Pawn Hearts Skrevet 29. september 2013 #1 Skrevet 29. september 2013 Tidlig i går morges slo politiet til mot flere av toppene i det greske nazipartiet Χρυσή Αυγή (Khrysi Avgi/Gyllent Daggry) og arresterte flere av partitoppene, deriblant deres ubestridte leder og "Führer", Nikolaos Mikhaloliakos: http://www.ekathimerini.com/4dcgi/_w_articles_wsite1_1_28/09/2013_520717 Pågripelsene fant sted ti dager etter at den antirasistiske rapperen Pavlos Fyssas ble drept i Athen av en av partiets sympatisører. Det er uvisst om drapet kan kobles direkte til partiet, men det er en kjent sak at Khrysi Avgis medlemmer og sympatisører gang på gang har brukt vold mot innvandrere og politiske motstandere. De er en gjeng med kjeltringer, og når organisasjonen nå er blitt stemplet som kriminell, er det ikke på grunn av deres meninger, men på grunn av de metodene de benytter seg av. Jeg håper inderlig at det finnes ugjendrivelige beviser for Khrysi Avgis kriminelle virksomhet. Hvis påtalemyndighetene skyter med løskrutt denne gangen, kan det skape en sympatibølge for et parti som hyller Hitler og i fullt alvor går inn for å gjenerobre gamle greske områder i Albania og Tyrkia, inkludert Izmir og Istanbul. 1
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #2 Skrevet 29. september 2013 Det at dette partiet er så stort har multikultur-tilhengerne, blåøyde politikere og innvandring seg selv å takke for... Anonymous poster hash: e1245...cdf
Pawn Hearts Skrevet 29. september 2013 Forfatter #3 Skrevet 29. september 2013 Det at dette partiet er så stort har multikultur-tilhengerne, blåøyde politikere og innvandring seg selv å takke for... Anonymous poster hash: e1245...cdf Nei. Partiets oppsving henger sammen med den økonomiske krisa. Det er en grunn til at lignende grums ikke får noen særlig tilslutning i Norge (Khrysi Avgi og FrP kan overhodet ikke sammenlignes). 3
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #4 Skrevet 29. september 2013 Vel, multikulturen har fått blitt mye mer multi der enn her... Anonymous poster hash: e1245...cdf
Pawn Hearts Skrevet 29. september 2013 Forfatter #5 Skrevet 29. september 2013 Vel, multikulturen har fått blitt mye mer multi der enn her... Anonymous poster hash: e1245...cdf Det stemmer ikke. Og det er ikke blåøyde politikeres "feil" at Hellas lenge var en del av det Ottmanske riket, og at det derfor bor ganske mange tyrkere her. De albanerne jeg treffer, er godt assimilert (de prater flytende gresk, de er flittige og dyktige og ikke på noen måte noen belastning for det greske samfunnet). Hellas er imidlertid førsteland i Europa for mange innvandrere fra fattige land, særlig i Asia, og før reglene ble endret, ble de derfor sendt tilbake hit når de fikk avslag i andre land. Det er en skam for Hellas hvordan disse menneskene er blitt behandlet. Mikhaloliakos ønsker å gjøre det enda verre for dem. Det eneste poenget jeg er enig med dem i, er at det greske systemet er ødelagt av korrupsjon. Men der tror jeg at en koalisjon der Syriza inntar en viktig plass vil være langt mer fruktbar enn det naziregimet disse folkene er tilhengere av. Heldigvis er de fleste grekerne fremdeles enige med meg; sju prosents oppslutning for Khrysi Avgi er altfor mye, men de er langt fra den oppslutningen NSDAP hadde i begynnelsen av 40-årene.
Pawn Hearts Skrevet 29. september 2013 Forfatter #6 Skrevet 29. september 2013 Jeg er enig i mye av dette: http://www.ekathimerini.com/4dcgi/_w_articles_wsite3_1_28/09/2013_520689
Gjest meh Skrevet 29. september 2013 #7 Skrevet 29. september 2013 At de har blitt arrestert betyr ikke at de kan kobles til drapet, det er da rimelig usannsynlig at hele lederskapet setter sin politiske karriere på spill. Hvis man forresten skal rette kruttet mot disse, hvorfor skal en ikke gjøre det samme med venstreradikale?
Pawn Hearts Skrevet 30. september 2013 Forfatter #8 Skrevet 30. september 2013 At de har blitt arrestert betyr ikke at de kan kobles til drapet, det er da rimelig usannsynlig at hele lederskapet setter sin politiske karriere på spill. Hvis man forresten skal rette kruttet mot disse, hvorfor skal en ikke gjøre det samme med venstreradikale? Etter hvert får vi helt sikkert vite mer om hvilke kort myndighetene har på hånden. Det mest konkrete jeg har sett så langt, er dette (sakset fra artikkelen jeg lenket til i åpningsinnlegget): A nine-page report compiled by Supreme Court deputy prosecutor Haralambos Vourliotis just five days after a probe was launched into 33 offenses attributed to Golden Dawn, described the party as a criminal organization and Michaloliakos as its leader. It brought charges against party officials of membership of a criminal organization. The charge sheet is said to include 10 counts of murder and attempted murder as well as blackmail, while additional charges of money laundering are reportedly being considered. According to the prosecutor’s report, the organization operated under a strict hierarchy with Michaloliakos – nicknamed “Fuehrer” – overseeing all decisions and Christos Pappas his second-in-command. Det andre punktet ditt skjønner jeg ikke. Venstreradikal terrorisme er da ikke lovlig det heller (for eksempel ble 15 medlemmer av Επαναστατική Οργάνωση 17 Νοέμβρη dømt for terrorisme i 2003), og KKE har ikke for vane å bryte loven slik Khrysi Avgi gjør. Husk at saken ikke dreier seg om å forby politiske standpunkter, men om å straffe kriminelle. 1
Gjest meh Skrevet 30. september 2013 #9 Skrevet 30. september 2013 (endret) ... Endret 30. september 2013 av meh
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå