Gjest Gunfreak Skrevet 6. oktober 2013 #21 Skrevet 6. oktober 2013 Ok, først en kommentar til den over meg så er wiki undervurdert, ikke noe å basere en master på, men ofte ligger wiki foran lærebøker innen vitenskap. og wki er langt bedre nå enn før og har nå fått større respekt, såklart man må holde seg unne visse temaer, akutelle saker blir rettet på og redigert hele tiden og er ikke noe bedre enn vg. samme med visse historiske artikler der der foregår krig mellom 2 eller flere som redigere hele tiden. Når det kommer til meg, kan jeg si at nysgjerrighet sammen med veldig god hukommelse er en bra combo. finner mange teamer intressante, og har grei forståelse av det meste bortsett fra matte/og da komplisert fysikk som bare er matte) jeg ljker å si jeg kan litt om nesten alt. 2
Kamikatze Skrevet 6. oktober 2013 #22 Skrevet 6. oktober 2013 (endret) Kanskje vi bare virker kunnskapsrikere fordi dere finner oss i debatt om emner vi har en viss forhåndskjennskap til, og som vi gjerne har dannet oss en og annen mening om allerede? Personlig poster jeg ikke noe i en tråd der jeg ikke vet noe, eller mener noe. Bortsett fra en og annen "sjekkeladd" som antar at et kvinneforum kan sidestilles med barndommens godtebutikk, tror jeg det kreves en spesiell form for kodeknekkeintelligens for at en mann skal trives her over tid. Vi å være genuint interessert i å forsøke og forstå mysteriet kvinnen, for i det hele tatt å orke påkjenningen ved alt vi utsettes for. Dette er ikke for vanlige menn. Der er det mer: "Oi, mat! Yumyum! Oi, fitte! Yumyum! Oi, Audi A6! Wromwrom!" Og så er de fornøyd med det. Stort sett... Endret 6. oktober 2013 av Kamikatze 4
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #23 Skrevet 7. oktober 2013 Det er mange oppegående menn her inne. Men, hver gang de sveiper innom tema som jeg kan mye om (pga. studier) mangler de dypere forståelse, og det er ofte ganske overfladisk informasjon de besitter. Det merkes at de interesserer seg for populærvitenskap. Noe som er flott, men kan samtidig være feilaktig. Anonymous poster hash: 0d45c...adf 7
Gjest JakeGreen Skrevet 7. oktober 2013 #24 Skrevet 7. oktober 2013 Det er mange kunnskapsrike kvinner her også... Hvor?
Gorgonzola Skrevet 7. oktober 2013 #26 Skrevet 7. oktober 2013 Siden det er du som spør TS så skal jeg dele hemmeligheten(e) med deg, bare kom
blussen Skrevet 7. oktober 2013 #27 Skrevet 7. oktober 2013 Haha smarte damer med kunnskap her? Hver gang flinke menn diskuterer så møter dem bare fjasing og uforstand og tull og hersketeknikk. Hvem matcher cuckold og skogmann og lincoln og den gjengen?? Ingen. dem bare tabber seg ut.. 1
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #28 Skrevet 7. oktober 2013 Haha smarte damer med kunnskap her? Hver gang flinke menn diskuterer så møter dem bare fjasing og uforstand og tull og hersketeknikk. Hvem matcher cuckold og skogmann og lincoln og den gjengen?? Ingen. dem bare tabber seg ut.. At du blir imponert av disse, sier vel egentlig alt om ditt nivå. Det faktum at du ikke evner å se kunnskapsrike kvinner her inne, sier også en del. Anonymous poster hash: 34c4c...295 2
blussen Skrevet 7. oktober 2013 #29 Skrevet 7. oktober 2013 At du blir imponert av disse, sier vel egentlig alt om ditt nivå. Det faktum at du ikke evner å se kunnskapsrike kvinner her inne, sier også en del. Anonymous poster hash: 34c4c...295 åpne en debatt om feminime og likestilling du! så kan vi prate.
Gjest JakeGreen Skrevet 7. oktober 2013 #30 Skrevet 7. oktober 2013 Morra di var ikke en av dem:-P Smakløst.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #31 Skrevet 7. oktober 2013 Haha smarte damer med kunnskap her? Hver gang flinke menn diskuterer så møter dem bare fjasing og uforstand og tull og hersketeknikk. Hvem matcher cuckold og skogmann og lincoln og den gjengen?? Ingen. dem bare tabber seg ut.. De tre har tabbet seg ut nok av ganger. Men når det skjer bruker de hersketeknikker og tuller det bort istedet for å innrømme feil. Anonymous poster hash: 0d45c...adf 7
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #32 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg er kvinne og anser meg selv for å være rimelig smart Har studert altfor mange år, og som det ble skrevet over her kan jeg sjekke en uviktig ting på Wikipedia og ende opp med å lese en bok om en eller annen obskur personlighet som levde for lenge, lenge siden i et land langt, langt borte. Jeg har god kjennskap til de forskjellige Essie-neglelakkene, og har samtidig snøring på de fleste VM-mestre i fotball de siste 25 årene og henger godt med på diskusjoner om førsteoppstillingene til ManU, Liverpool osv. Men: Her på forumet trekker jeg så å si aldri frem mine kunnskaper. Jeg ser at mannlige debattanter nevner statistisk signifikans, Boer-krigen, Immanuel Kant og denslags, mens for meg er det ikke en naturlig debattform her. Det kommer selvsagt litt an på hvilken del av forumet man er på, men det er vel generelt sett slik at kvinner er generelt bedre på mellommenneskelig kommunikasjon enn menn, mens menn har en tendens til å bruse mer med fjærene (her: kunnskap). Anonymous poster hash: d0a9d...4a8 4
Sapientia Skrevet 7. oktober 2013 #33 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg har jo ikke vært så lenge på forumet, og ikke kan jeg si jeg "kjenner" så mange av nickene ennå, skal derfor ikke uttale meg om hvem som har reell kunnskap om hvem som bare hoster opp populærvitenskapelige ting. Wikipedia er en kilde som er et godt utgangspunkt, men jeg sjekker alltid kildehenvisningene. På noen felt trenger man ikke gå lengre enn Wikipedia, litt avhengig av hvor dypt ned i stoffet man ønsker å gå. Mulig det er mer feil, og feilkilder, på noen områder enn andre? Jeg finner få graverende feil på den engelske delen av Wikipedia (finner mer på den norske versjonen) innen mitt fagområde. Noe også forskere innen feltet stort sett sier seg enig i. Men selvsagt skal man ha nyeste forskningsrapporter og/eller kilder for videre forskning så går man ikke til Wikipedia. Ellers leser jeg f.eks. på nettsidene til Science, Nature, forskning.no, leser en del abstracts fra artikler da jeg ikke har tilgang på de fulle artiklene (men om en er spesielt interessant har jeg som regel noen kontakter som kan skaffe meg en kopi), leser en del fagbøker - da spesielt innen det feltet min utdanning er osv. I tillegg til å være evig nysgjerrig, og bredt interessert i flere felt. Det å tilegne seg diverse fagkunnskap er rett og slett noe jeg synes er gøy. Så da samler det seg jo litt forskjellig om mye rart i hjernen etter en stund. Har derimot dårlig kunnskap om kjendiser, sminke, kaker osv Men nå er ikke jeg mann. Så dette er vel helt OT i forhold til TS sitt spørsmål.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #34 Skrevet 7. oktober 2013 åpne en debatt om feminime og likestilling du! så kan vi prate. Vil du snakke om hersketeknikk og uforstand fra menns side så er det de rette emnene å starte med. Anonymous poster hash: fbd83...91f 2
Cato Skrevet 7. oktober 2013 #35 Skrevet 7. oktober 2013 om førsteoppstillingene til ManU, Liverpool osv. Anonymous poster hash: d0a9d...4a8 Men at man ikke kaller MAnchester United for ManU, med mindre man er ute etter å disse, det viste du ikke...
