Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvorfor svarer du alle under ett? Det er mange forskjellige brukere som svarer her, med forskjellige meninger. Du behøver ikke å fortelle meg at jeg ikke er moderator, jeg forsøker heller ikke å moderere, men å gjøre oppmerksom på at ved å svare på usaklige svar som er utenfor tema så oppnår man bare å forverre situasjonen. Men da blir det jo mer sympati til HC fordi KG damene er så gale, kanskje det er det som er målet?

Fordi i en tråd er det ikke hver enkelt bruker som mobber, om mye er hetsende, fremstår tråden som hetsende. Beklagelig for de som faktisk er saklige, men sånn er det både i denne og andre tråder. Den siste setningen din er spekulasjon og ganske unødvendig.

Anonymous poster hash: 45879...91a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skriver: Om jeg tenker at det er et menneske jeg omtaler?

Ingen svar - deretter begynner du å argumentere med alt HC gjør.

Så, jeg spør igjen; det at HC skriver (riktignok lite hyggelige) slengkommentarer som hun kunne spart seg - som hun nå har sluttet med (såvidt jeg har skjønt); gjør det altså legitimt å diskutere henne over 24 sider og angripe alt fra sykdommen til mannen og veska hennes?

Jeg gikk gjennom twitteren hennes nå nylig, og jeg kan ikke se at det har kommet så mye mer siden hun stengte siden sin og det er vel en stund siden. Men for all del, fortsett å diskutere old news, åpenbart at dere ikke har bedre ting å gjøre. Men å gjemme seg bak "stakkars barn" for så å mobbe HC her, det blir litt for goddagmann økseskaft...

Mulig hun har skjepet seg på twitter, men hun holder fortsatt på i kjent stil på Instagram.

Anonymous poster hash: 2e161...fe9

• Liker 5
Skrevet

For noe tull! Hilde Christina er sarkastisk og bruker mye humor i innlegg og kommentarer, hva så?

Hvis man er så sart, så les en annen blogg da

• Liker 1
Skrevet

Du skriver: Om jeg tenker at det er et menneske jeg omtaler?

Ingen svar - deretter begynner du å argumentere med alt HC gjør.

Så, jeg spør igjen; det at HC skriver (riktignok lite hyggelige) slengkommentarer som hun kunne spart seg - som hun nå har sluttet med (såvidt jeg har skjønt); gjør det altså legitimt å diskutere henne over 24 sider og angripe alt fra sykdommen til mannen og veska hennes?

Ja, og hvor har jeg angrepet HC som du påstår? Kan du stå for det du sier, eller?

Nei, jeg synes ikke det er legitimt å diskutere verken sykdommen hennes eller veska eller mannen. Det har jeg også påpekt tidligere i tråden, flere ganger. Men jeg har jo ikke hetset HC, og jeg synes det er patetisk å overse min kritikk (angående hets av barn) fordi noen andre kritiserer veska hennes. Dere bruker dette at noen går langt over streken som unnskyldning til å fortsette, og det er ikke riktig. Så prøver noen å dikte opp fiktive angrep og alt mulig for å ro seg unna.

I stedetfor å komme med masse unnskyldninger er det på tide at HC innser at det ER et problem. Men neida, det er bare vi på KG som er noen krek som vanlig, hun driver jo bare med humor...

• Liker 7
Skrevet

Det er mange bloggere som diskuteres på KG og det er helt legitimt. Nå er det selvfølgelig ikke trådens tema, men OT skjer i de fleste tråder. Goddagmann øskeskaft er det du som står for.

Har ikke sagt at det ikke går an å diskutere bloggere, men at det finnes grenser - også for dem.

Skrevet

For noe tull! Hilde Christina er sarkastisk og bruker mye humor i innlegg og kommentarer, hva så?

Det er ikke det tråden handler om, jeg foreslår at du leser den fra begynnelsen før du uttaler deg.

