Gå til innhold

Er syk hele tiden - tips?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Generelt er jeg obs på hva jeg tar på, feks på offentlige toalett tar jeg aldri på noe etter å ha vasket hendene. Jeg spiser heller ikke uten å vaske/desinfisere hendene. Men som jeg nevnte over her har jeg hørt at det å desinfisere hendene med sprit hele tiden ikke er bra. Tror det var noe med at du ødelegger din naturlige bakterieflora og dermed blir avhengig av desinfisering? Mulig jeg husker feil.Søsteren min var helt ekstrem på å rengjøre hendene før og nå sliter hun med tørre og såre hender.

Når du sier du desinfisfiserer ting hjemme også, hva bruker du?

Anonymous poster hash: 43410...9fa

Jeg bruker desinfeksjonsservietter som man får kjøpt på apoteket, men tror det finnes i en del dagligvareforretninger også.

Til hendene bruker jeg en variant med aloevera. Har tatt "pause" noen ganger på en uke for å sjekke akkurat det med uttørking, men ha aldri opplevd at de tørker ut. Og jeg er ikke noe flink med håndkrem heller, bortsett fra at jeg periodevis husker på å smøre dem inn med aloevera-gel på natten. Så jeg tror det er viktig å bruke en variant som inneholder f.eks aloevera :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har stort sett alltid håndsprit i veska, men prøver å ikke overdrive bruken da jeg har hørt at det ikke er bra. Mener det er D-vitamin i vitamintabelettene jeg tar, men det skal jeg sjekke.

Du bør få målt nivået på d-vitamin i blodet ditt. At det evt er d-vitamin i tilskuddet du tar er ingen garanti for at du har høye nok nivåer - hilsen ei som hangla gjennom en vinter til tross for vitaminpiller :)

Mulig jeg husker feil.Søsteren min var helt ekstrem på å rengjøre hendene før og nå sliter hun med tørre og såre hender.

Anonymous poster hash: 43410...9fa

Kjøp en god håndkrem å ha i veska og bruk etter håndspriten
Vært på besøk på brannskadeavdelinga på haukeland. For hvert nytt rom du går inn i er det håndvask og/eller håndsprit - også henger det flasker med håndkrem ved siden av.

Anonymous poster hash: 34847...7a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...