Anglofil Skrevet 5. oktober 2013 #141 Del Skrevet 5. oktober 2013 (endret) Tråden er ryddet for personangrep. Spørsmål til moderering skal enten tas direkte til moderator eller på ris og ros. Spørsmål rundt dette vil bli slettet fortløpende hvis de postes i denne tråden, som er vanlig praksis her på Kvinneguiden. Yvonne (mod) Endret 5. oktober 2013 av Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sulosi Skrevet 5. oktober 2013 #142 Del Skrevet 5. oktober 2013 (endret) Og med det bekrefter du at ambisjoner i all sin vesentlighet dreier seg om penger. Din beskrivelse av din kjære, og hvorfor du tenner på din kjære og vil ha din kjære, dreier seg om at han har et finansielt mål du kan akseptere og dele. Hvis ambisjonen med denne mannen var penger skulle jeg bedt han bli ufør umiddelbart. Lykke kan ikke måles i penger men hvordan man har det sammen med menneskene man omgås. Innlegget er endret som et ledd i rydding. Yvonne (mod) Endret 5. oktober 2013 av Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Faerunpedia Skrevet 6. oktober 2013 #143 Del Skrevet 6. oktober 2013 Det er fordi du setter kvinnekjønnet ditt i menns sted, og tenker som kvinne på vegne av menn uten å være i stand til hverken å se, forstå eller leve deg inn i forskjellene. Mitt inntrykk er at kvinnelige rusmisbrukere flest faktisk har kjæreste. Det er heller slik at i motsetning til fattige og syke menn, har fattige og syke kvinner noe å tilby som det motsatte kjønn verdsetter. Fattige og syke menn er på sin side fullstendig verdiløse i kvinners øyne. Når du har forstått og innsett denne virkeligheten, kan du komme tilbake og diskutere hvem som blir utnyttet av hvem.Kjenner ingen menn som kunne tenke seg å være sammen med en kvinnelig rusmisbruker. Om disse har partnere er det nok andre rusmisbrukere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Faerunpedia Skrevet 6. oktober 2013 #144 Del Skrevet 6. oktober 2013 Kvinefiendtlig kultur? Hva med denne vesten sin kultur hvor fire kvinner parrer seg med samme mann, - slik at tre andre menn går barnløse, men være omsorgspersoner og reseverepappa, ja det skal dem!Ja det er nok på tide at norske kvinner deler utveldedighetsknull til tilfeldige menn.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #145 Del Skrevet 6. oktober 2013 Utrolig mange latsabber og døgenikter som følte seg støtt i denne tråden. Kvinner tiltrekkes av menn som står opp om morningen. Deal with it Anonymous poster hash: 250d9...dc7 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaptein Kuk Skrevet 6. oktober 2013 #146 Del Skrevet 6. oktober 2013 Med all ryddingen her tror jeg det ikke er noe rom for meg å svare, så da lar jeg det heller bli som det er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #147 Del Skrevet 6. oktober 2013 Utrolig mange latsabber og døgenikter som følte seg støtt i denne tråden. Kvinner tiltrekkes av menn som står opp om morningen. Deal with it Anonymous poster hash: 250d9...dc7 Med morrabrød! Anonymous poster hash: 96f56...d9f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweet77 Skrevet 6. oktober 2013 #148 Del Skrevet 6. oktober 2013 Med all ryddingen her tror jeg det ikke er noe rom for meg å svare, så da lar jeg det heller bli som det er. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kaptein Kuk Skrevet 6. oktober 2013 #149 Del Skrevet 6. oktober 2013 Ikke sant! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #150 Del Skrevet 6. oktober 2013 Det står ikke akkurat noe nytt i denne tråden. Det er langt fra den første artikkelen som tar opp dette temaet, og det er overraskende at man gidder å bruke tid på det. Det er heller ikke spesielt oppsiktsvekkende at de mest ressurssvake har problemer med å finne seg en partner. Problemet er at dette brukes til å holde allerede ressurssvake menn nede. Idealet om evig partnerskap og familie holdes høyt og menn måles implisitt opp mot dette. Menn blir som alltid tildelt personlig ansvar i større grad i kvinner, selv om deres fattigdom/sykdom skyldes forhold som strengt tatt ligger utenfor personlig kontroll. Men har noen av dere kvinner noensinne tenkt over at familie og/eller partner ikke er det høyeste målet i livet til mange av disse mennene dere anser som fattige? Har dere tenkt over at en del menn OGSÅ heller velger å være singel enn å inngå et forhold med en partner de ikke anser som passende. Kvinner gjør det hele tiden, men da er det plutselig helt legitimt i tråd med "moderne kvinners krav". Vel, menn har kommet på banen, det får dere nesten bare innse. Og mange kommer ikke til å fire på sine absolutt ønsker til en partner - helt i tråd med hvordan moderne kvinner opererer på kjønnsmarkedet. Deal