Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hun overgår seg selv hele tiden. Dama er ikke sann og hun eier ikke selvinnsikt. Hvem er det som mobber barn på sosiale medier; uttaler at de burde leke i trafikken, at det er synd de ble unnfanget og mobber en jente på grunn av den mørke hudfargen hennes og skriver at mennesker som sitter på nett og slenger dritt ikke har et liv? Unnskyld meg, men er det ikke akkurat det hun gjør?

Det er STOR forskjell på å hets barn på nett og å opprette en tråd som reaksjon på denne hetsen. At noen sammenligner denne tråden med den forkastelige hetsen HC driver med, strider mot all fornuft.

Hvis HC er så syk som hun skriver at hun er og dermed ikke klarer å oppføre seg (kjenner flere som er syke, har er kusine som har fått dødsdommen på grunn av kreft i hodet og har svært tunge tider, men aldri har hun oppført seg skammelig mot noen - så det er absolutt ikke slik at er du syk så kan du ikke oppføre deg - det blir kun brukt som unnskyldning på slik ufordragelig oppførsel) så burde hun holde seg unna sosiale medier, men det gjør hun ikke, for hun liker å behandle barn på denne måten.

Anonymous poster hash: fd664...f66

Så enig.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Jeg redder henne, hun ødelegger for meg"! Snakk om å se på seg selv som en gud! Blir kvalm av hele dama.

Anonymous poster hash: 3f344...633
  • Liker 10
Skrevet

"Jeg redder henne, hun ødelegger for meg"! Snakk om å se på seg selv som en gud! Blir kvalm av hele dama.

Hun er kvalmende med den oppførselen sin og innsikt er en stor mangelvare der i gården.

Anonymous poster hash: fd664...f66

• Liker 9
Skrevet

Å offentlig legge ut deler av en personlig mail uten samtykke fra personen som sendte den, samt latterliggjøre denne, er patetisk. Denne bloggeren mangler både modenhet og selvinnsikt, noe som er trist og ikke minst skummelt når man sitter i den posisjonen hun gjør, med mange unge fans som ser opp til henne.

Det er selvfølgelig helt ok å ikke svare på alle mail hun får, men å offentliggjøre innholdet... Hvorfor skyte seg selv i foten slik?

De kommentarene jeg har sett hun har kommet med til de unge fans er faktisk noe av det verste jeg har lest, og jeg ble faktisk sjokkert. Hvordan kan et tilsynelatende voksent menneske tillate seg selv til å skrive noe sånt? Det er helt fryktelig, og det er flott at dette kommer fram.

HC blir verken hetset eller mobbet her i tråden, av det jeg har lest. At slik ufyselig oppførsel blir kommentert og kritisert er jo bare helt på sin plass! Eller er det ikke lov å kritisere stygg oppførsel fra en offentlig person?

Jeg blir faktisk litt satt ut av at så mange bloggere skriker ut om NETTMOBBING hver gang de blir kritisert for noe som det er legitimt å kritisere. Profesjonalitet er visst ikke særlig viktig i denne bransjen.

Anonymous poster hash: c42ca...48c
  • Liker 13
Skrevet

Jeg forsvarer ikke hennes oppførsel, men jeg synes det er helt utrolig at dere her inne forsvarer deres oppførsel. Ser dere ikke ironien? Alle kommentarene hun skriver er overgrep, men når noen går over streken her - da er det bare enkelttilfeller. Bestem dere; er det enkelttilfeller, eller er det mobbing?

Anonymous poster hash: 45879...91a

Jeg er enig i at noen få av innleggene her inne er litt over streken, men det er så få av disse innleggene som kan ansees som hets at det sannsynligvis dreier seg om noen få innlegg fra noen få personer. Hilde Christina har systematisk bedrevet grov netthets over en periode på flere år, blant annet mot barn og unge.

Personene som kommenterer her inne er anonyme, og anonym mobbing på nett (når den forekommer) er feigt og uakseptabelt. Jeg synes likevel ikke dette er tilfelle med denne tråden, selv om den er kritisk.

Hilde Christina er ikke anonym, men gjennom en del av de "personlige innleggene" på bloggen hennes fremstiller hun seg selv som et forbilde og tar til orde for anti-mobbing. At en profilert blogger, som må kunne regnes som en offentlig person, og i tillegg profilerer seg som et forbilde og en forkjemper for gode verdier, kommer med slike kommentarer til barn er helt uakseptabelt.

