Gjest Gunfreak Skrevet 2. oktober 2013 #41 Skrevet 2. oktober 2013 nei, men det er fortsatt en beskrivelse av et karaktertrekk fordi om artene er delt i ulike ordner Det var karaktertrekket jeg var ute etter, ikke den spesifikke ordnen pachydermata. Kunne ha spesifisert selvsagt I det store og hele synes jeg det er rart at de klumpet sammen så mange ulike arter i en orden fordi om de alle har "pachyderm" som felles karaktertrekk. Samme som "insectivora" nå også en utgått orden, som besto av div små pattedyr som levde av insekter for det meste. Lurer på om disse dyrene blir forvirret jeg, blir som om noen bytter adressen deres uten å si fra. Piggsvinet lurer: hvorfor er ikke jeg i insectivora lengre, jeg likte meg der, sammen med spissmus og mulvarper.
Sapientia Skrevet 2. oktober 2013 #42 Skrevet 2. oktober 2013 Samme som "insectivora" nå også en utgått orden, som besto av div små pattedyr som levde av insekter for det meste. Lurer på om disse dyrene blir forvirret jeg, blir som om noen bytter adressen deres uten å si fra. Piggsvinet lurer: hvorfor er ikke jeg i insectivora lengre, jeg likte meg der, sammen med spissmus og mulvarper. men i det minste kan jeg forstå hvorfor man etter morfologiske og etologiske fellestrekk satt piggsvin, spissmus og mulvarp i samme orden.... Veldig mange slekter, familier, ordner osv har blitt re-arrangert etter molekylære metoder ble tatt i bruk for å analysere de ulike artenes slektskap til hverandre. Noen endringer har vært overraskende, andre mer forventede. og det blir nok flere forandringer fremover. Og når de har kommet i mål i en runde, så begynner de på neste hvor de kanskje ser på andre DNA sekvenser eller vurderer om to slekter kanskje bør slå sammen igjen osv osv.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #43 Skrevet 2. oktober 2013 Selvsagt er vi dyr. Nærmere bestemt pattedyr, av typen primat. Hva annet skulle vi vært, når vi har nærmest identisk DNA med enkelte andre primater? Vi er flokkdyr, og vi har en innebygd atferdskode som sier oss at det lønner seg å holde seg på god fot med flokken. Vi har også empati, slik at vi tar vare på våre flokkmedlemmer. Det sosiale aspektet for menneskelig atferd, er et kritisk punkt mtp alt fra individuell lykke, til hvordan vi har former komplekse samfunn som fungerer mer eller mindre greit. Anonymous poster hash: 87b6f...333
Gjest Gunfreak Skrevet 2. oktober 2013 #44 Skrevet 2. oktober 2013 men i det minste kan jeg forstå hvorfor man etter morfologiske og etologiske fellestrekk satt piggsvin, spissmus og mulvarp i samme orden.... Veldig mange slekter, familier, ordner osv har blitt re-arrangert etter molekylære metoder ble tatt i bruk for å analysere de ulike artenes slektskap til hverandre. Noen endringer har vært overraskende, andre mer forventede. og det blir nok flere forandringer fremover. Og når de har kommet i mål i en runde, så begynner de på neste hvor de kanskje ser på andre DNA sekvenser eller vurderer om to slekter kanskje bør slå sammen igjen osv osv. Ja, de renger jo med at mår familien vil få noen forandringer, det er også en slik "dumpe" orden, "alle småish avlange rovdyr nærmere beslektet hunder enn katter" havner i mår familien, En av de større overaskelsene, var at flaggermus og primater ikke var nært beslektet, det trodde de lenge. helt til dna mot beviste det.
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2013 #45 Skrevet 2. oktober 2013 Jeg ønsker meg en ny jakke, men den jeg liker synes mamma er dyr. Anonymous poster hash: 8b596...636
Pawn Hearts Skrevet 2. oktober 2013 #46 Skrevet 2. oktober 2013 Ikke bare er vi dyr, vi er de dyreste dyrene av alle.