with it. For øvrig er det påfallende hvor raskt en del av dere faller tilbake på en forklaring basert på biologi, mens en mann som gjør det samme mye raskere blir ansett som en gris. Anonymous poster hash: 6bfb7...2c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #151 Del Skrevet 6. oktober 2013 Som langtidssyk, fattig kvinne stilte jeg altså langt bak i køen for å få meg kjæreste. Det er jo trist, men jeg skjønner samtidig at hvorfor velge meg når de kan finne en frisk som er lettere å bygge opp et samliv og en forutsigbar fremtid med. Det er ikke rart i det hele tatt. Anonymous poster hash: b09e0...52a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 6. oktober 2013 #152 Del Skrevet 6. oktober 2013 For øvrig ser jeg også her at man i god KG-ånd skjærer alle over samme kammen. Det som opprinnelig var "rusmisbruker" og "alvorlig psykisk syk" er blitt til "fattig" og "langtidssyk" et sted i sidene mellom 1 og 8. Det er en viss forskjell der, og at man sier neitakk til det ene betyr ikke nødvendigvis at man sier neitakk til det andre. En rusmisbruker ville jeg ikke hatt i hus for betaling en gang. Jeg har sett på relativt nært hold hvordan de kan påvirke en hel familie. Det er ikke i positiv retning, for å si det slik. Samme med en alvorlig psykisk syk, om enn av litt andre grunner. Jeg har nok med min egen psyke (som dog ikke er alvorlig havarert) om jeg ikke skulle påta meg ansvaret for en som var alvorlig syk i tillegg. Jeg kan ikke se for meg den kvinne som med vitende og vilje ville gå inn i et forhold med en av de to kategoriene der. Da er hun i tilfelle enten sanseløst forelsket eller desperat opptatt av å "redde" sine omgivelser. Snakker vi "fattig" og "langtidssyk" så er det i seg selv en litt annen vinkling. Hva gjelder "langtidssyk" så har jeg faktisk i sin tid vært sammen med en som nettopp hadde fått den "dommen" av daværende hjelpeinstanser da vi ble sammen. Da snakker vi om en oppegående mann med en gammel skade som dessverre satte en stopper for ham i arbeidslivet. Det var ingen hindring for å si det slik. Og så her tror jeg mange kvinner ville valgt det samme som jeg. Det vi bevisst velger bort er ikke oppegående menn som på et eller annet vis har møtt veggen, enten pga. helse eller andre uforutsette omstendigheter, men menn som vi realistisk ser vil bety mer slit og bekymringer enn gleder i et forhold. Og i likhet med AB 250d9...dc7 i innlegg nr. 145 så blir jeg imponert over hvor mange menn som føler seg støtt av en slik holdning. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #153 Del Skrevet 6. oktober 2013 Har vært bortpå et par slike selv (ikke i datingsituasjon). De sitter uten skikkelig bosted, jobb, utdannelse eller NOE annet på plass. Og har gjerne helt urealistiske forventinger til hva slags dame de kan få seg. Når du er 35 år, bor på 14 kvm hybel og jobber nattskift på Deli De Luca, så kommer ikke Triana Inglesias til å banke på på hybel-døra di, akkurat (Triana er et dårlig eksempel for hun er over 30 og dermed FOR GAMMEL). Jeg kjente en slik fyr som klagde på alt. Jeg sendte han masse linker til jobb/leilighet/utdannelsestilbud. Tilbød meg å være med på visninger og det hele. Men nei, det var mye mer behagelig å sitte å syte over hvor kjipt alt var, og hvor kjipe alle damer var. omg. Bo hjemme på pikerommet hos mamma og pappa, ha bilen i foreldrene sitt navn, jobbe på ICA Frogner, så kommer ikke management consultant en fra Mckinsey å banker på døren og ta deg med på sin hvite hest. Anonymous poster hash: d3d32...99a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #154 Del Skrevet 6. oktober 2013 For øvrig ser jeg også her at man i god KG-ånd skjærer alle over samme kammen. Det som opprinnelig var "rusmisbruker" og "alvorlig psykisk syk" er blitt til "fattig" og "langtidssyk" et sted i sidene mellom 1 og 8. Det er en viss forskjell der, og at man sier neitakk til det ene betyr ikke nødvendigvis at man sier neitakk til det andre. En rusmisbruker ville jeg ikke hatt i hus for betaling en gang. Jeg har sett på relativt nært hold hvordan de kan påvirke en hel familie. Det er ikke i positiv retning, for å si det slik. Samme med en alvorlig psykisk syk, om enn av litt andre grunner. Jeg har nok med min egen psyke (som dog ikke er alvorlig havarert) om jeg ikke skulle påta meg ansvaret for en som var alvorlig syk i tillegg. Jeg kan ikke se for meg den kvinne som med vitende og vilje ville gå inn i et forhold med en av de to kategoriene der. Da er hun i tilfelle enten sanseløst forelsket eller desperat opptatt av å "redde" sine omgivelser. Snakker vi "fattig" og "langtidssyk" så er det i seg selv en litt annen vinkling. Hva gjelder "langtidssyk" så har jeg faktisk i sin tid vært sammen med en som nettopp hadde fått den "dommen" av daværende hjelpeinstanser da vi ble sammen. Da snakker vi om en oppegående mann med en gammel skade som dessverre satte en stopper for ham i arbeidslivet. Det var ingen hindring for å si det slik. Og så her tror jeg mange kvinner ville valgt det samme som jeg. Det vi bevisst velger bort er ikke oppegående menn som på et eller annet vis har møtt veggen, enten pga. helse eller andre uforutsette omstendigheter, men menn som vi realistisk ser vil bety mer slit og bekymringer enn gleder i et forhold. Og i likhet med AB 250d9...dc7 i innlegg nr. 145 så blir jeg imponert over hvor mange menn som føler seg støtt av en slik holdning. Det er ikke snakk om å føle seg støtt eller ikke, men det kommer uttrykk for et menneskesyn i disse trådene som ikke hadde vært greit om det hadde vært motsatte kjønnsfortegn eller om man f. eks hadde diskutert fattigdom blant fremmedetniske. "Fattig" har for øvrig vært et av temaene siden tråden startet, undersøkelser viser jo at _fattige_/arbeidsløse menn ofte sliter vel så mye som rusmisbrukere og psykisk syke. Altså, oppegående menn behøver ingen annen negativ faktor enn arbeidsløshet for å bli valgt bort, det er tilstrekkelig. Det er egentlig bare mer av det samme, man vet jo godt at forskning viser at høyt utdannede/statusmenn blir foretrukket fremfor de med lavere status. Slike holdninger må det være tillatt å kjempe mot, uansett hvor mye dere mener at vi liksom skulle føle oss truffet av det. (er på ingen måte fattig selv, men jeg greier i det minste å ha empati med de som er det) Jeg kommer ikke på noe vis til å støtte et klassedelt samfunn slik mange av dagens norske kvinner legger opp til med en "elite" av menn med flere kull barn og et slags "filleproletariat" som må stå utenfor og betrakte det hele på avstand. Vi har vært et slikt samfunn, og det finnes mange slike samfunn i dag. Og for å ikke utrbodere det så mye: Svært mange av disse samfunnene er ekstremt dysfunksjonelle. Anonymous poster hash: 6bfb7...2c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2013 #155 Del Skrevet 6. oktober 2013 Jammen det gjelds ikke, for kvinner blir aldri valgt vekk, vet du vel..... Kvinnenes privilegium er å velge vekk alle disse mennene som løper etter oss. Det er bare menn som velges vekk av alle disse prinsessene som ikke kan ta til takke med en arbeidsledig fyllik - for de sistnevnte har nemlig en naturgitt rett til å få seg en dame uansett hvordan de ellers har stelt seg i livet. *hvor er sarkasmeflagget når jeg trenger det?* Bra skrevet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2013 #156 Del Skrevet 6. oktober 2013 Som først og fremst unnskylder kvinner i forhold til den virkeligheten at fattige og syke menn vrakes av kvinner. Vel, men de der fattige og syke mennene kan prøve å sjekke opp en stygg kvinne, så slåes det to fluer i en smekk. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 6. oktober 2013 #157 Del Skrevet 6. oktober 2013 Bo hjemme på pikerommet hos mamma og pappa, ha bilen i foreldrene sitt navn, jobbe på ICA Frogner, så kommer ikke management consultant en fra Mckinsey å banker på døren og ta deg med på sin hvite hest. Anonymous poster hash: d3d32...99a Det er vel heller ikke diskusjonen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gorgonzola Skrevet 7. oktober 2013 #158 Del Skrevet 7. oktober 2013 I den grad noen få enkeltuttalelser skal tas til inntekt for hva kvinner mener, ta en titt her Uavhenig av ovenstående link, min konklusjon: Fattig og syk kvinne, som velges vekk av menn=sedvanlig undertrykking av kvinner, et utyske menn har bedrevet siden tidenes morgen. Fattig og syk mann som velges vekk av kvinner=kjedelig, synd for deg men sånn er verden og det må du nesten finne deg i. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 7. oktober 2013 #159 Del Skrevet 7. oktober 2013 Hva vil damer ha da, - en som er rik og arbeidsledig eller fattig og jobber? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alina X Skrevet 7. oktober 2013 #160 Del Skrevet 7. oktober 2013 For meg er det ett fett hvor han jobber så lenge han jobber..har aldri vært med en som er rik men har vært med en naver som brukte alle pengene på drikking og tull og som jeg måtte hjelpe til økonomisk. Er han naver for moro skyld fordi han ikke vil/gidder/orker å jobbe så vil ikke jeg være med vedkommende. Er han derimot syk så er det noe annet. Men,en kronisk syk mann stiller ikke skkurat først i køen for forhold,kall meg kravstor bitch om du ønsker,men jeg gidder ikke å være noen sugar mommy... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå