Gå til innhold

Astrologi

Gjest TomKrus

Anbefalte innlegg

Gjest TomKrus

Med fare for generaliseringer (gud forby); hva er det med jenter og astrologi? Jeg har til og med truffet på jenter med lang realfaglig utdanning som liker å tro på det. Mulig det er snakk om et ønske om å tro på det, snarere enn faktisk å tro på det? Verden blir jo plutselig litt mer romantisk, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom det er èn ting astrologien gjør, så er det ihvertfall ikke å gjøre hverdagen romantisk.

Du må oppsøke det seriøse. Akkurat som du ville gjort med alle andre fagområder.

Astrologi er et særdeles stort emne, som det tar svært lang tid å få forståelse av. Det er -ikke- det samme som står i ukebladene.

Ukebladene = kickboxing på SATS.

Astrologi = kickboxing.

Mer har jeg ikke å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

Når jeg her prater om romatikk tenker jeg ikke på kjærlighetslivet, men heller (fra norsk ordbok):

3 virkelighetsfjern, svermerisk være r- av seg / overspent r-e drømmer

4 rik på spenning, eventyrlig

Selv mener jeg at det er ganske spennende (les: virkelighetsfjernt *dukke*) å kunne lese noe annet ut fra stjernenes plassering, enn deres relative avstand fra hverandre. Og det sistnevnte er da veldig lite romantisk (men kanskje typisk litt guttete).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kan ikke tenke meg noe mer virkelighetsfjernt enn "lang, realfaglig utdanning"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Kan ikke tenke meg noe mer virkelighetsfjernt enn "lang' date=' realfaglig utdanning"....[/quote']

:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg her prater om romatikk tenker jeg ikke på kjærlighetslivet, men heller (fra norsk ordbok):

3 virkelighetsfjern, svermerisk være r- av seg / overspent r-e drømmer

4 rik på spenning, eventyrlig

Selv mener jeg at det er ganske spennende (les: virkelighetsfjernt *dukke*) å kunne lese noe annet ut fra stjernenes plassering, enn deres relative avstand fra hverandre. Og det sistnevnte er da veldig lite romantisk (men kanskje typisk litt guttete).

Det er kanskje fordi du aldri har opplevd at det stemmer? Dessuten kjenner jeg flere gutter som tror på astrologi. Dersom du får stilt et seriøst personlig horoskaop, er det ikke umulig at du ville fått et ganske annet syn på astrologi. (Dette har jeg prøvd, etter å ha fått anbefalinger fra venner og bror. Jeg ble sjokkert, nesten litt redd for hvor treffende det var. Min bror ville ikke la meg lese hans horoskop før det var gått to år, fordi det var så personlig. Men jeg måtte oppgi min fødselsdato og klokkeslett, min mors fødselsdato og fødselsdatoen til søsken jeg hadde bodd sammen med i mer enn 5 år. Dette fordi deres horoskop vlle ha en viss inflytelse på meg.) Jeg tror allikevel ikke at man kan spå blindt utfra stjernene om faktiske hendelser i fremtiden, nettopp fordi vi mennesker har fri vilje. Men man kan si veldig mye om personlighet og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Påvirkning, tenker jeg. Jeg vet ikke så mye om dette. Men plantene har energi sånn som mennesker, dyr og trær har det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva gjør at astrologien sier det den gjør? Er det ingen i verden som driver med astrologi som vet dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Hva er det som gjør at man kan trekke disse ting ut av stjernene og planetene?

Nå må ikke du komme her og ødelegge det romantiske synet mange har på astrologi med slike pragmatiske spørsmål ( det hjelper uansett ikke. Verden vil bedras).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus
Påvirkning' date=' tenker jeg. Jeg vet ikke så mye om dette. Men plantene har energi sånn som mennesker, dyr og trær har det...[/quote']

Hvorfor tas ikke energien fra mennesker, dyr og trær med når horoskopet stilles?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hvorfor tas ikke energien fra mennesker, dyr og trær med når horoskopet stilles?

Hvorfor i all vide verden skulle energien "tas", da? Man kan ikke ta energien, vet du. (Men man kan endre den, men ikke ved å stille horoskop - hjelpes meg, Tom!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

Hvorfor i all vide verden skulle energien "tas", da? Man kan ikke ta energien, vet du. (Men man kan endre den, men ikke ved å stille horoskop - hjelpes meg, Tom!!)

Kjære gjest, tror du misforsto meg litt (eller det var sikkert jeg som formulerte meg litt kronglete). Hvorfor tar man ikke en slik energi med i betraktning når man stiller et horoskop? Hvorfor er det bare energien fra stjernene (og planetene) som påvirker oss på en slik måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Noen ganger gjør de jo det - f.eks. når de ser om to personer passer sammen og sånn....Men jeg er enig, det blir en svakhet. Spesielt siden menneskers energi vil forandre seg også avhengig av andre ting enn planeter og trær og andre mennesker...

Astrologi kan bare si noe om noe kanskje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Astrologi ja.. hehehehe..

Astrologi betyr stjernetydning og bygger på antagelser om verden og universet som var rådende for noe over 2000 år siden. Da trodde man at stjerner var guder og derfor var ikke veien lang til å tro at de hadde innvirkning på oss. Astrologien har ikke endret seg som resultat av økt erkjennelse om naturen og oss selv. Men snarere og i stedet har den tatt opp i seg andre og tilstøtende, delvis nye okkulte retninger.

Astrologene søker likevel å gi inntrykk av at deres virksomhet er vitenskapelig fundert, - samtidig som de bryter grovt med vitenskapens krav om fyllestgjørende bevis, eller begrunnelse, for de påstander som fremsettes.

Nøkkelopplysninger for astrologer er eksakt tid og sted for fødsel. Dette sammenholdes så med retningene til sol og planeter på det aktuelle tidspunkt. Om vi nå skulle søke å anvende vitenskapelige mål og kriterier på astrologien må vi spørre hva det er ved planetene som virker på barnet ved fødselen?

Hvis det er kjente krefter det dreier seg om, så må det være gravitasjon eller magnetiske krefter, eller kanskje har vi å gjøre med lyspåvirkning? Men hvorfor er fødselsøyeblikket så viktig? Barnet vil høyst sannsynlig være enda lettere å påvirke i fosterstadiet, - før fødselen. Eller, hvorfor ikke heller velge selve unnfangelses-øyeblikket?

Tyngdekraften mellom to legemer avhenger av legemenes masser og avstand. Tyngdekraften fra jordmoren som virker på barnet vil være sammenlignbar med, og betydelig større enn, den som skyldes, henholdsvis, planetene Venus og Saturn. Så, kanskje astrologene heller burde ta hensyn til om jordmoren var liten og lett, eller stor og tung?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...