Gå til innhold

Nekte mann/kone sex?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er ikke så rart at menn/koner får seg en pulevenn vedsiden av ekteskapet dersom mann/kone nekter den andre sex.

Jeg personlig ville latt min kone få seg en pulevenn dersom jeg hadde nektet å ha sex med henne.

Hvordan synspunkt har dere på dette?



Anonymous poster hash: b8f20...3e2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enig, jeg synes ikke man kan nekte partneren sex. Er man monogame og ikke kan ha sex med andre, så skal man ha et jevnlig sexliv.

Med mindre det er en medisinsk årsak, så gjør man en effort. Selv om jeg kommer hjem sliten og ikke har lyst, vil jeg dusje, ta et glass vin og komme i humør. Ingenting kommer gratis og hvis flere skjønte og aksepterte det, hadde vi nok hatt færre skilsmisser.



Anonymous poster hash: 97495...d95
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt om noen i omgangskretsen som har utøvd eller opplevd sexnekt.

Tror ikke det er så vanlig. Hvis gifte skal ta seg en elsker må det være tillatelse for deti forholdet, eller så får en skille seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er rart. Det er bare en dårlig unnskyldning for å få seg noe ekstra. Man er ikke pliktig til å forsyne noen med sex. Det handler om å være voksen, ordne opp i problemer i stedet for å løpe til andre for å få bedre selvtillit og ta en liten egotrip.



Anonymous poster hash: 2aed5...3b4
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt om noen i omgangskretsen som har utøvd eller opplevd sexnekt.

Tror ikke det er så vanlig. Hvis gifte skal ta seg en elsker må det være tillatelse for deti forholdet, eller så får en skille seg.

Det handler vel ikke om at man offisielt innfører "sexnekt". Mer at den ene (som oftest kona), ofte har vondt i hodet, er sliten, irritert etc.

Det er ikke uvanlig i det hele tatt. Har ikke tall på hvor mange gifte menn jeg har møtt som klager over døde ekteskap.

Anonymous poster hash: 97495...d95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maria_Marihøne

Har man problemer i forholdet, burde dette løses innenfor forholdet, ikke ved å dra inn en tredjepart. Hvordan løser man problemer med sex ved å gå til noen andre. Symptomet forsvinner kanskje, men sykdommen er der fortsatt.

Er man genuint interessert i at forholdet skal bli bedre må man kommunisere med hverandre. Jeg hadde aldri fortsatt i et forhold hvor mannen tillot meg å ha en elsker på siden i stedet for å ta tak i hvorfor han ikke vil ha sex med meg.

Og hva menes med "sexnekt" i det hele tatt? Hvis jeg føler meg dårlig eller rett og slett ikke har lyst en dag, har jeg da nektet mannen min sex?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler vel ikke om at man offisielt innfører "sexnekt". Mer at den ene (som oftest kona), ofte har vondt i hodet, er sliten, irritert etc.

Det er ikke uvanlig i det hele tatt. Har ikke tall på hvor mange gifte menn jeg har møtt som klager over døde ekteskap.

Anonymous poster hash: 97495...d95

Nja, jeg har da opplevd å ikke ha lyst jeg også. Som kvinne er det ikke slik at lysten stiger automatisk ettersom tiden går etter siste runde i høyet. Hvis mannen trekker i de rette trådene kan vi gjerne være sammen flere ganger om dagen, andre ganger kan det gå dager uten at jeg føler for å lage liv mellom laknene. Kan hende mennene du refererer til ikke gar lært seg hva som trigger kona, eller de ikke gidder å gjøre det og forventer at det skal gå av seg selv og tror hun bare er sånn hvis det blir lite kos.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er i et forhold, så holder man seg til den man er kjæreste med. Dersom man har et problem med f.eks. sex, så må man gjøre det slutt før man går til noen andre.



Anonymous poster hash: ba8d1...a59
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke mange praktiserer direkte sexnekt, og de få som gjør det er kvinner.

Derimot blir det jo uansett ikke mye sex hvis den ene partneren er sur eller fornærmet på noe. Så i bunn og grunn blir det jo en slags sexnekt uten at det er ment som det.



Anonymous poster hash: f0490...d11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg, at det ikke er rart altså.

