Gå til innhold

Hva synes dere om Haloween?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har forresten bursdag på halloween og, så det gjør det hele ekstra koselig :fnise:

Anonymous poster hash: e540c...126
Videoannonse
Annonse
Gjest Wilhelmine
Skrevet

Jeg vil bare føye til, at de fleste unger heldigvis er veldig greie! Jeg har ingen negative personlige opplevelser, og håper derfor at det er et lite mindretall som gjør bøll, og at de fleste har oppdragelse nok til å ikke gjøre slik!

Bor i ny by nå, og bor for første gang med utgang "rett ut", så er spent om jeg får besøk i år. Tenkte kjøpe inn litt snop, først og fremst i tilfelle de små "huseierne" mine (ungene til de jeg leier av) kommer. De er kjempesøte, skikkelig bråkete og synes nok jenta i sokkelen er litt skummel og litt spennende :P Eldstemann er vel 7-8 tror jeg.

Skrevet

Halloween er kjempegøy:)

Skal sette ut litt halloweenskilt eller lykter ved døra mi så ungene banker på :D de er så søte <3 Har aldri fått besøk av hverken julebukk eller halloweenunger, har alltid hatt lyst til det:)

Skrevet (endret)

En tradisjon vi ikke trenger. Og jeg åpner ikke for unger som tigger. Meste parten er pakistanske barn.

Ler jo litt da, for det er ikke en muslimsk tradisjon,men kristen.

Samme om dem er pakistanske og evt. muslimske vel? Er jo barn som gjør hva barn gjør. Barn vil bare ha det kult med venner (og spise godis ^^), ikke reflektere over religion

Endret av minimio
  • Liker 4
Skrevet

Halloween er kjempegøy:)

Skal sette ut litt halloweenskilt eller lykter ved døra mi så ungene banker på :D de er så søte <3 Har aldri fått besøk av hverken julebukk eller halloweenunger, har alltid hatt lyst til det:)

HATER virkelig barn og enda mer på halloween.

Anonymous poster hash: b7026...327

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for rasisme.

Alice i Eventyrland, mod

Endret av Alice i Eventyrland
  • Liker 1
Gjest NerdMedSverd
Skrevet

Tja, grei skuring. Kjøper inn en del godis som jeg gir til de som kommer på døra, det er vel egentlig det.

Ellers kan det være gøyalt om det er fest, rave rundt som et rusa spøkelse.

Gjest Trolletrine
Skrevet

Halloween får meg til å føle meg gammel og surmaget. Jeg er vokst opp med at vi gikk nyttårsbukk der vi kledde oss som griser, sjørøver etc, og gikk rundt til folk og sang julesanger for å få snop. Såååå mye koseligere å lukke opp døren til julesanger og søte julebukker da!

Halloween er stygge og ukoselige masker, og jeg har virkelig ikke sansen for småunger som "skal ha", uten å engang ta en sang;-) Dessuten er det en amerikansk skikk som jeg føler Norge har adoptert for at handelsstanden skal tjene seg noen kr. Som sagt, Halloween får fram kjerringa i meg :-)

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Jeg synes tigger-konseptet er en uting. Det er jeg helt i mot. Likevel er det helt ok for min del å kle ut barnet mitt og bli med dette på karneval med vennene sine på dagtid. Enig med Pop om at det blir fokusert feil i alle fall her i Norge. Handelsstanden får jo kun fokus på alt godteriet, og alt det "skumle". Bakgrunnen bak Halloween er jo alt for lite kjent.

Skrevet

jeg synes det er greit å markere halloween om man vil det, men jeg synes ikke noe om at barna går rundt å tigger snop av tilfeldige folk i nabolaget. jeg vet ikke om dette kanskje er noe som er mer vanlig på østlandet, jeg bor på vestlandet og har egentlig ikke hørt om noen som har barn som gjør det. ungene her går julebukk eller nyttårsbukk. jeg synes igrunn det holder å gjøre sånt en gang i året med tanke på hvor mye snop de får, ungene til min søster pleier vertfall å ha snop til langt ut i februar.. jeg liker heller ikke valentines day, synes fokuset på disse dagene blir ganske feil, det handler jo bare om å kjøpe ting. det blir litt som vist vi ikke hadde hatt noen tradisjon for å feire jul, men plutselig begynte med det for å kjøpe hverandre gaver. det blir liksom så overfladisk.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hater Halloween. Foreldrene kan kjøpe snop til skittungene for sine egne penger, ikke sende dem rundt til naboene for å tigge deres snop.

Anonymous poster hash: a1381...264
  • Liker 2
Skrevet

Halloween får meg til å føle meg gammel og surmaget. Jeg er vokst opp med at vi gikk nyttårsbukk der vi kledde oss som griser, sjørøver etc, og gikk rundt til folk og sang julesanger for å få snop. Såååå mye koseligere å lukke opp døren til julesanger og søte julebukker da!

Halloween er stygge og ukoselige masker, og jeg har virkelig ikke sansen for småunger som "skal ha", uten å engang ta en sang;-) Dessuten er det en amerikansk skikk som jeg føler Norge har adoptert for at handelsstanden skal tjene seg noen kr. Som sagt, Halloween får fram kjerringa i meg :-)

Dette er jeg så enig i! Hvor ble det av julebukkene? Skjønner ikke hvorfor vi i Norge skal adoptere enhver amerikansk tradisjon, som overhode ikke har noe med Norge og våre tradisjoner og gjøre. Alt handler bare om at handelstanden skal tjene penger og ungene lærer at det er greit å gå på dørene å tigge og gjøre hærverk. Problemet er jo også at normenn ikke skjønner hvordan Halloween fungerer! Det er ikke sånn at man kan gå å ringe på alle dører i nabolaget. Var en amerikaner som fortalte det at i USA er det sånn at når man har lyset utenfor inngangsdøren på så er ungene velkommen, er det av så ringer man ikke på og man kaster hvertfall ikke egg eller doruller eller gjør annet hærverk. Mine unger kommer ikke til å få lov til å gå på dører å tigge godteri. De kan få gå julebukk, som er en NORSK tradisjon og som faktisk er veldig koselig.

Hvis det er de døde man vil hedre så har vi alle helgens dag som er første søndag i november hvis jeg ikke husker helt feil. Da går man på kirkegården og tenner lys og minnes de som har gått bort.

Gjest Hyssingen
Skrevet

Ser ikke forskjell på julebukk og halloweenutkledde barn uansett. Tar like gjerne et lite spøkelse på døren som en toåring i nisselue og skummel maske. Begge tigger like mye.

Men jeg bor på et sted hvor "knep" ikke er en greie da.

• Liker 1
Skrevet

De som hiver egg å sånt skulle hatt skikkelig grisebank... hater sånne å håper de får et miserabelt liv...

Anonymous poster hash: db91f...654
  • Liker 3
Skrevet

Gulmelon, julebukkene synger for å få godteri, mens halloweenunger truer med knep (dvs egg på ruta) dersom de ikke får noe. Så de tigger ikke like mye; julebukkene gjør jo en innsats ved å synge. Heldig du som bor i et strøk hvor ungene har oppdragelse, men det har jeg inntrykk av er unntaket.

• Liker 2
Gjest Hyssingen
Skrevet

Gulmelon, julebukkene synger for å få godteri, mens halloweenunger truer med knep (dvs egg på ruta) dersom de ikke får noe. Så de tigger ikke like mye; julebukkene gjør jo en innsats ved å synge. Heldig du som bor i et strøk hvor ungene har oppdragelse, men det har jeg inntrykk av er unntaket.

Har aldri hørt en julebukk synge.

Skrevet

De som hiver egg å sånt skulle hatt skikkelig grisebank... hater sånne å håper de får et miserabelt liv...

Anonymous poster hash: db91f...654

Enig, de skulle jamen meg vært en flekk på lakenet. Jeg får jo ikke eggegriseriet vekk en gang, så vinduene mine ser fortsatt ikke ut. Kom hjem fra ferie og da hadde det rukket å stivne. Så takk for den hælvetes drittunger....

Anonymous poster hash: b7026...327

• Liker 1
Skrevet

Synes halloween kan være koslig jeg! Jeg liker vanligvis ikke unger engang, men på Halloween smiler tilogmed jeg når de vanligvis små drittungene kommer på døra. Har sikkert noe å gjøre med at jeg selv elska å gå rundt på halloween, men vi fikk ikke lov til å gjøre knep, heller, da. Det var ingen tradisjon i min omgangskrets å gjøre knep om vi ikke fikk godteri. Vi surmulte litt, ja, men vi gjorde ingenting.

Skrevet

Jeg synes halloween er kul jeg. Våre 3 barn kler seg ut og går knask eller knep med vennene sine. De gjør ikke knep da, men hadde de gjort det, så hadde det blitt baluba her hjemme. Vi bor i blokk og får unger på døren hver halloween, så her kjøpes det inn masse halloween-snop og pynt. I fjor fikk vi selveste Harry Potter på besøk :ler:

• Liker 1
Skrevet

Halloween er noko handlestanden har plukka opp frå USA. Ein skikkeleg uting. Heilt idiotisk!!

Anonymous poster hash: 5c137...ed8
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...