Gjest Eurodice Skrevet 7. oktober 2013 #21 Del Skrevet 7. oktober 2013 (endret) Til dere som er så strenge og fordømmende mot Ts, synes dere det er like selvfølgelig at hennes og samboerens felles barn er med på ferie sammen med hans ekskone og hennes familie? Endret 7. oktober 2013 av Arabella 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Rosa Sitron Skrevet 7. oktober 2013 Populært innlegg #22 Del Skrevet 7. oktober 2013 Til dere som er så strenge og fordømmende mot Ts, synes dere det er like selvfølgelig at hennes og samboerens felles barn er med på ferie sammen med hans ekskone og hennes familie? Det er jo ikke direkte sammenlignbart. Så lenge faren er med på ferie, men er jeg barnet må få lov også. I ditt eksempel ville jo "felles barnet" ikke hatt noen av foreldrene sine der. 53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wanderlust Skrevet 7. oktober 2013 #23 Del Skrevet 7. oktober 2013 Til dere som er så strenge og fordømmende mot Ts, synes dere det er like selvfølgelig at hennes og samboerens felles barn er med på ferie sammen med hans ekskone og hennes familie? Da er jo ikke ungen sammen med noen biologiske foreldre på ferieturen, så det går ikke for det samme. Dessuten er barnet 4 år gammelt. 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #24 Del Skrevet 7. oktober 2013 Til dere som er så strenge og fordømmende mot Ts, synes dere det er like selvfølgelig at hennes og samboerens felles barn er med på ferie sammen med hans ekskone og hennes familie? nå er ikke samboeren sammen med denne eksen da, så nei det kan jo ikke sammenlignes. å tror ikke han er så mye med ekskona eller hva det var på feier til utlandet osv. Anonymous poster hash: 9c297...f64 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #25 Del Skrevet 7. oktober 2013 Pappa fikk 3 barn med eksen (min mor), og 2 barn til med nåværende kone (stemor), da han traff stemor så var vi så og si glemt. Vi har fått blitt med på én ferie. Syns det har vært sårt hele veien å aldri bli inkludert (de reiser på ferie 2-3 ganger i året, og har gjort dette i mange år). Men der er det stemor som har kontroll over faren min. Anonymous poster hash: 695c8...ac4 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 7. oktober 2013 #26 Del Skrevet 7. oktober 2013 Du kan ikke utelate hans barn som også faktisk er søsken til ditt barn. Så lenge det er han + evt hans ekskone/kjæreste som betaler reisen for hans biobarn, så har du ingenting å klage på. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvetanten Skrevet 7. oktober 2013 #27 Del Skrevet 7. oktober 2013 Det er jo bare å snu det om. Hvordan hadde TS reagert om kun hun og ikke barnet hennes hadde vært velkommen på ferie? Hadde hun dratt og latt ungen være igjen? Tvilsomt. jeg hadde ihvertfall ikke det, og jeg hadde tenkt hardt på om jeg ville ha et forhold til noen som ville ekskludere barnet mitt. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #28 Del Skrevet 7. oktober 2013 Jeg blir forbanna når jeg leser meningene dine TS, det er akkurat slike mennesker som deg som har "ødelagt" min sønn med med slag rett i ansiktet med avvisning gang på gang, år etter år. Hvordan hadde du likt det om typen forlater deg, finner ny kjæreste og fars nye kjæreste avviser ditt barn, da blir hun kjapt stemor fra helvete. DET er du med de tankene du lufter her. Anonymous poster hash: 7eeee...7cc 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Arch Skrevet 7. oktober 2013 #29 Del Skrevet 7. oktober 2013 Til dere som er så strenge og fordømmende mot Ts, synes dere det er like selvfølgelig at hennes og samboerens felles barn er med på ferie sammen med hans ekskone og hennes familie? For en latterlig sammenlinging. Det er naturlig at et barn er med sin far på ferie, men det er ikke naturlig at et barn er med fremmede. Så svaret på spørsmålet ditt er vel egentlig nei. 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #30 Del Skrevet 7. oktober 2013 Jeg og søskenene mine har vært enige om at vi bare tar med våre egne barn så de kan bli bedre kjent som fettere og kusiner, og da synes vi ikke dette passer. Datteren til samboeren min er på besøk annehver helg i måneden og da reiser jeg som regel til mine foreldre eller er sammen med venninner. TS Anonymous poster hash: 0ea7c...c04 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 Populært innlegg #31 Del Skrevet 7. oktober 2013 Du er ikke hjemme engang når samboers datter er på besøk? Nei, jeg har ikke ord - det er så ufattelig. Har du planer om at ditt og samboers forhold skal holde, og tenker på dere som en familie i det hele tatt? At ditt barn og samboers barn får et godt søskenforhold? Anonymous poster hash: 7eeee...7cc 55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsen86 Skrevet 7. oktober 2013 #32 Del Skrevet 7. oktober 2013 Så du unngår ditt stebarn hver gang han kommer på besøk? Dette setter deg ikke akkurat i bedre lys enn hovedinnlegget ditt. Du fortjener virkelig "Årets Stemor"-prisen. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gorgonzola Skrevet 7. oktober 2013 #33 Del Skrevet 7. oktober 2013 Igjen og som vanlig, når det kommer til denne type situasjoner: meg, meg, meg, mitt, mitt, mine, mine, mine..... Som flere sier, ikke rart endel unger havarerer på grunn av (tilsynelatende) voksne menneskers manglende gangsyn, empati eller forståelse ut over sin egen navle 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heidi40 Skrevet 7. oktober 2013 #34 Del Skrevet 7. oktober 2013 Jeg og søskenene mine har vært enige om at vi bare tar med våre egne barn så de kan bli bedre kjent som fettere og kusiner, og da synes vi ikke dette passer. Datteren til samboeren min er på besøk annehver helg i måneden og da reiser jeg som regel til mine foreldre eller er sammen med venninner. TS Anonymous poster hash: 0ea7c...c04 Hææææ.? Dere bor sammen og har felles barn,men stikker av hver gang dattra hans er på besøk?? Ikke mye familieforhold der i gården altså...å hvordan trur du at dette er for barna,som er halvsøsken? Når skal de få bli kjent med hverandre? Kjenner jeg blir sint på dere. Er selv vokst opp i en slik familie,jeg har 2 halvbrødre jeg knapt kjenner..tru meg det er vondt å ikke få lov til å bli kjent med sine søsken...rett å slett kvalm blir jeg av denne tråden. Skam dere,, 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvetanten Skrevet 7. oktober 2013 #35 Del Skrevet 7. oktober 2013 Ojoj... Dette var litt spesielt. Hvorfor vil du ikke kjenne barnet hans? 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skywise Skrevet 7. oktober 2013 #36 Del Skrevet 7. oktober 2013 Jeg blander meg sjeldent opp i diskusjoner om barn, men jeg må si at dine holdninger TS er rimelig hårreisende! Hvorfor vil du ikke inkludere din manns datter i din familie? Tenker du ikke på den stakkars lille jenta, på hvor avvist hun må føle seg av deg slik du holder på? Ikke bare har pappa forlatt mamma og funnet seg ny dame, situasjoner som er veldig opprivende for et barn, men stemoren vil i tilegg ikke ha noe med henne å gjøre? At han du er sammen med aksepterer oppførselen din finner jeg enda mer vanvittig. Når man blir sammen med noen som har barn fra før, så får man også disse barna med på kjøpet og de skal inkluderes i familien på lik linje med felles barn. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #37 Del Skrevet 7. oktober 2013 Jeg og søskenene mine har vært enige om at vi bare tar med våre egne barn så de kan bli bedre kjent som fettere og kusiner, og da synes vi ikke dette passer. Datteren til samboeren min er på besøk annehver helg i måneden og da reiser jeg som regel til mine foreldre eller er sammen med venninner. TS Anonymous poster hash: 0ea7c...c04 Hehe, er du seriøst et voksent menneske? Jeg synes ikke du bør ta med samboeren din på disse familieferiene, jeg, da han ikke er biologisk i slekt med deg og din familie. Hvis det blir slutt mellom dere har det jo vært helt bortkastet for familien din å omgås ham. Så kan han og dette andre barnet hans reise et annet sted. Anonymous poster hash: d280e...c01 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kontormus Skrevet 7. oktober 2013 #38 Del Skrevet 7. oktober 2013 Hvorfor ønsker du å holde avstand til hans første barn TS? Sett at du og din samboer gikk fra hverandre, hadde du likt at barnet deres hadde blitt betraktet som "mindreverdig" og utenfor fellesskapet hvis det dukker opp flere barn? 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvefrøken Skrevet 7. oktober 2013 #39 Del Skrevet 7. oktober 2013 Jeg velger å ikke kommentere det alle andre gjør... Men vil det ikke være lettere å ha med to barn? Som kan være til glede for hverandre? Tenk for en mulighet for de to søsknene å bli bedre kjent! Hva tror du vil være best for barnet ditt, TS? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Planken Skrevet 7. oktober 2013 #40 Del Skrevet 7. oktober 2013 Egentlig ganske unaturlig at du og samboeren ikke skaffer dere egne tradisjoner som inkluderer alle i deres familie. Så enig at jeg nesten måtte glise. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå