Gå til innhold

Nei, det heter ikke "rompe"

Fremhevede innlegg

Skrevet

HAH!

Så den som mobbet ræva av meg for å være fisefin på et annet forum for noen år siden. fordi jeg skrev rumpe, tok feil?

Synd at jeg ikke har kontakt med vedkommende, og kan si at jeg hadde rett. Etter alle disse årene... :snurt:

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest crazycatlady
Skrevet

Egentlig ikke så rart at mange tror det skrives rompe, for det skrives jo lompe og prompe og det uttales jo med samme lyd og tonefall som rumpe. Så egentlig rart det ikke skrives prumpe og lumpe.

Skrevet

Uansett hvordan man tror det uttales; er ikke dette noe folk har lært seg? Jeg synes det er helt sjokkerende at så mange tror at det skrives rompe, noe må jo ha gått dem hus forbi på skolen i alle år?

Skrevet

Rompa mi, jeg er så glad i rompa mi.

Men seriøst, rumpe er stygt, rompe er fint. Før eller siden så endrer de jo på alle ord. Jeg satser på at dersom man bare bruker rompe nok, så sklir det inn i ordlistene før eller siden.

Skrevet

Uansett hvordan man tror det uttales; er ikke dette noe folk har lært seg? Jeg synes det er helt sjokkerende at så mange tror at det skrives rompe, noe må jo ha gått dem hus forbi på skolen i alle år?

Nå er det jo ikke så ofte man kommer over ordet "rumpe" på trykk, og kanskje enda sjeldnere i skolebøker... Jeg kan i alle fall ikke huske at "rumpe" var et typisk diktat-ord da jeg gikk på skolen.

• Liker 2
Skrevet

..kan ikke dere som skriver "fitte", vennligst slutte med dette? Det skrives "fætte".

Anonymous poster hash: dd438...da2
Skrevet

Nå er det jo ikke så ofte man kommer over ordet "rumpe" på trykk, og kanskje enda sjeldnere i skolebøker... Jeg kan i alle fall ikke huske at "rumpe" var et typisk diktat-ord da jeg gikk på skolen.

Nei, det er nok ikke ordet som oftest er å finne i skoleboka, men jeg lærte meg ordets skrivemåte helt uten problemer, så det er altså ikke umulig.

Rompe er dessuten så stygt at jeg holder på å kaste opp når jeg ser det.

Skrevet (endret)

Men seriøst, rumpe er stygt, rompe er fint. Før eller siden så endrer de jo på alle ord. Jeg satser på at dersom man bare bruker rompe nok, så sklir det inn i ordlistene før eller siden.

Dette!

Ellers har vi jo så mange valgmuligheter, alt etter hva slags rompe det er snakk om:

Sprettstuss

Deigræv

Bakende

Hekk

Låvedør

Rektum

Stump

Pump

Fu

Halebeinsbeskytter

Kaviarkryss

Kaviarstjerne

Ballongknute

Ryggtryne

Og mange flere!

Variasjon i språket er fint :)

Edit: la til noen flere - takk, ab :fnise:

Endret av celine
  • Liker 1
Skrevet

Du glemte kaviarkrysset.

Gjest Chlorophyll
Skrevet (endret)

Skriver rasshøl eller kaviarstjerna jeg.

Det heter rektum :opplyser:

Endret av Chlorophyll
Gjest Chlorophyll
Skrevet

Foretrekker ballongknuta.

Ga meg av en eller annen grunn assosiasjoner til hemoroider :nigo:

Skrevet

Du glemte kaviarkrysset.

Takk :) Lagt til nå!

Skrevet

Røffel!!

Anonymous poster hash: b3014...e4a
Skrevet

Skriver noen rompe vet jeg de har store skrivevansker som sannsynligvis er oppvokst ute på landet eller oppfostret av foreldre som er på NAV.

Anonymous poster hash: 68618...4b4
Skrevet

Jeg vet ikke hva slags skriveoppgaver du fikk skolen, men jeg skrev i alle fall aldri om rumper.

For øvrig tror du hadde hatt godt av å senke sjokkterskelen din. Ortografiske vanskeligheter som involverer u og o, er ikke sjokkerende.

Anonymous poster hash: 4c393...59e

• Liker 6
Skrevet

Nei, det er nok ikke ordet som oftest er å finne i skoleboka, men jeg lærte meg ordets skrivemåte helt uten problemer, så det er altså ikke umulig.

Rompe er dessuten så stygt at jeg holder på å kaste opp når jeg ser det.

Rompe, rompe, rompe, rompe, rompe, rompe, rompe!!!!! :D

Anonymous poster hash: 4c393...59e

Skrevet

Haha, den selvtilfredsheten enkelte utviser fordi de klarer å stave et ord riktig, blandet med indignert, oppgitthet over at ikke alle andre klarer det. Det er lite som slår denne kombinasjonen. :)

Anonymous poster hash: 4e698...ada
  • Liker 3
Skrevet

Jeg ler meg i hjel av denne tråden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...