Gå til innhold

Alternativ til acneskjerf..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Så noen hadde stilt dette spørsmålet i en annen acne-tråd så ville ikke forstyrre mer der..

Jeg har så utrolig lyst på et skjerf som likner på disse acneskjerfene som er så populære nå.. disse ensfargede i ull (?) med frynser.. Vil nå egentlig ikke kalle dette et "acneskjerf" da det er et veldig klassisk type skjerf jeg har sett mye av før det ble så populært..

Drømmer om et slikt skjerf, i kamelfarge/brunbeige, men for en litt rimeligere penge.. kan selvsagt ønske meg et slikt til jul men for meg er dette mye penger å bruke på et skjerf.. Er jo egentlig verdt det siden jeg bruker mye skjerf men.. Noen tips til hvor man kan finne tilsvarende men litt billigere? Gjerne ganske stort som acneskjerfet slik at man kan pakke seg litt inn i det:)

Bør jo kanskje helst være ull eller delvis ull men ikke nødvendigvis så lenge det varmer:)

Har lett masse på feks ebay men der var det ikke stort..Noen forslag til butikker i Oslo eller andre steder de kan ha det?Takk på forhånd!:)

Anonymous poster hash: 3f247...bd0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Så noen hadde stilt dette spørsmålet i en annen acne-tråd så ville ikke forstyrre mer der..

Jeg har så utrolig lyst på et skjerf som likner på disse acneskjerfene som er så populære nå.. disse ensfargede i ull (?) med frynser.. Vil nå egentlig ikke kalle dette et "acneskjerf" da det er et veldig klassisk type skjerf jeg har sett mye av før det ble så populært..

Drømmer om et slikt skjerf, i kamelfarge/brunbeige, men for en litt rimeligere penge.. kan selvsagt ønske meg et slikt til jul men for meg er dette mye penger å bruke på et skjerf.. Er jo egentlig verdt det siden jeg bruker mye skjerf men.. Noen tips til hvor man kan finne tilsvarende men litt billigere? Gjerne ganske stort som acneskjerfet slik at man kan pakke seg litt inn i det:)

Bør jo kanskje helst være ull eller delvis ull men ikke nødvendigvis så lenge det varmer:)

Har lett masse på feks ebay men der var det ikke stort..Noen forslag til butikker i Oslo eller andre steder de kan ha det?Takk på forhånd! :)

Så at Cubus hadde noen skjerf som lignet veldig på Acne Canada. Vil tippe at det er mer akryl enn ull i dem, men de så pene ut. :)

Skrevet

Om du vil ha et skjerf som varmer som Acne-skjerf bør du nok rett og slett bare kjøpe et Acne skjerf.

Det er ikke dyrt, om du tenker på kvaliteten og hvor mye du bruker skjerfet. Du skal faktisk bruke det nå i et halvt år, jeg har flere Acne-skjerf(ikke fordi det er mote, men fordi de er utrolig fine og varme)

• Liker 2
Skrevet

De har som ligner veldig nå på bikbok :)

Skrevet

Tiger of Sweden, Flippa K, Samsøe, Gant etc har sjerf som er helt like, og koster det samme som acnesjerfene. Ellers har jeg sett de har kopier på så å si alle kjedebutikkene :)

Skrevet

hei takk for svar alle sammen:) undres når en her sier det er kopier på kjedebutikkene.. har ikke sett noe:P men kanskje jeg ikke har vært oppmerksom nok.. bikbok var jeg innom senest for noen dager siden, så ikke noe der..

Skrevet

Om du vil ha et skjerf som varmer som Acne-skjerf bør du nok rett og slett bare kjøpe et Acne skjerf.

Det er ikke dyrt, om du tenker på kvaliteten og hvor mye du bruker skjerfet. Du skal faktisk bruke det nå i et halvt år, jeg har flere Acne-skjerf(ikke fordi det er mote, men fordi de er utrolig fine og varme)

du har jo rett i dette, men akkurat nå føler jeg ikke økonomien strekker helt til.. for meg er 800-900 kr mye penger å bruke på et skjerf. Men det kommer vel an på hva man velger å bruke penger på også da, er jo kanskje verdt det.. er jo en veldig skjerf-person. begynner å bli litt frustrert av å lete rundt..

Nå har jeg fått meg jobb da så tenkte uansett å spandere på meg noe fint etterhvert:) Om jeg vil ha ane, har de alle farger i butikken i oslo? evt er det flere som selger acneskjerf i osloområdet? på nett?

Gjest BabyBlue
Skrevet

Vedder sokkene mine på at Zara har laget en kopi.

Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Om du kan unnvære frynsene så har min 'hoffleverandør' John Smedley de lekreste skjerf i enten 100% merinoull eller 70/ kashmir og 30% silke.

De rimeligste ullskjerfene koster £45,83, kashmir&silke skjerfene £125 for eksport utenfor EU.

Farveutvalget er heller ikke galt.

For dem som skulle være interessert: Lenke

Edit: P.t. to farver tilgjengelig for Acne Canada i nettbutikken til Retro.

Endret av Lille-pus
  • Liker 2
Skrevet

Det er mange som ligner, men de er ikke varme. Store ensfarga skjerf ser jeg flere steder.

Poenget er jo at de skal være gode og varme. Jeg har fra second female og det kostet 590kr tror jeg. Rimligere og 90% ull. Veldig deilig. De har blant anner fargen camel. Jeg har kjøpt på shoue lounge som finnes nederst i hegdrhsugsveien, og på løkka. Oslo.

Skrevet

du har jo rett i dette, men akkurat nå føler jeg ikke økonomien strekker helt til.. for meg er 800-900 kr mye penger å bruke på et skjerf. Men det kommer vel an på hva man velger å bruke penger på også da, er jo kanskje verdt det.. er jo en veldig skjerf-person. begynner å bli litt frustrert av å lete rundt..

Nå har jeg fått meg jobb da så tenkte uansett å spandere på meg noe fint etterhvert:) Om jeg vil ha ane, har de alle farger i butikken i oslo? evt er det flere som selger acneskjerf i osloområdet? på nett?

Sist jeg var innom Acne var de utsolgt for ganske mange av fargene, venninna mi ønsket seg et i grått men disse var revet bort.

Mener å ha lest at dette er siste sesongen Canada-skjerfene kommer også, men klarer ikke å finne tilbake til kilden så det er godt mulig dette ikke stemmer.

Skrevet

Hei.

Jeg syntes at 900 kr var i overkant mye for et skjerf, også selv om det er ull og av god kvalitet.

Jeg har et skjerf fra merket Secound female, som kostet 600 kr. Det er 90 % ull, og varmer godt! :) Det ligner litt på et Acne-skjerf, men det er mørkere i fargen. (Mitt er grått).

Kan anbefale dette skjerfet - så slipper du også å gå med et skjerf som veldig mange andre har.

Skrevet

om det er siste sesongen så er jo det litt dumt, men det er jo et veldig klassisk skjerf.. så har nok en sjans til å få tak i et kamelfarget skjerf et sted... men da må jeg sikkert opp i samme prisklasse:)

Ja innbilte meg at disse er så populære at de bare blir revet bort.. Har veldig lyst på et men er litt todelt også.. er egentlig veldig sånn at jeg ikke får lyst på et plagg når jeg ser annenhver person på gata med det.. så vært litt i tvil men de ser jo så gode ut..

pinar: takk for tips, da skal jeg kanskje se på dem :)

Skrevet

Hei.

Jeg syntes at 900 kr var i overkant mye for et skjerf, også selv om det er ull og av god kvalitet.

Jeg har et skjerf fra merket Secound female, som kostet 600 kr. Det er 90 % ull, og varmer godt! :) Det ligner litt på et Acne-skjerf, men det er mørkere i fargen. (Mitt er grått).

Kan anbefale dette skjerfet - så slipper du også å gå med et skjerf som veldig mange andre har.

ja så en annen her skrev det og svarte nettopp på den posten:) og nevnte akkurat d samme som deg ang at alle har det.. hehe. Er litt todelt men vil gjerne ha et liknende et hvertfall:) er enig i at 900 kr er mye å bruke på et skjerf selvom det er av bra materiale osv..

Skrevet

Hei.

Jeg har akkurat det samme skjerfet i grått. Veldig fin farge!

--

Sånn trend messig bryr jeg meg ikke om det er noe alle har, mote etc. Jeg liker de nettopp av den grunnen at de er ensfargede og nøytrale. De er stilrene uten mye dill. Både Acne sine, og andre lignende skjerf.

• Liker 1
Gjest Lille-pus
Skrevet

Den som 'rister' litt i sine leverandører finner, og det til uslåelige priser.

Jeg kan tillate meg å anbefale babyalpakkaskjerf fra spinnerigården som en god erstatning for Acne skjerfene:)

• Liker 1
Skrevet

Acneskjerf er Acneskjerf. Jeg kjøpte et i fjor, brukte det hver eneste dag i flere måneder, og det er så å si like fint ennå (og nå bruker jeg det igjen). OG jeg ble ikke syk én eneste dag i fjor vinter - hurra! Det holder varmen inne og forkjølelsen borte :laugh:

.. Og det er 900 kr well spent. Jeg var også litt sånn "eeh 900 kr for et skjerf, njaaa", men det er virkelig verdt pengene. Når jeg tenker på alt det andre tullet jeg kan finne på å bruke penger på (jeg er også student, men det er dessverre ikke det helt store hinderet..), så er ikke 900 kr så veldig mye penger. I dag kjøpte jeg f.eks. kaffe på café, det var 40 kr ut av vinduet. I går spiste jeg lunch ute, 200 kr. Det skal ikke mange kosedager på Løkka før man har et skjerf altså. Eller pakker med røyk, flasker med vin, sjokoladeplater/potetgullposer og you name it. Det skjerfet tror jeg er noe av det lureste jeg har kjøpt noengang :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...