Gå til innhold

Har samboers biobarn rett til å være med oss på ferie?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og mine søsken pleier å reise til Hellas på sommerferie og nå vil vi reise med samboeren min og vårt fellesbarn (4). Men han sier at hans biobarn (7, som bor hos sin mor til vanlig) må være med, men det synes jeg er unaturlig siden dette er "vår" familietradisjon og noe jeg gjør med mine søsken.

Anonymous poster hash: 0ea7c...c04
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Og du har barn selv? Enkelte burde virkelig ikke formere seg...

Anonymous poster hash: 41d16...c25
  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enstemmig JA til at barnet skal få bli med!!!

Next...

Endret av Chloe-
  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du tuller. Sønnen hans er da også en del av familien. Jeg synes det er unaturlig hvis denne sønnen ikke blir med, det er jo broren til ditt barn.

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serriøst!??

Den dagen det ble dere, sa du ja til begge to.. !

Skal ungene straffes da? De er jo søsken enten du liker det eller ei..Derfor bør du inkludere hans biobarn.

Du burde kanskje begynne å inkludere barnet som en del av familien først som sist.. Om ikke kan du ødelegge forhold mellom barna og far/barn.

Anonymous poster hash: cf986...ecf

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannens barn er søsken med deres fellesbarn enten du liker det eller ikke. Hvorfor vil du ikke ha med det stakkars barnet på familieferie?

Anonymous poster hash: 99c3e...bbb
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det ikke er biologisk, så er dette din unge, og også søsken til ditt "biobarn". Du har valgt å få barn med denne mannen, og har da også valgt ungen.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis han bor hos sin mor syns jeg ikke det er helt selvsagt at han skal være med på alle ferier med dere. Men når far ønsker at han skal være med så ser jeg ikke problemet, hvorfor vil du ikke ha ham med?

Anonymous poster hash: 4ef8d...da0

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så lei meg når jeg leser slike tråder. Syns det er helt grusomt når mennesker er så egoistiske at de bare tenker på seg selv. Særkullsbarn er også barn. Mennesker. Med følelser.

• Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mine søsken pleier å reise til Hellas på sommerferie og nå vil vi reise med samboeren min og vårt fellesbarn (4). Men han sier at hans biobarn (7, som bor hos sin mor til vanlig) må være med, men det synes jeg er unaturlig siden dette er "vår" familietradisjon og noe jeg gjør med mine søsken.

Anonymous poster hash: 0ea7c...c04

Egentlig ganske unaturlig at du og samboeren ikke skaffer dere egne tradisjoner som inkluderer alle i deres familie.

• Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, klart han kan få være med. Hvorfor ikke? Det er jo en kjempefin måte å få han til å føle seg som en av familien og til å knytte bånd til slekta di. For dette er vel et forhold du vil skal vare?

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og etter all negativ respons blir det tyst fra TS. Typisk å ikke kunne argumentere for seg!

Er forøvrig enig med alle andre!

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det barnet er HANS barn, så tenk om du hadde hatt et barn fra før, ville du da utelatt dette barnet når du fikk ny familie da eller hvir samboer evt ikke ville ha det med på ferie? tror ikke det gitt! skjerp deg...

Anonymous poster hash: 9c297...f64
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strengt tatt har vel ingen rett til å være med dere på ferie, verken 7-åringen eller 4-åringen. Men når du først har valgt å inkludere samboeren i denne tradisjonen bør du også inkludere ungen hans, ikke i alle ferier men i noen.

Anonymous poster hash: 18daf...8b6
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...