• Liker 7
Skrevet

Ja, og hvor har jeg angrepet HC som du påstår? Kan du stå for det du sier, eller?

Nei, jeg synes ikke det er legitimt å diskutere verken sykdommen hennes eller veska eller mannen. Det har jeg også påpekt tidligere i tråden, flere ganger. Men jeg har jo ikke hetset HC, og jeg synes det er patetisk å overse min kritikk (angående hets av barn) fordi noen andre kritiserer veska hennes. Dere bruker dette at noen går langt over streken som unnskyldning til å fortsette, og det er ikke riktig. Så prøver noen å dikte opp fiktive angrep og alt mulig for å ro seg unna.

I stedetfor å komme med masse unnskyldninger er det på tide at HC innser at det ER et problem. Men neida, det er bare vi på KG som er noen krek som vanlig, hun driver jo bare med humor...

Jeg mener at det å omtale de som liker henne som fjortissfans er rimelig idiotisk, samt at det å la setningen om hun omtales som et menneske henge i lufta er rimelig idiotisk. Helt greit med konstruktiv kritikk, og flere i denne tråden hadde faktisk kommet lenger med å holde seg til budskapet, ikke legge på fornærmelser her og der. Jeg får iallfall veldig lynsjestemning av å lese tråden - hadde dere forholdt dere saklige hadde jeg nok hatt et annet inntrykk.

Som sagt har jeg aldri unnskyldt kommentarene hennes, men jeg sier at hun har skjerpet seg på Twitter og jeg påpeker også at dere konstant tolker henne i verste mening. Og jeg begynner å bli rimelig lei av at alle som påstår at enkelte går for langt forsvarer henne. En sak har mer enn en side, innse det.

• Liker 1
Skrevet

Jeg mener at det å omtale de som liker henne som fjortissfans er rimelig idiotisk, samt at det å la setningen om hun omtales som et menneske henge i lufta er rimelig idiotisk. Helt greit med konstruktiv kritikk, og flere i denne tråden hadde faktisk kommet lenger med å holde seg til budskapet, ikke legge på fornærmelser her og der. Jeg får iallfall veldig lynsjestemning av å lese tråden - hadde dere forholdt dere saklige hadde jeg nok hatt et annet inntrykk.

Som sagt har jeg aldri unnskyldt kommentarene hennes, men jeg sier at hun har skjerpet seg på Twitter og jeg påpeker også at dere konstant tolker henne i verste mening. Og jeg begynner å bli rimelig lei av at alle som påstår at enkelte går for langt forsvarer henne. En sak har mer enn en side, innse det.

Nei, denne saken har kun en side og det er at HC mobber barn. Du hoppet glatt over det faktum at hun fortsatt (med god støtte fra Gaypal) holder på i samme stil på Instagram.

• Liker 8
Skrevet

Hva i all verden er problemet med at jeg ikke svarte på om jeg tenker over at HC er et menneske når jeg kritiserer? Poenget mitt var jo at ditt spørsmål ville vært MYE mer relevant å stille til HC, enn til oss. Derfor svarte jeg ikke, fordi hva jeg tenker om HC ikke er så relevant i den sammenheng.

HC har gjort slikt før (oppført seg på denne måten), så det at hun har roet seg på Twitter er dessverre ikke noe godt tegn. Sannsynligheten er stor for at det gjentar seg. Sist unnskyldte hun seg i det minste, nå kommenterer hun ikke det en gang, samtidig som hetsen er mye, mye grovere enn sist.

Hvis du ikke unnskylder kommentarene hennes, hvorfor drar du da frem sykdom og humor?

Denne saken har mange sider ja, og HC burde tenke over siden til de barna som blir tråkka på. Av henne.

• Liker 3
Skrevet

For det første er jeg ikke HC, men jeg kjenner henne godt, og da jeg leste dette måtte jeg sende henne en sms og spørre om dette var sant. Fikk svar ganske raskt, og det er ingen tvil om at hun stiller seg helt uforstående til det du skriver her. Hun skriver til meg at du blant annet har skrevet at hun "må la helsa komme først, og svare når hun har tid."

Jeg vet ikke hvor godt du kjenner HC, men jeg har hatt mye kontakt med henne de siste månedene, om noe helt annet. Ofte kan det gå flere uker mellom hver gang hun tar kontakt, men det har aldri falt meg inn at hun oppfører seg som ei ufølsom drittkjerring av den grunn.

Jeg forstår det sånn at du har skrevet til henne at hun reddet livet ditt, men det skal altså så lite som å vente på et svar til for at det ikke betyr noe? Kall meg gjerne uvitende, men er ikke det et langt steg fra å "gi deg en grunn til å leve, at hun forandret livet ditt på en måte" til å skrive det du nå skriver?

Sånn jeg har skjønt det har dere hatt kontakt i noen år (?), og hun sier at mailen hadde et innhold (hun har ikke skrevet hva) som gjorde at det var vanskelig for henne å svare.

Synes det er helt utrolig at du formulerer deg på en slik måte til henne, for deretter å skrive dette på Kvinneguiden, uten en gang å konfrontere henne?

Dette gjelder for øvrig alle dere som skriver her inne; har dere noen gang tenkt på at dere omtaler et menneske? Som er syk? Dere vet ikke hvilken sykdom hun har en gang, men har det falt dere inn at det kanskje er på sin plass å vise litt respekt og omtanke? Jeg ser at dere skriver at HC har "mobbet" barn (dere bør virkelig lese definisjonen på mobbing). Ja, noen av eksemplene går vel langt, selv om det er HCs måte å være sarkastisk på, men gir det dere rett til å omtale henne som dere gjør her? Denne tråden går langt forbi hva et menneske skal måtte finne seg i når folk som kjenner henne personlig begynner å legge henne for hat.

Jeg har lenge hatt sympati med HC, men etter å ha lest hele denne tråden er jeg målløs. Alle gjør feil, og nei, jeg stiller meg ikke hundre prosent bak alt hun har skrevet - men det dere driver med er mobbing. Dette er hets som går igjen over lang tid, og dere er minst like usaklige som dere beskylder henne for å være. Faktisk er dere langt verre. Vi har hørt argumentene om twitter i flere uker nå, har dere virkelig ingenting bedre å gjøre enn å prøve å lure henne til å gi dere et passord til bloggen hennes? Og det at dere skal kontakte sponsorene hennes? Jeg trodde denne diskusjonen var diskusjon, men etter å ha lest dette ser jeg at dette er langt mer enn det.

Hvis jeg hadde vært HC hadde jeg neppe taklet å bli skrevet om på denne måten, så HC, hvis du leser dette; all ære til deg! Virkelig. Og til AB-en som fikk meg til å formulere dette innlegget; HC har gjort så mye for deg og dette er takken hun får? Synes du ikke at hun i det minste fortjener et lite varsel før hun skal måtte høre hva du har skrevet om henne her på KG?

Jeg forstår at det er vanskelig å åpne seg (slik jeg tolker det er dette en alvorlig livshistorie), men du visste at hun var syk - og sa at hun må sette sin egen helse først. Var det bare noe du skrev? Jeg lurer...

(TS: Hvis du tror jeg er HC, kan du sende henne en e-post og be om min mailadresse. Jeg kan bekrefte alt dette til deg personlig under fullt navn, og det er enkelt å google meg og se at jeg eksisterer.) Jeg er ikke en gang en god venninne av HC, men en som kjenner henne på grunn av omstendigheter ingen hadde trodd skulle oppstå.

Dette svaret er ikke bare til sitatet over, men også litt generelt etter hva jeg har lest her.

Jeg blir lei meg når jeg ser hvordan HC har reagert.

At hun velger å offentliggjøre deler av min veldig personlige mail på twitter etter dette hjelper ikke akkurat.. Sitater eller utdrag. Personlig mail er personlig mail.

Mange her spør hvorfor jeg ikke tok kontakt med HC først.

Vel.. Èn ting er å mase på et svar, jeg vet hvor lite hun liker det.. Det andre er at da hun kommenterte et bilde jeg har på instagram i ettertid svarte jeg henne og purret litt opp.. Spurte om hun hadde fått mailen min. Om den hadde kommet fram liksom..? Intet svar da heller.

Følte meg ganske rådløs.

Det handler ikke om at jeg ønsker å bruke HC som min personlige psykolog. Ellers takk, jeg har vært borti nok psykologer. Er ikke det jeg er ute etter. Alt jeg ønsket var et kort svar på en takkemail.

Som hun selv uttaler nå ønsket hun svare skikkelig når hun hadde tid.

Jeg synes hun kunne sendt meg en mail og skrevet dette. At hun ønsket svare lenger når hun hadde tid.

Hele årsaken til at jeg reagerer er at jeg sendte en såpass personlig mail og den ble liggende i løse lufta i flere måneder. Det er faktisk ikke noe særlig godt.

Det er ytterst få som vet hele historien min..

Nå som HC blottlegger den (iallefall deler av den- jeg vet ikke hvor mange hun viser den til nå etter dette heller..) angrer jeg ekstremt på at jeg sendte den.. Det føles virkelig ekkelt.

Jeg trodde virkelig hun var en helt annen..

Jeg mente det jeg skrev i mailen om helsa først. Derfor ga jeg henne god tid på å svare.

Men tre måneder å la en slik mail henge i løse lufta ble kanskje litt lenger enn jeg synes var ok. Spesielt når jeg så at hun tok seg tid til å skrive blogginnlegg/gi tilbakemelding til en annens takkebrev etc.

Ikke det at jeg overhode ønsket et slikt innlegg altså. Men dere skjønner da at det hadde vært fint med et kort svar iallefall som forklarte at mail var mottatt og svar ville komme når hun fikk tid til å svare litt lenger? Synes det er normal folkeskikk jeg da.

Forsøker på ingen måte å rive henne ned. Jeg har bare blitt skuffet da jeg følte meg som en lojal leser med massevis av støtte for HC og ikke engang får et livstegn etter å ha sendt ut noe så sårbart og sensitivt.

Jeg merker forsatt det er noe inni meg som synes det er dumt HC skal bli så sur på meg. Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke greier hate henne slik mange av dere på KG gjør :P

Jeg har ikke forsøkt å hetse henne. Jeg har bare uttrykt min frustrasjon og at jeg følte meg avvist. Jeg har full sympati med at hun er syk og forstår absolutt at hun ikke har tid til å svare alle om dagen. Men som noen andre nevnte her. Det er en prioriteringssak. Svare på kommentarer i bloggen eller et kjapt svar for å vise at du har mottatt en svært sensitiv mail?

Håper hun forstår. Selv om jeg føler meg oversett og satt ut av at hun ikke har vist meg livstegn etter mailen og at hun nå begynner publisere mailen min har jeg fortsatt ingen lyst til å tråkke henne på føttene. Ønsker henne alt godt. Men synes jeg kan få litt mer forståelse for min situasjon før hun klikker helt og slenger ut mailen min..

Anonymous poster hash: d913f...865

• Liker 11
Skrevet

P,S: Jeg skrev forresten "les når du har tid, helsa først" ikke "svar når du har tid" såvidt jeg husker..
Hun har åpenbart lest den..

Ja Ja.

Synd det skulle bli slik.. Jeg sa som sagt det var med tungt hjerte jeg skrev her.
Og etter tilbakemeldingene jeg får har dette bare blitt enda mer ubehagelig for meg.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Siden ingen, hverfall ikke i denne tråden har bekreftet at de har fått tilgang, så er det jo ikke så fjernt å tenke at det faktisk ikke var noe innlegg.. Eller evt å lage det så eksklusivt at bare noen få får passordet, og legge opp til at folk nærmest må trygle om å få lese det.. JA jeg er nyskjerrig på om det var bare tull.. Cant blame me?

Endret av tingeling~
  • Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg er enig i at HC har en ganske mørk humor, og jeg kan forstå at ikke alle skjønner den. Noen ganger skriver hun ting som andre reagerer på, men har du tenkt over at det ikke har kommet mer siden den kommentaren? Jeg tror HCs problem er at hun er for ærlig; hun skriver det hun har på hjertet, og noen ganger tenker hun kanskje ikke over at det blir for ærlig for noen.

Jeg forsvarer ikke hennes oppførsel, men jeg synes det er helt utrolig at dere her inne forsvarer deres oppførsel. Ser dere ikke ironien? Alle kommentarene hun skriver er overgrep, men når noen går over streken her - da er det bare enkelttilfeller. Bestem dere; er det enkelttilfeller, eller er det mobbing?

Det er dessuten en stor forskjell på mobbing (systematisk hets av et menneske) og stygge slengkommentarer her og der. Jeg er enig i at slengkommentarer er dårlig, og at det ikke bør forekomme, men det HC får i denne tråden er mange ganger verre enn det hun selv skriver.

Jeg vil bare påpeke at dersom du leser tilbake i tråden, så diskuterte vi mobber vs mobbing over flere sider så vidt jeg husker, og det er enighet om at hun ER en mobber, ikke at de hun mobber er mobbeofre. Så jo, det er MOBBING fordi hun SYSTEMATISK mobber. Ikke nødvendigvis samme menneske, men mange forskjellige. Hvis du vil lese den diskusjonen kan du lese deg bakover.

Haha, tydelig at du har lest tråden!

Endret av *Pixie*
  • Liker 4
Skrevet

Hilde skriver:

De slenger dritt på nett av en grunn, livene deres ville jeg ikke tatt i med illtang engang. Og det er noe vi alle burde tenke på, hver enkelt av oss som får kommentarer på nett i en eller annen grad. Gode og lykkelige mennesker slenger ikke dritt anonymt til personer som er bedre enn dem, vi som har det bra klarer å si meningen vår uten å være anonyme faktisk!

Ok Hilde, så det er derfor du slenger dritt og stadig henger ut mennesker på twitter? Skjønner.

Jeg fatter ikke hvordan det er mulig å ha så lite selvinnsikt som det mennesket der. Hun er jo dronningen av dritt på nett.

Anonymous poster hash: c1ba4...ee8
  • Liker 16
Skrevet

(...)

Jeg merker forsatt det er noe inni meg som synes det er dumt HC skal bli så sur på meg. Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke greier hate henne slik mange av dere på KG gjør :P

(...)

Men det er vel ingen her som hater HC? Jeg synes det blir helt vilt å snakke om at man skal hate et menneske man ikke en gang kjenner?

Skrevet

Men det er vel ingen her som hater HC? Jeg synes det blir helt vilt å snakke om at man skal hate et menneske man ikke en gang kjenner?

Det er jeg helt enig med. Det var et dårlig forsøk på ironi.

Jeg hater ikke HC og jeg forstår heller ikke hvordan det går an å hate en man ikke kjenner slik mange her gjør.

• Liker 1
Skrevet

Hilde skriver:

De slenger dritt på nett av en grunn, livene deres ville jeg ikke tatt i med illtang engang. Og det er noe vi alle burde tenke på, hver enkelt av oss som får kommentarer på nett i en eller annen grad. Gode og lykkelige mennesker slenger ikke dritt anonymt til personer som er bedre enn dem, vi som har det bra klarer å si meningen vår uten å være anonyme faktisk!

Ok Hilde, så det er derfor du slenger dritt og stadig henger ut mennesker på twitter? Skjønner.

Jeg fatter ikke hvordan det er mulig å ha så lite selvinnsikt som det mennesket der. Hun er jo dronningen av dritt på nett.

Kanskje hun mener at det er greit å slenge dritt så lenge man bruker fullt navn? :vetikke:

Ser hun har skrevet et langt innlegg om at hun har blitt hetset for utseendet sitt. Jeg skjønner at det må være utrolig vanskelig og vondt å få slike kommentarer, og jeg syns det er idiotisk av folk å skrive slike ting til andre mennesker.

Men sympatien blir sittende litt fast i halsen når jeg vet hvordan hun kjefter og smeller til småjenter som tydeligvis forguder henne fordi de "maser" om svar/videoer/whatever. Altså... hvis ingen var interessert i å se videoene dine eller lese innleggene hennes, hadde hun faktisk ikke hatt en jobb. Hun lever av at folk klikker seg inn på bloggen, er det virkelig så vanskelig å holde en profesjonell tone, la være å svare eller rett og slett stenge kommentarfeltet?

For ikke snakke om å kalle folk feite eller si at de kunne trengt en neseoperasjon, burde vært abortert eller dø på motorveien. Jeg hadde ikke hevet et øyenbryn engang, men for en jente på 12-13 år som er storfan kan det der være vondt.

Ja, jeg skjønner at man kan bli lei av å få kjipe og stygge kommentarer. Men hvorfor ikke følge sin egen livsfilosofi? Hun skriver jo om og om igjen at man ikke skal mobbe, og at det bare er folk som har dårlige liv som slenger dritt til andre.

Anonymous poster hash: c1ba4...ee8

Anonymous poster hash: 11abb...a4b

• Liker 6
Skrevet

Men kjære dere som ser opp til og forguder denne dama, og som til og med deler deres dypeste hemmeligheter og betror dere til henne, når skal dere innse at hun driter en lang marsj i dere alle så lenge hun ikke tjener penger på dere??? Synes det er forferdelig trist at hun liksom skal utgi seg for å være "hobby-psykolog", late som om hun vil hjelpe dere for så å dolke dere i ryggen på den måten.

Å gjengi ting en person har betrodd seg til henne om på twitter er jo helt utilgivelig, så stygt gjort at fy! Hun burde skamme seg. Håper dere slutter å sende henne mail om personlige ting å innser at dere betyr ingenting for henne, annet enn en inntektskilde.

Anonymous poster hash: 3f344...633
  • Liker 10
Skrevet

Siden du ikke tror at jeg kjenner HC, fortalte hun nå at hun skal legge ut et sammendrag av mailen på Twitter. Så da er det bare å følge med for å innse at å skape sin egen virkelighet til tider kan virke ganske sykt.

For det er modent og gjør henne til et mye større menneske selv.. Å dele dette på twitter..

Skape sin egen virkelighet? Hva mener du?

• Liker 5
Skrevet

Hun overgår seg selv hele tiden. Dama er ikke sann og hun eier ikke selvinnsikt. Hvem er det som mobber barn på sosiale medier; uttaler at de burde leke i trafikken, at det er synd de ble unnfanget og mobber en jente på grunn av den mørke hudfargen hennes og skriver at mennesker som sitter på nett og slenger dritt ikke har et liv? Unnskyld meg, men er det ikke akkurat det hun gjør?

Det er STOR forskjell på å hets barn på nett og å opprette en tråd som reaksjon på denne hetsen. At noen sammenligner denne tråden med den forkastelige hetsen HC driver med, strider mot all fornuft.

Hvis HC er så syk som hun skriver at hun er og dermed ikke klarer å oppføre seg (kjenner flere som er syke, har er kusine som har fått dødsdommen på grunn av kreft i hodet og har svært tunge tider, men aldri har hun oppført seg skammelig mot noen - så det er absolutt ikke slik at er du syk så kan du ikke oppføre deg - det blir kun brukt som unnskyldning på slik ufordragelig oppførsel) så burde hun holde seg unna sosiale medier, men det gjør hun ikke, for hun liker å behandle barn på denne måten.

Anonymous poster hash: fd664...f66
  • Liker 10
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...