Gå til innhold

lønnsforhandling... HJELP!!!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest bubbels

Jeg skal snart i lønnsforhandling med sjefen, men vet ikke helt hvor mye jeg skal "kreve".....

Jobber nå som kokk(med fagbrev) i et firma som driver med catering og selskaper. Tidligere har jeg jobbet på hotell og restauranter på småsteder og fått tarifflønn. Men nå har jeg flyttet til en storby og jeg har forstått det slik at lønnsnivået er høyere her, siden sjefen har sagt at han forventer at jeg vil ha mer i lønn..(har tariff nå i prøveperioden).

Så er det noen som kan hjelpe meg litt?? Hva jeg kan kreve/forvente å få?? Jeg liker ikke sånt som dette, blir så usikker på meg selv når jeg ikke vet......... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke hva tariff lønnen er som kokk, og hva du har i dag. Men hvilken lønn du bør kreve eller forvente avhenger jo av bl. erfaring, alder. Du har fagbrev og dette bør jo også telle med iforhold til lønn. Er det andre goder som også kan være aktuelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Finnes det en fagforening hvor du kan spørre om lønnsstatistikker eller generelle tips for deg?

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se om du kan finne hjelp her kanskje?

Det er jo mulig sjefen din allerede har "bestemt seg". Du bør egentlig bestemme deg for hva du syns du er verdt for selskapet, og får du det, er det jo ingen vits i å krangle... Ellers bør du si fra at det han foreslår er litt under det du hadde tenkt.

En lønnsøkning på 10% etter endt prøvetid er ikke noe unormalt, sånn for å ha en pekepinn... Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bubbels

Takker for innspill!!

Jeg har ca 5års erfaring og er 27 år. Er medlem av hotell- og restaurantforbundet og jeg har tarifflønn nå (19000-19500 kr/mnd), men siden sjefen har sagt han regner med jeg vil ha bedre lønn om jeg skal bli fast ansatt, så lurte jeg på hva lønnsnivået i store byer er..? For det er tydelivis høyere enn "på landet". Er vel mer konkurranse om arbeidskraft her kanskje? Og det er jo mye dyrere å bo og leve her....

Vil jo selfølgeli ha så mye som mulig :) , men vil jo ikke legge lista så høyt at det blir latterlig...

Men kanskje 10 % ja.... :sjenert: ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...