Guy Fawkes Skrevet 3. oktober 2013 #47 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg har hørt påstander om at vi mennesker er dyr. Men den påstanden er jeg helt uenig i. Det er forskjell på oss menneskene og dyr. Dyr kan ikke snakke, men det kan vi mennesker. Dyr har pels, men det har ikke vi. Så jeg synes det er helt feil å sammenlikne mennesker med dyrene.Anonymous poster hash: 853d4...f2f Du har fått mange svar allerede og noen litt flåsete. Noe jeg kan forstå. Nå er ikke spørsmålet avhengig hverken av hva du eller jeg synes. Det er et rent vitenskapelig svar på dette. Er mennesket noe helt for oss selv eller har vi felles arvemateriale med dyrene. Ja det har vi, aper og mennesker har nesten identisk DNA. Bare veldig lite som skiller oss. Med det er det følgelig bevist at mennesket og aper er i nær slekt. Vi er altså dyr vi og, det filosofer mange ganger har brukt for å skille oss fra dyr er vår bevissthet. Vi er bevisst vår egen eksistens og kan tenke rundt dette. Det er det ikke noe som tyder på at dyrene kan.
studerende Skrevet 3. oktober 2013 #48 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg har hørt påstander om at vi mennesker er dyr. Men den påstanden er jeg helt uenig i. Det er forskjell på oss menneskene og dyr. Dyr kan ikke snakke, men det kan vi mennesker. Dyr har pels, men det har ikke vi. Så jeg synes det er helt feil å sammenlikne mennesker med dyrene. Anonymous poster hash: 853d4...f2f Jo, vi har pels. Jo, dyr kommuniserer med lyder. Biologisk sett er vi klassifisert som dyr. Det har vi vært helt siden den første kreasjonistiske biologen utviklet klassifiseringssystemet for biologisk mangfold (også han irriterte seg over at han ikke kunne finne noen måte å klassifisere mennesker som noe annet enn dyr). 1
Gjest Kim Skrevet 3. oktober 2013 #49 Skrevet 3. oktober 2013 Denne er ganske morsom: http://www.youtube.com/watch?v=sNKLN_96nwg
Gjest Rodion Raskolnikov Skrevet 3. oktober 2013 #50 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg synes det er direkte stygt gjort og kalle mennesker dyr. Det er en fornærmelse mot de andre dyrene og sette oss ondskapsfulle morderiske skapninger sammen med dem. Mennesker burde være en rase for seg selv. Det vi burde kalle oss er ikke dyr men monstere. Fordi det er hva vi mennesker i bunn å grunn er monstere.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #51 Skrevet 3. oktober 2013 Bevist av Charles Darwin, selvfølgelig er vi dyr. Vi er høyerestående dyr, basert på langt bedre executive funksjoner i hjernen. Anonymous poster hash: 570da...eb4 1
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #52 Skrevet 3. oktober 2013 Hun er nærmere en blåhval enn stein, da steiner kan ha pelsaktig mose og de er generelt stille. Anonymous poster hash: 8e0d7...cdf bøyer meg i støvet! Anonymous poster hash: adce8...cbb
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #53 Skrevet 3. oktober 2013 Jeg synes det er direkte stygt gjort og kalle mennesker dyr. Det er en fornærmelse mot de andre dyrene og sette oss ondskapsfulle morderiske skapninger sammen med dem. Er det? https://www.youtube.com/watch?v=xZRw0IYdf3g Anonymous poster hash: da7ff...557
Gjest Rodion Raskolnikov Skrevet 3. oktober 2013 #54 Skrevet 3. oktober 2013 (endret) Er det? https://www.youtube.com/watch?v=xZRw0IYdf3g Anonymous poster hash: da7ff...557 Ja http://www.alanhart.net/wp-content/uploads/2013/02/holocaust3.jpg Endret 3. oktober 2013 av The Doctor
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #55 Skrevet 3. oktober 2013 Ja http://www.alanhart.net/wp-content/uploads/2013/02/holocaust3.jpg Dyrene har ikke giftgass og skytevåpen, men de ville nok gjort det samme lett hvis de hadde muligheten. Jeg så for en stund siden en katte torturere en fugl i over 30 minutter før fuglen til slutt døde. (jeg så på i 30 minutter, den kan ha holdt på lenge før jeg kom). Katten holdt den akkurat i live så lenge den kunne og bare slo borti den en gang i blant med klørne sine for å plage den og det fortsatte den med helt til fuglen til slutt døde. Og jeg har sett liknende klipp av f.eks spekkhoggere som driver å slår på seler med halen sin og kaster dem opp i lufta i over en time til de til slutt dør istedenfor å bare bite dem og få det overstått med en gang. Anonymous poster hash: da7ff...557
Gjest Rodion Raskolnikov Skrevet 3. oktober 2013 #56 Skrevet 3. oktober 2013 Dyrene har ikke giftgass og skytevåpen, men de ville nok gjort det samme lett hvis de hadde muligheten. Jeg så for en stund siden en katte torturere en fugl i over 30 minutter før fuglen til slutt døde. (jeg så på i 30 minutter, den kan ha holdt på lenge før jeg kom). Katten holdt den akkurat i live så lenge den kunne og bare slo borti den en gang i blant med klørne sine for å plage den og det fortsatte den med helt til fuglen til slutt døde. Og jeg har sett liknende klipp av f.eks spekkhoggere som driver å slår på seler med halen sin og kaster dem opp i lufta i over en time til de til slutt dør istedenfor å bare bite dem og få det overstått med en gang. Anonymous poster hash: da7ff...557 Dyr gjør det av instikt mennesker gjør det av fri vilje. Du kan unnskylde mennesker så mye du vil men faktumet er at mennesker er det største og mest ondskapsfulle monster på denne jord.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2013 #57 Skrevet 3. oktober 2013 Dyr gjør det av instikt mennesker gjør det av fri vilje. Du kan unnskylde mennesker så mye du vil men faktumet er at mennesker er det største og mest ondskapsfulle monster på denne jord. Hvor mye fri vilje mennesker har kan diskuteres. Anonymous poster hash: da7ff...557 2
Lutetium 71 Skrevet 4. oktober 2013 #58 Skrevet 4. oktober 2013 (endret) Dyr gjør det av instikt mennesker gjør det av fri vilje. Du kan unnskylde mennesker så mye du vil men faktumet er at mennesker er det største og mest ondskapsfulle monster på denne jord. Du kan kanskje bruke det argumentet på katten, men hos spekkhoggere ligger det en kalkulerende intelligens bak. Bare ta en titt på jaktteknikken dens. Spekkhoggerens nære slektning delfinen, er en av de mest intelligente skapningene på kloden, og er fullt istand til å ta speiltesten bl.annet. Endret 4. oktober 2013 av Lutetium 71 1
Gjest Rodion Raskolnikov Skrevet 4. oktober 2013 #59 Skrevet 4. oktober 2013 Det litt søtt når dere prøver og argumentere på at mennesker er snille og gode mens det er dyrene som er de onde grussome monsterene. Ja jeg gir opp dere har rett alle mennesker er gode og snille og har aldri utført grussome handlinger. dette var sarkasme
Mann 42 Skrevet 4. oktober 2013 #60 Skrevet 4. oktober 2013 Jeg har hørt påstander om at vi mennesker er dyr. Men den påstanden er jeg helt uenig i. Det er forskjell på oss menneskene og dyr. Dyr kan ikke snakke, men det kan vi mennesker. Dyr har pels, men det har ikke vi. Så jeg synes det er helt feil å sammenlikne mennesker med dyrene.Anonymous poster hash: 853d4...f2f Tulleargumenter. Dyr kommunisererer. Dyr som jager i flokk gjør det etter en plan, og mange høyere pattedyr har kommunikasjon som er avansert nok til å kalle det et språk. Aper kan lære tegnspråk, og lære det videre til andre aper. De fleste forskjeller mellom dyr og mennesker, er gradsforskjeller mht intelligens, språklige evner, kulturoverlevering og bruk av verktøy.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå