Gjest Ironically me Skrevet 6. oktober 2013 #41 Skrevet 6. oktober 2013 Her i huset har vi en lang tradisjon! Pleier å feire god gammeldags "Halloien"! Da kjører vi rundt for å skyte på veiskilt Halloween kom inn med reklamen (det var der jeg registrerte det først, i Norge), så jeg klarer ikke å se det som en tradisjon - for meg.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #42 Skrevet 6. oktober 2013 Her i huset har vi en lang tradisjon! Pleier å feire god gammeldags "Halloien"! Da kjører vi rundt for å skyte på veiskilt Halloween kom inn med reklamen (det var der jeg registrerte det først, i Norge), så jeg klarer ikke å se det som en tradisjon - for meg. Håper du og resten av suppegjengen blir tatt og straffet. Anonymous poster hash: a1381...264
Gjest Hyssingen Skrevet 6. oktober 2013 #43 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg synes halloween er kul jeg. Våre 3 barn kler seg ut og går knask eller knep med vennene sine. De gjør ikke knep da, men hadde de gjort det, så hadde det blitt baluba her hjemme. Vi bor i blokk og får unger på døren hver halloween, så her kjøpes det inn masse halloween-snop og pynt. I fjor fikk vi selveste Harry Potter på besøk Ååh håper han kommer hit i år! I fjor fikk jeg en bitteliten sjørøver på døra som sa han ikke fikk ta imot godteri, bare hilse på Han er dritsøt, han er en sånn som ikke spør om å få klappe hunden min heller, han spør om han kan se på hunden min leke. Veldig lite slitsomt barn 1
Kjetil E Skrevet 7. oktober 2013 #44 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg lar barna mine feire Haloween hvert år. Det har alltid vært en tradisjon i vår familie. I barnehagen feirer de Haloween og. Jeg synes Haloween er en grei feiring. Og jeg synes det hører med at barna går fra dør til dør og sier knask eller knep. Men så er det noen som er i mot Haloween og mener at Haloween burde vært forbudt. Jeg kan jo forstå at Haloween skremmer noen og. Det har jo hendt at ungdommer har overfalt folk i sitt eget hjem på Haloween Kvelden. En plass må jo grensen gå.Anonymous poster hash: b06fd...9c2 Synes det er en uting av flere årsaker. Liker ikke det at unger skal gå rundt og tigge, inkludert alt for mange tilfeller av hærverk når de ikke for godter. Pluss at jeg missliker det at man skal importere all verdens skikker og uskikker til Norge, som handelsstanden så har kastet seg på for alt det er vært og øser inn penger. Ser akkurat det samme med Valentine og, av de grunner boikotter jeg både halloween og valentine. 1
Missy1 Skrevet 7. oktober 2013 #45 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg syns det er utrolig slitsomt at unger kommer og ringer/banker på døra gjentatte ganger iløpet av kvelden og vekker barnet vårt som sover. Hadde vel vært greit om de ringte/banka på EN GANG HVER, men om vi ikke åpner døra innen et sekund fra de ringte/banka på så gjør de det igjen og igjen helt til vi åpner. Sånnsett syns ikke jeg det er noe koselig å gi til de og skrur derfor av lyset utenfor på halloween. Men det hjelper fint lite, de kommer fortsatt og herjer på utsiden.
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #46 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg feirer allehelgensaften på min måte, og den er langt mer personlig enn det Amerika-importerte skvipet vi serveres av markedskreftene. For min del skal folk få gjøre som de vil, men de får jaggu respektere at jeg ikke deler deres syn på feiring av de (van)døde. I fjor banket en unge på vinduet mitt når jeg ikke åpnet og ropte inn at dersom jeg ikke kom ut, ville de kaste egg på huset. Jeg tok med meg Satans bibel, smalt opp døra på vidt gap så røkelsen veltet ut i natten og bad dem forlate mitt åsyn før jeg sendte helveteshunden min etter dem. Egentlig er jeg ganske så snill, og helveteshunden er en liten chihuahua ved navn Nusket. Men jeg tror jeg slipper unger på døra i år. Anonymous poster hash: 5c5a4...5c6
Aleksandra Skrevet 7. oktober 2013 #47 Skrevet 7. oktober 2013 Jeg liker halloween jeg. Vi bruker å sette et stort gresskar med lys inni på trappa, kjøper inn godteri, pynter yttergangen med diverse halloween-effekter og tar på oss maske hver gang det ringer på. Dette med knep er jo en uting, men er ikke særlig utbredt der jeg bor. Vi gleder oss til å se hvem som kommer på døra hvert år.
Norbertine Skrevet 9. oktober 2013 #48 Skrevet 9. oktober 2013 Tråden er ryddet for rasisme. Alice i Eventyrland, mod
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå