overfor barn i din nærmeste familie. Din mann ønsker å ta med barnet sitt på ferie, og det skal du nekte ham? Det er ondt. Så får søskenbarna være med og bli kjent rubbel og bit da, det er du som har rotet til linjene når du fant deg mann med barn fra før. Ikke barnet.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe. Jeg kommer i hvert fall aldri i verden til å tørre å gå fra mannen min, enda så mye han kan irritere meg med surringa si. Kan jo i aller verste fall risikere at han ender opp med ei hurpe som TS.

KG gjør godt for ekteskapet mitt, i hvert fall.

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Hva har ordet biobarn i denne diskusjonen å gjøre? Det er da samboerens eget barn vi snakker om. Særkullsbarn hadde vært riktig ord å bruke. Det er i tillegg et ordentlig ord.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miranda2011

Jeg og mine søsken pleier å reise til Hellas på sommerferie og nå vil vi reise med samboeren min og vårt fellesbarn (4). Men han sier at hans biobarn (7, som bor hos sin mor til vanlig) må være med, men det synes jeg er unaturlig siden dette er "vår" familietradisjon og noe jeg gjør med mine søsken.

Anonymous poster hash: 0ea7c...c04

Snu på det da, hvis den nye kona til eksmannen din ikke ville ha med ditt barn på ferie, hadde du syntes det var helt i orden? Et ærlig svar fra hjertet ditt hadde vært fint...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina

Hva har ordet biobarn i denne diskusjonen å gjøre? Det er da samboerens eget barn vi snakker om. Særkullsbarn hadde vært riktig ord å bruke. Det er i tillegg et ordentlig ord.

Det sporte av fordi jeg svarte ifeil diskusjon, jeg er ikke TS, bare sjekk med en mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk hvis situasjonen var omvendt: du hadde et særkullsbarn og du og samboeren hadde et sammen, så var spørsmålet om ditt særkullsbarn kunne være med på ferie med samboeren din sin familie. Ville du satt pris på at barnet ditt ikke fikk være med på familietur?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og søskenene mine har vært enige om at vi bare tar med våre egne barn så de kan bli bedre kjent som fettere og kusiner, og da synes vi ikke dette passer. Datteren til samboeren min er på besøk annehver helg i måneden og da reiser jeg som regel til mine foreldre eller er sammen med venninner. TS

Anonymous poster hash: 0ea7c...c04

Dette forholdet vil ikke vare, husk da på det du her har sagt, når barnet ditt ikke får være med faren sin på ferie, bare deres felles barn.

Anonymous poster hash: 948c9...63d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Hva mener du med "rett til" Trådstarter?

Ingen har verken "krav på" eller "rett til" noe som helst. Men det er jo hyggelig å inkludere alle i en familie i hyggelige felles gjøremål, synes du ikke? Hva slags familie er det du har som ikke inkluderer nye partneres særkullsbarn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gresshoppesang

Til dere som er så strenge og fordømmende mot Ts, synes dere det er like selvfølgelig at hennes og samboerens felles barn er med på ferie sammen med hans ekskone og hennes familie?

Øøøøøh? Det er da ikke sammenlignbart.

For å sammenligne må du spørre om det er riktig at moren til trådstarters stebarn tar med seg sin samboers særkullsbarn på ferie med hennes familie. Og ja, det mener jeg.

Når man flytter sammen med noen som har barn fra før, ser jeg ikke at det skal være urimelig, på noen som helst måte, at barn man har fra før blir inkludert i familien.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom kronprinsparet gjør noen av de kongelige tradisjonene, som feks å stå vinke til barnetoget, syns du det er rart at Marius er med?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom kronprinsparet gjør noen av de kongelige tradisjonene, som feks å stå vinke til barnetoget, syns du det er rart at Marius er med?

Ja, det synes jeg. han er jo ikke kongelig.

Anonymous poster hash: 76b1d...a18

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miranda2011

Ja, det synes jeg. han er jo ikke kongelig.

Anonymous poster hash: 76b1d...a18

Det er ikke mora heller, hun ble gift til å bli kongelig, en rolle hun har klart med glans, og sønnen hennes hører med der. At noen kan være så stygg mot et barn at de utelater det fra familien, jeg har ikke ord..

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til TS. Ingen har rett til noe som helst. Men din samboer vil ha barnet sitt med og da må du selvfølgelig ta det til etterretning. Eller samboer må være hjemme. Vi har selv vært på mange ferier uten særkullsbarn, men også mange med. Men hadde mannen min sagt han ville ga de med hadde det ikke falt meg inn å synes det var rart. I tillegg drar du avgårde når datter er på besøk??? Tror ikke dere sitter på gamlehjemmet sammen iallfall.

Anonymous poster hash: 380b7...ea4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke å følge logikken for hva som er "familie" nok til å få være med på familietradisjonen til TS.

Du og dine søsken = familie nok

Din samboer (som du ikke er i blodslekt med) = familie nok

Ditt barn = familie nok

Mens at ditt stebarn som er søsken med ditt barn er ikke familie nok til å være med på en familietradisjon??

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Έλα, ρε μαλάκα!

"Biobarnet" (for et ord!) har selvsagt ikke "rett" til å være med, men samboeren din er i sin fulle rett til å nekte å bli med hvis han ikke får ha med seg datteren sin. Den retten håper jeg at han bruker.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Lille Marius" er ikke kongelig og har ikke noen konstitusjonell rolle i Norge, så han skal selvsagt ikke delta i kongelige gjøremål som å åpne Stortinget, representere Norge eller vinke til noe tog. Det er det bare de kongelige som skal gjøre. Nå er det ikke akkurat noe stort privilegium heller, og sikkert mye bedre å leve et mer privat liv uten fotografenes lys på seg hele tiden.

Nå er det vel ikke akkurat noe konstitusjonelt oppdrag å stå på trappa på skaugum å vinke til et barnetog.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken stemor kaller "barnet" sin for BIOBARN? Herregud, bare jeg som syntes det er forkastelig? Jeg er så lykkelig glad for at min familie er en åpensinnet, stor familie som tar i mot alle. Hadde kanskje skjønt det dersom dere ikke hadde hatt noen felles barn. Men dere har faktisk det. Du tenker ikke på at du splitter søsknene og driver med forskjellsbehandling?

Endret av Sulosi
spekulasjoner
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...