Mobbingen til HC er på et helt annet nivå enn alt i denne tråden, og når hun offentliggjør hetsen på sosiale medier, oppfordrer hun nærmest andre lesere til å delta. Sånn sett kan det oppfattes som en form for kollektiv mobbing eller uthengning, i mye større grad enn denne tråden.

• Liker 10
Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for hets og spekulasjoner.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
Skrevet

"Forhåpentligvis (?) føler jeg meg elendig i dag fordi jeg i går var sint over at jeg ble dolket i ryggen, kroppen min har en tendens til å bli sykere når jeg stresser eller er sint, lei meg, trist, skuffet, irritert, forbanna. Jeg har ikke blitt dolket i ryggen på en stund, faktisk forsøker jeg å holde kretsen min så liten som mulig nettopp fordi jeg ikke har helse eller overskudd til personer som velger å henge meg ut urettferdig, men greit nok. Hva og hvem og hvordan og hvorfor tar jeg senere"

Okei? Skal hun brette ut om det på bloggen?

Anonymous poster hash: 2fc4c...c72
  • Liker 3
Skrevet

Hun kan da ikke være så ondskapsfull at hun navngir og legger ut en personlig mail noen har sendt henne? Da ville jeg anmeldt henne rett og slett.

Men off ja, stakkars som blir sykere av disse grusomme leserne sine som gjør at hun tjener rått, huffa meg som de ødelegger for henne! :sarkasme:

• Liker 9
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Yvonne (mod)

Skrevet

Jeg har noen spørsmål, i overkant retoriske, men likefullt spørsmål, til dere som mener dette er urettferdig kritikk:

1: Er HC eller en blogger som henne en slags venninne? En privatperson som må få kreve å bli strøket med hårene uansett hva hun gjør og skriver?

2: Vet dere at det er jobben hennes? Ville dere fritatt en annen "profesjonell" aktør fra kritikk på samme måte?

3: Hvor går noe over fra å være sarkasme, frekk tone eller personlighet til å bli hets, kritikkverdig etc.?

4: Kan bloggere overhodet kritiseres for oppførselen sin i følge dere? Hva er isåfall kriteriene?

5: Evner dere å ta innover dere at HC kan anses som en rollemodell, at det hun skriver betyr mer enn det en ukjent jente skriver, i kraft av at mange ser opp til henne? Dette betyr ikke bare at det hun gjør kanskje er hardere å takle enn hvis ukjente Mari fra Toten gjør det samme, men også at hun legitimerer drittoppførsel gjennom å gjøre det som forretningsperson og til et så stort publikum.

6: Ser dere verdien i å kritisere en aktør på et forum, når litt av problemet med bloggere er at de har full frihet til å modererer kraftig på egne plattformer, sånn at tilbakemeldingene der i beste fall kan fremstå lite representative?

Anonymous poster hash: 0c477...839
  • Liker 13
Skrevet

Hun kan da ikke være så ondskapsfull at hun navngir og legger ut en personlig mail noen har sendt henne? Da ville jeg anmeldt henne rett og slett.Men off ja, stakkars som blir sykere av disse grusomme leserne sine som gjør at hun tjener rått, huffa meg som de ødelegger for henne! :sarkasme:Anonymous poster hash: 3f344...633

Her er et godt eksempel på spydigheter fra ei hakkehøne av verste sort! Jeg finner ikke noe sted der HC har lagt ut personlig mail fra "venninna"? Kun et kort, lite forklarende klipp så langt jeg kan se?

Anonymous poster hash: d1e7f...2ad

Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep, AB-hets og avsporinger.

Yvonne (mod)

Skrevet (endret)

Virker ikke som om hun helt har skjønt essensen i denne tråden basert på innlegget hun postet på purpleladida nå... (ja jeg skjønner at hun forsøker å være ironisk/sarakastisk, men resultatet er ikke spesielt bra humor, bare teit, synes iallfall jeg..og jeg synes hun kan være morsom innimellom :P)

Ser hun nevner dette med å tjene penger på hverdagsbloggen...det blir jo litt feil å si, den er jo med på å promotere den andre bloggen, den hun tjener penger på. Tror de som har snakket om at hun tjener penger på blogg her i tråden referer til skjønnhetsbloggen hennes. Det betyr jo ikke at alt annet hun skriver på nett er helt separert fra det, hun er jo en slags "nettpersonlighet" der skjønnhetsbloggen er en del av pakka. Blir litt enkelt da å si "tjener ikke et øre på #hcpeeps!"

Endret av SoftKitty
  • Liker 6
Skrevet

Virker ikke som om hun helt har skjønt essensen i denne tråden basert på innlegget hun postet på purpleladida nå... (ja jeg skjønner at hun forsøker å være ironisk/sarakastisk, men resultatet er ikke spesielt bra humor, bare teit, synes iallfall jeg..og jeg synes hun kan være morsom innimellom :P)

Ser hun nevner dette med å tjene penger på hverdagsbloggen...det blir jo litt feil å si, den er jo med på å promotere den andre bloggen, den hun tjener penger på. Tror de som har snakket om at hun tjener penger på blogg her i tråden referer til skjønnhetsbloggen hennes. Det betyr jo ikke at alt annet hun skriver på nett er helt separert fra det, hun er jo en slags "nettpersonlighet" der skjønnhetsbloggen er en del av pakka. Blir litt enkelt da å si "tjener ikke et øre på #hcpeeps!"

Å referere til innlegg på bloggen hennes kan dessverre gi henne flere lesere.

Jeg skulle ønske at flest mulig lot være å "støtte en blogger som mobber barn". Dvs. ikke ga bloggen hennes en slik oppmerksomhet. Det hun skriver er vel ikke så viktig? Hun vil jo aldri kunne gi en god nok forklaring på oppførselen sin, siden den ikke finnes - ingenting kan forklare/unnskylde mobbing av barn.

Anonymous poster hash: c25a3...792

• Liker 6
  • 2 uker senere...
Skrevet

Nå lar vi denne tråden dø igjen da, vær så snill.

Les bakover.

Skrevet

Nå lar vi denne tråden dø igjen da, vær så snill.

Les bakover.

....la bare være å trykke deg inn, da vel..

Anonymous poster hash: 8b94f...bab

Skrevet

....la bare være å trykke deg inn, da vel..

Anonymous poster hash: 8b94f...bab

Da har du misforstått poenget. Jeg skades ikke av å lese dette.

Denne tråden bør dø ut og HC bør vises null oppmerksomhet frem til hun takler ansvaret det innebærer å være en "offentlig" person.

Derfor spurte jeg pent om de folkene som er enige kanskje kan la denne tråden stå.

• Liker 3
Skrevet

Da har du misforstått poenget. Jeg skades ikke av å lese dette.

Denne tråden bør dø ut og HC bør vises null oppmerksomhet frem til hun takler ansvaret det innebærer å være en "offentlig" person.

Derfor spurte jeg pent om de folkene som er enige kanskje kan la denne tråden stå.

Tror du misforstår litt. HC driver Norges største blogg innen hennes felt, så noe oppmerksomhet mister hun ikke hvis denne tråden dør ut. Tvert i mot, så kommer hun bare til og fortsette å leve i glansen hvor hun kan hetse små barn uten konsekvenser fordi ingen tar tak i problemet. Det er vel mer høyst nødvendig å holde denne tråden aktiv slik at flere kan få vite om hvem person bak www.hildechristina.com egentlig er!

• Liker 6
Skrevet

Tror du misforstår litt. HC driver Norges største blogg innen hennes felt, så noe oppmerksomhet mister hun ikke hvis denne tråden dør ut. Tvert i mot, så kommer hun bare til og fortsette å leve i glansen hvor hun kan hetse små barn uten konsekvenser fordi ingen tar tak i problemet. Det er vel mer høyst nødvendig å holde denne tråden aktiv slik at flere kan få vite om hvem person bak www.hildechristina.com egentlig er!

Jeg skulle ønske de som har fått med seg mobbingen hennes, boikottet de personlige innleggene (som er ute etter å sette henne i en offerrolle).

Det beste man kan gjøre mot folk som oppfører seg så dårlig, er å ignorere de.

Men den dårlige oppførselen skal vi selvfølgelig ikke ignorere.

Jeg er derfor enig i at man ikke bør la være å informere om mobbingen hennes av barn i denne tråden. Og det håper jeg folk kan fortsette å skrive om, hvis det fortsatt skjer.

:)

Anonymous poster hash: c25a3...792

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes heller ikke denne tråden bør dø ut, så lenge den er aktiv vil flere folk bli klar over hvem som skjuler seg bak bloggene hennes, noe som kun er positivt.

• Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...