Sexnekt er et dårlig ord fordi det skjuler det som i realiteten skjer i mange forhold, nemlig at man slutter å se hverandre, lytte, utvikle seg, og å være gode mot hverandre. Man har ikke bare et ansvar om å uttrykke seg, men man har også et ansvar om å lytte, og begge deler fordrer at man tar hverandre på alvor.

Mener jeg at man bør tilstrebe seg å ordne opp hjemme først? Så absolutt, men det betyr ikke at jeg ikke kan forstå at dette er der hvor mange mennesker sliter tungt.

For mange er det meningsløst å snakke om å gå fra hverandre grunnet sex fordi man har barn man ikke klarer å ta en aktiv avgjørelse om å "forlate" så for mange blir det vanskelig når partneren ikke vil snakke om sex, nekter å forstå at sex kan være viktig og/eller underminerer viktigheten av hva den andre trenger av intimitet i et forhold.

Mye løser seg med respekt, forståelse og et brennende ønske om å skape en bedre hverdag for hverandre. Desverre er det mange som ikke evner å forstå dette, og man er ofte knee-deep i familiære forpliktelser når man innser hvor mørkt det egentlig er.

Endret av Mike Waters
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest åffårno

Jeg er enig, jeg synes ikke man kan nekte partneren sex. Er man monogame og ikke kan ha sex med andre, så skal man ha et jevnlig sexliv.

Med mindre det er en medisinsk årsak, så gjør man en effort. Selv om jeg kommer hjem sliten og ikke har lyst, vil jeg dusje, ta et glass vin og komme i humør. Ingenting kommer gratis og hvis flere skjønte og aksepterte det, hadde vi nok hatt færre skilsmisser.

Anonymous poster hash: 97495...d95

Vel, nå har ikke jeg lyst at en partner skal måtte ta en lang dusj, drikke alkohol og tenke så det knaker før han orker ha sex med meg fordi det er "greit å unngå skilsmisse".

Jeg skjønner noen trenger tid for å bygge opp lyst - men jeg er kravstor(?) og vil ha noen som har lyst på meg bare fordi uten at jeg trenger gjør noe særlig for det. Sånn fungerer jeg selv, og da ønsker jeg det samme tilbake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel, nå har ikke jeg lyst at en partner skal måtte ta en lang dusj, drikke alkohol og tenke så det knaker før han orker ha sex med meg fordi det er "greit å unngå skilsmisse".

Jeg skjønner noen trenger tid for å bygge opp lyst - men jeg er kravstor(?) og vil ha noen som har lyst på meg bare fordi uten at jeg trenger gjør noe særlig for det. Sånn fungerer jeg selv, og da ønsker jeg det samme tilbake.

Jeg kan forstå at lyst ikke alltid kommer av seg selv, og trengs å jobbe med men det handler vel mer om at man har varierende lystkurve, noget avvikende tenningsmønster og kansje peaker på forskjellige tider av døgnet eller lignende.........men om ens partner aldri tenner på en så er det umulig å ikke oppleve dette som trist, og en desensitiviseringsprossess blir ofte satt i gang hvor utroskap nærmer seg faretruende raskt om sjansen skulle by seg frem.

Tøft? Nei! Riktig? Kansje ikke! Forståelig? Ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest åffårno

Jeg kan forstå at lyst ikke alltid kommer av seg selv, og trengs å jobbe med men det handler vel mer om at man har varierende lystkurve, noget avvikende tenningsmønster og kansje peaker på forskjellige tider av døgnet eller lignende.........men om ens partner aldri tenner på en så er det umulig å ikke oppleve dette som trist, og en desensitiviseringsprossess blir ofte satt i gang hvor utroskap nærmer seg faretruende raskt om sjansen skulle by seg frem.

Tøft? Nei! Riktig? Kansje ikke! Forståelig? Ja!

Jeg liker ikke varierende kurver og avvikende tenningsmønstre - jeg vil ha skittensex når jeg vil ha det, sånn aller helst :glare: Men jeg aksepterer det innenfor rimelighetens grenser, dog er det noe banalt om det skal være hovedfokus.

Og det er jo merkelig å ty til utroskapsforklaring/trusler/gjennomføring med en gang man ikke får oppfylt sin perfekte kurve når man tross alt kan vurdere muligheten for å spørre partneren om hva de har lyst til og foretrekker fremfor å kun opplyse om at man(jeg da) ikke får oppfylt min optimale kurve og vifte med utroskapspotensialeflagget.

Man kan tilogmed vurdere å fortelle ærlig hva mangel på sex gjør med en selv, med ens følelser ovenfor den andre og med forholdet og spørre om den andre virkelig er superfornøyd med tingenes tilstand.

Jeg tror at de mennesker som jevnlig blir fortalt av sin partner at de er attraktive, fascinerende, at man vekker oppriktig lyst hos den andre - og i tillegg får møtt mange av sine fantasier og lyster og vel så det med det resultat at de får orgasmer som julaften&nyttårsaften på ei gang ville kappet av seg armen før de "nektet sex" på jevnlig basis.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke varierende kurver og avvikende tenningsmønstre - jeg vil ha skittensex når jeg vil ha det, sånn aller helst :glare: Men jeg aksepterer det innenfor rimelighetens grenser, dog er det noe banalt om det skal være hovedfokus.

Og det er jo merkelig å ty til utroskapsforklaring/trusler/gjennomføring med en gang man ikke får oppfylt sin perfekte kurve når man tross alt kan vurdere muligheten for å spørre partneren om hva de har lyst til og foretrekker fremfor å kun opplyse om at man(jeg da) ikke får oppfylt min optimale kurve og vifte med utroskapspotensialeflagget.

Man kan tilogmed vurdere å fortelle ærlig hva mangel på sex gjør med en selv, med ens følelser ovenfor den andre og med forholdet og spørre om den andre virkelig er superfornøyd med tingenes tilstand.

Jeg tror at de mennesker som jevnlig blir fortalt av sin partner at de er attraktive, fascinerende, at man vekker oppriktig lyst hos den andre - og i tillegg får møtt mange av sine fantasier og lyster og vel så det med det resultat at de får orgasmer som julaften&nyttårsaften på ei gang ville kappet av seg armen før de "nektet sex" på jevnlig basis.

Det er ingenting av det du skriver her som jeg er uenig i - tvert imot. Jeg liker heller ikke varierende kurver og avvikende tenningsmønster, men innser at det er en del av hverdagen for mange.

Skittensex er fint det. Jeg "pleier" bare å presse partneren opp etter veggen, kysse henne ømt og lugge henne lett så hun blir klar ;) Egentlig ingen hokus-pokus eller magi, det finnes ingen partner i verden som ikke liker en partner som er bestemt og fokusert, som gir av seg selv, og viser med hele kroppen at "jeg er kåt og har lyst på deg!".

Eller? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man kan tilogmed vurdere å fortelle ærlig hva mangel på sex gjør med en selv, med ens følelser ovenfor den andre og med forholdet og spørre om den andre virkelig er superfornøyd med tingenes tilstand.

Jeg tror at de mennesker som jevnlig blir fortalt av sin partner at de er attraktive, fascinerende, at man vekker oppriktig lyst hos den andre - og i tillegg får møtt mange av sine fantasier og lyster og vel så det med det resultat at de får orgasmer som julaften&nyttårsaften på ei gang ville kappet av seg armen før de "nektet sex" på jevnlig basis.

Burde rammes inn og henges over alles parseng!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest åffårno

Skittensex er fint det. Jeg "pleier" bare å presse partneren opp etter veggen, kysse henne ømt og lugge henne lett så hun blir klar ;) Egentlig ingen hokus-pokus eller magi, det finnes ingen partner i verden som ikke liker en partner som er bestemt og fokusert, som gir av seg selv, og viser med hele kroppen at "jeg er kåt og har lyst på deg!".

Eller? :)

Eller, så kaaaan det være en mulighet for at dama di, jeg og er par andre folk i verden er mer enkle og høyst villige til det aller meste enn de som trenger en lang dusj, alkoholservering og mental forberedelse før de orker tanken på å ta av seg trusa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man problemer i forholdet, burde dette løses innenfor forholdet, ikke ved å dra inn en tredjepart. Hvordan løser man problemer med sex ved å gå til noen andre. Symptomet forsvinner kanskje, men sykdommen er der fortsatt.

Er man genuint interessert i at forholdet skal bli bedre må man kommunisere med hverandre. Jeg hadde aldri fortsatt i et forhold hvor mannen tillot meg å ha en elsker på siden i stedet for å ta tak i hvorfor han ikke vil ha sex med meg.

Og hva menes med "sexnekt" i det hele tatt? Hvis jeg føler meg dårlig eller rett og slett ikke har lyst en dag, har jeg da nektet mannen min sex?

Jeg er veldig enig med deg her; kommunikasjon er VELDIG mye verdt i denne sammenheng! Jeg tror man gjør seg selv en bjørnetjeneste ved å unngå å snakke om problemer eller forholdet, for det kan løse så mye om man bare er ærlige.

Jeg er enig med deg, at det ikke er rart altså.

Sexnekt er et dårlig ord fordi det skjuler det som i realiteten skjer i mange forhold, nemlig at man slutter å se hverandre, lytte, utvikle seg, og å være gode mot hverandre. Man har ikke bare et ansvar om å uttrykke seg, men man har også et ansvar om å lytte, og begge deler fordrer at man tar hverandre på alvor.

Mener jeg at man bør tilstrebe seg å ordne opp hjemme først? Så absolutt, men det betyr ikke at jeg ikke kan forstå at dette er der hvor mange mennesker sliter tungt.

For mange er det meningsløst å snakke om å gå fra hverandre grunnet sex fordi man har barn man ikke klarer å ta en aktiv avgjørelse om å "forlate" så for mange blir det vanskelig når partneren ikke vil snakke om sex, nekter å forstå at sex kan være viktig og/eller underminerer viktigheten av hva den andre trenger av intimitet i et forhold.

Mye løser seg med respekt, forståelse og et brennende ønske om å skape en bedre hverdag for hverandre. Desverre er det mange som ikke evner å forstå dette, og man er ofte knee-deep i familiære forpliktelser når man innser hvor mørkt det egentlig er.

Siterer denne, men er egentlig enig i mye av det du skriver i denne tråden generelt. Noen mennesker virker litt fastlåste i tankegangen om at alt bare skal gå glatt av seg selv, og noen ganger er det jo slik... Men hvis man først har et lite problem eller i det hele tatt ulike interesser, så tror jeg at åpen samtale og det å dermed se hverandres behov kan gjøre en stor forskjell.

Jeg liker ikke varierende kurver og avvikende tenningsmønstre - jeg vil ha skittensex når jeg vil ha det, sånn aller helst :glare: Men jeg aksepterer det innenfor rimelighetens grenser, dog er det noe banalt om det skal være hovedfokus.

Og det er jo merkelig å ty til utroskapsforklaring/trusler/gjennomføring med en gang man ikke får oppfylt sin perfekte kurve når man tross alt kan vurdere muligheten for å spørre partneren om hva de har lyst til og foretrekker fremfor å kun opplyse om at man(jeg da) ikke får oppfylt min optimale kurve og vifte med utroskapspotensialeflagget.

Man kan tilogmed vurdere å fortelle ærlig hva mangel på sex gjør med en selv, med ens følelser ovenfor den andre og med forholdet og spørre om den andre virkelig er superfornøyd med tingenes tilstand.

Jeg tror at de mennesker som jevnlig blir fortalt av sin partner at de er attraktive, fascinerende, at man vekker oppriktig lyst hos den andre - og i tillegg får møtt mange av sine fantasier og lyster og vel så det med det resultat at de får orgasmer som julaften&nyttårsaften på ei gang ville kappet av seg armen før de "nektet sex" på jevnlig basis.

Det jeg uthevet her er jeg VELDIG enig med! Jeg føler også litt på det at utroskap, tanken på utroskap og eventuelt skilsmisse blir et virkemiddel fremfor en komplikasjon eller konsekvens av et mindre godt forhold... Å snakke om konsekvenser av dårlige forhold mener jeg mest i forhold til det som går på slå opp eller gjennomføre skilsmisse, men du skjønner hva jeg mener... Det blir et pressmiddel mer enn noe annet, og jeg finner det veldig underlig at folk ser ut til å ha den tankegangen jevnt over... Det virker som at folk bare forventer å få en perfekt partner som aldri byr på en eneste utfordring, men jeg tror heller det er viktig å se hverandre og å dermed vokse med hverandre gjennom forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så rart at menn/koner får seg en pulevenn vedsiden av ekteskapet dersom mann/kone nekter den andre sex.

Jeg personlig ville latt min kone få seg en pulevenn dersom jeg hadde nektet å ha sex med henne.

Hvordan synspunkt har dere på dette?

Anonymous poster hash: b8f20...3e2

Å nekte sex er det tåpeligste jeg hører. Hadde mannen min nekta meg sex, hadde jeg faktisk skilt meg

Anonymous poster hash: e9611...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...