Gjest åffårno Skrevet 7. oktober 2013 #36 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg er kvinne og anser meg selv for å være rimelig smart Har studert altfor mange år, og som det ble skrevet over her kan jeg sjekke en uviktig ting på Wikipedia og ende opp med å lese en bok om en eller annen obskur personlighet som levde for lenge, lenge siden i et land langt, langt borte. Jeg har god kjennskap til de forskjellige Essie-neglelakkene, og har samtidig snøring på de fleste VM-mestre i fotball de siste 25 årene og henger godt med på diskusjoner om førsteoppstillingene til ManU, Liverpool osv. Men: Her på forumet trekker jeg så å si aldri frem mine kunnskaper. Jeg ser at mannlige debattanter nevner statistisk signifikans, Boer-krigen, Immanuel Kant og denslags, mens for meg er det ikke en naturlig debattform her. Det kommer selvsagt litt an på hvilken del av forumet man er på, men det er vel generelt sett slik at kvinner er generelt bedre på mellommenneskelig kommunikasjon enn menn, mens menn har en tendens til å bruse mer med fjærene (her: kunnskap). Anonymous poster hash: d0a9d...4a8 Greia med de som namedropper Kant og diverse andre historiske/religiøse/politiske hendelser eller figurer/fenomener whatnot i ett og alt er gjerne de som har maksimalt litt exfac(og dermed er de universitetsutdannede) eller har lest ei enkelt bok av en eller annen filosof, og nevner det totalt ute av sammenheng - som for meg er fremste bevis på kunnskapsløshet og ekstremt lite innsikt i noesomhelst. Klarer man ikke engang anvende kunnskapen man leser i bittelitt relevante sammenhenger er man jo ikke direkte analytisk disponert i hjernecellene. KG og andre nettsamfunn florerer jo over av det. Og så ser man jo som her, at når noen påpeker det - så kommer plutselig noe FJAAAAAAAAAAAAS om feminisme. 4
blussen Skrevet 7. oktober 2013 #37 Skrevet 7. oktober 2013 du har rett. du er arrogant. Hvis du er uenig i att få kan matche menn her på forum i kjønnsdeatt så er du ikke så analytisk i hodet fitt du heller.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #38 Skrevet 8. oktober 2013 Haha smarte damer med kunnskap her? Hver gang flinke menn diskuterer så møter dem bare fjasing og uforstand og tull og hersketeknikk. Hvem matcher cuckold og skogmann og lincoln og den gjengen?? Ingen. dem bare tabber seg ut.. Nå er vel disse tre gode eksempler på de som pakker inn kvasiintellektuelt fjas i "troverdige"vendinger. Med unntak for at Cuckold overbeviser en del når han legger vekk forsøket på å virke intellektuell. Mitt inntrykk er at det er veldig lite dybdekunnskap i debattene her, og de som roper høyest, er som oftest de som bare har retorikken i orden. Innen mitt fagfelt er det i hvert fall tydelig at de aller fleste bare har lest noen artikler de ikke egentlig har forstått, men prøver å fremstille seg selv som autoriteter. Det er veldig lett å gjennomskue når man trekker bastante konklusjoner ut av noe som er uhyre komplekst, og ikke er entydig. Ofte ikke en gang i de kildene de trekker frem (som gjerne er "abstracts" fra artikler de ikke har full tilgang til).Anonymous poster hash: 8ab90...63e
flesvik Skrevet 8. oktober 2013 #39 Skrevet 8. oktober 2013 (endret) Nå er vel disse tre gode eksempler på de som pakker inn kvasiintellektuelt fjas i "troverdige"vendinger. Med unntak for at Cuckold overbeviser en del når han legger vekk forsøket på å virke intellektuell. Mitt inntrykk er at det er veldig lite dybdekunnskap i debattene her, og de som roper høyest, er som oftest de som bare har retorikken i orden. Innen mitt fagfelt er det i hvert fall tydelig at de aller fleste bare har lest noen artikler de ikke egentlig har forstått, men prøver å fremstille seg selv som autoriteter. Det er veldig lett å gjennomskue når man trekker bastante konklusjoner ut av noe som er uhyre komplekst, og ikke er entydig. Ofte ikke en gang i de kildene de trekker frem (som gjerne er "abstracts" fra artikler de ikke har full tilgang til).Anonymous poster hash: 8ab90...63e Hvilket fagfelt er det? Og hvorfor poster du som AB? Begge disse vitner jo heller om at du ikke har noe reelle kunnskaper å stille opp med, men bare forsøker å bygge opp et glansbilde av deg selv. En som virkelig har kunnskaper har som regel ikke noe behov for å skryte av det, men demonstrerer det gjennom sin annvendelse av dem. Endret 8. oktober 2013 av flesvik 1
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #40 Skrevet 8. oktober 2013 Hvilket fagfelt er det? Og hvorfor poster du som AB? Begge disse vitner jo heller om at du ikke har noe reelle kunnskaper å stille opp med, men bare forsøker å bygge opp et glansbilde av deg selv. En som virkelig har kunnskaper har som regel ikke noe behov for å skryte av det, men demonstrerer det gjennom sin annvendelse av dem. Hvorfor er dette interessant. Anonymous poster hash: 0d45c...adf
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå