AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #1 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg lar barna mine feire Haloween hvert år. Det har alltid vært en tradisjon i vår familie. I barnehagen feirer de Haloween og. Jeg synes Haloween er en grei feiring. Og jeg synes det hører med at barna går fra dør til dør og sier knask eller knep. Men så er det noen som er i mot Haloween og mener at Haloween burde vært forbudt. Jeg kan jo forstå at Haloween skremmer noen og. Det har jo hendt at ungdommer har overfalt folk i sitt eget hjem på Haloween Kvelden. En plass må jo grensen gå. Anonymous poster hash: b06fd...9c2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #2 Skrevet 3. oktober 2013 Vet ikke hva haloween er, men jeg elsker halloween. Anonymous poster hash: b08fb...3a4 4
Petra75 Skrevet 3. oktober 2013 #3 Skrevet 3. oktober 2013 Elsker det! Savner dog litt mer voksenfeiring av Halloween. 4
Blod Skrevet 3. oktober 2013 #4 Skrevet 3. oktober 2013 Ja, jeg elsker Halloween, og feirer det enda selv om jeg "er for gammel" til å gå på dører. Jeg synes det er greit at noen ikke vil gi vekk godteri, og folk må respektere det. Å kaste egg på de som ikke åpner er utrolig respektløst. 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #5 Skrevet 3. oktober 2013 Synes det er noe tull. Tigging er en uting, og det eneste Halloween lærer ungene er at det er lov å gjøre rampestreker og faenskap dersom man ikke får det man tigger etter. På Halloween kobler jeg ut ringeklokka. Hadde vært fint om folk som feirer Halloween kunne satt f.eks et gresskar med lys utafor huset som signaliserer at de feirer, så kunne alle vi andre få være i fred. Jeg har et barn, men hun får ikke gå rundt og tigge. Vi skal heller gjemme godterier i hagen når det blir mørkt, så får hun gå ut med lommelykt og lete etter det. Anonymous poster hash: 779a4...32d 13
Nephthys Skrevet 3. oktober 2013 #6 Skrevet 3. oktober 2013 Syns det er en morsom skikk, og hadde jeg bodd i hus (bor i "blokk") så hadde det vært morsomt å få barn på døren! Dog er nok ikke skikken med å slukke utelyset om man ikke vil ha besøk så allmenn kjent av hverken voksne eller barn. Noe som kanskje er litt forvirrende.. Syns dog at barn burde gått julebukk! Savner det! 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #7 Skrevet 3. oktober 2013 Vet ikke hva haloween er, men jeg elsker halloween. Anonymous poster hash: b08fb...3a4 Heil, mein grammatik führer ! Anonymous poster hash: 18e93...133 9
Anciol Skrevet 3. oktober 2013 #8 Skrevet 3. oktober 2013 Ja greit nok, har alltid en stor skål med godis parat:) 1
Sugerøret Skrevet 3. oktober 2013 #9 Skrevet 3. oktober 2013 En tradisjon vi ikke trenger. Og jeg åpner ikke for unger som tigger. Meste parten er pakistanske barn. Ler jo litt da, for det er ikke en muslimsk tradisjon,men kristen. 3
irislily Skrevet 3. oktober 2013 #10 Skrevet 3. oktober 2013 Nevøen planlegger halloween 3mnd før nesten, han elsker det. Men jeg syntes ikke måten den feiringen har utviklet seg på er noe særlig. Egg-kasting, vann og mel, være direkte slemme. Også tenker jeg litt på at det er da egentlig ikke en norsk tradisjon, akkurat som valentine. Feirer ingen av delene, en kan da gå julebukk istedenfor - barn altså
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #11 Skrevet 3. oktober 2013 Av og til lurer jeg på om innleggene her inne på KG har vært borti Google translate.. Anonymous poster hash: b1aca...93b 4
super-s Skrevet 3. oktober 2013 #12 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg elsker å kle meg ut og å være på halloweenfester, men jeg er egentlig ikke så fan av at unger skal gå rundt og tigge godteri av folk, og bedrive sabotasje eller gjøre andre knep om de ikke får noe. Jeg synes heller folk kan invitere klassen på en liten halloweenfest hvor de kan kle seg ut, dekorere leiligheten med halloweenpynt, og spise masse halloweengodteri. Det kommer nok jeg til å gjøre den dagen jeg får barn! 4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #13 Skrevet 3. oktober 2013 barberskum og egg på dører er herlig! også må vi ikke glemme dopapir Anonymous poster hash: 55d5f...b27
Gjest Elseby13 Skrevet 3. oktober 2013 #14 Skrevet 3. oktober 2013 (endret) Halloween er noe forbasket tull og det samme er valentinsdagen! Nå hørtes jeg ut som er gammel dame som syns at nettsky og apper er noe uforståelig tull... Endret 3. oktober 2013 av Elseby13
Gjest Herr Heftig Skrevet 3. oktober 2013 #15 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg elsker halloween. Det er definitivt den kuleste høytiden.
Gjest Wilhelmine Skrevet 3. oktober 2013 #16 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg er begeistret for alt overnaturlig (som i at jeg digger fantasy og scifi og slik), og synes derfor Halloween er en artig feiring. Synes også det er greit nok at barna går fra dør til dør (selv om jeg fortrekker at de feirer på annet vis), men hvis de begynner å gjøre ugagn hvis de ikke får godteri - det er IKKE greit. Har til og med hørt om noen som har kastet egg og slik fordi de fikk frukt i stedet for snop... Det er ikke greit å plage andre selv om de ikke vil gi deg det du vil. Ikke i det hele tatt! Fy og skam. De er velkomne til å ringe på, men sier jeg at jeg "desverre ikke har noe", så får de respektere det!
Jerle Skrevet 3. oktober 2013 #17 Skrevet 3. oktober 2013 Det er noe tull. Unger som tigger gjør meg sint. Mine barn får gå på aktiviteter den dagen, ala Hallo Venn. Der er det aktiviteter og snop. Mor får det som hun vil og ungene føler ikke at de har gått glipp av noe. Vinn-vinn.
Gjest Peanut Skrevet 3. oktober 2013 #18 Skrevet 3. oktober 2013 Vet ikke hva haloween er, men jeg elsker halloween. Anonymous poster hash: b08fb...3a4 Halloween er en katolsk minnefest for helgener/martyrer står det på den norske wikipediasiden. På den engelske: http://en.wikipedia.org/wiki/Halloween Selv synes jeg at det er litt kleint å innføre slike dager hvis formål er å kjøpe masse stasj og så gå rundt og tigge ved dørene. Eller begå hærverk. Jeg synes at man i det minste burde vite historien bak- det er det jo knapt noen som vet.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #19 Skrevet 3. oktober 2013 Kan man anmelde disse drittungene? Eller gir politiet f? Det er jo hærverk når jeg ikke får vekk egg fra vinduene mine. Jeg vet jo ikke hvem det er for de stikker av. I Irland der jeg kommer fra oppfører folk seg ordentlig, mens barn her i Norge tydeligvis mangler folkskikk... Grr fecking rascals hey! Anonymous poster hash: b7026...327 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #20 Skrevet 3. oktober 2013 Elsker All Hallows' Eve! Gjør ikke så mye ut av selve dagen, men setter på en skrekkfilm med snop! Også har jeg noen få tradisjoner jeg har gjort siden jeg var barn, som ingen andre vet om. Pleide å gå fra knask eller knep når vi var barn, men vi fikk ikke lov til å gjøre knep da. Syns det er koselig og det vil mine barn også få gjøre. Anonymous poster hash: e540c...126
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå