Gå til innhold

Er vi mennesker dyr?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tja.. akkurat i oppførsel er vi kanskje ikke så ulike? Jeg minnes en viss agent i en fremtidsdystopisk film som dro en ganske tankefull sammenligning.

OMG! Agent Smith`s system for klassifikering av arter gjennom atferd! You are a virus!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Denne er ganske morsom:

http://www.youtube.com/watch?v=sNKLN_96nwg

Hahaha, ja den var ganske bra!

Gjest Gunfreak
Skrevet

Altså katter og spekkhuggere gjør ikke dette av ondskap.

Katter ser ikke ut til å ha kompleks nok hjerne til at de kan være onde på samme måte som mennesker.

Så langt er det bare mennesker jeg vet om som gjør ting av ondskap, den løven som drepte løve ungene, gjorde dette av progamerte evolusjonære grunner.

en spekkhugger ser ut til å kanskje være på et nivå der de kan gjøre ting på pur faen og være onde, de ser ikke ut til å ville spise eller drepe mennesker, men seler er da fair game.

menneske aper og elefanter har vist også dokumentert individer med et som ser ut til å være psykopati.

i så fall kan man snakke om ondskap, men psykopater er ikke onde i ren ondskap, de mangler visse heminger og kontroller i hode, de har en feil, ekte onde mennesker er friske men gjør onde ting fordi dem er onde, kanskje de er hjernevasket, kanskje de har en "grunn" til det.

men jeg tror ikke noe annet dyr har den ondskapen noen mennesker har.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...