Gå til innhold

Sterk hårvekst i ansiktet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er jeg fortvilet.

Er kvinne, midten av 20-årene.

Har de siste årene fått mer og mer hårvekst i ansiktet. Jeg ble oppmerksom på det for ca. 4 år siden. Da merket jeg at jeg hadde noen lyse, lange hår (ca. 1 cm) på den ene siden av ansiktet (der hvor menn har kinnskjegg). Men siden da har det utviklet seg og utviklet seg. Hårene ble mørkere, og jeg begynte å nappe dem. Det gikk greit å holde det i sjakk ved å nappe. Men nå er det virkelig ille.

Hårene er mørke og dersom jeg ikke vokser eller napper på et par uker, så hårene over 1 cm lange. Det er tett med hår ved "kinnskjegget", og under haka og ned mot halsen er det mye hår. Disse er også lange og mørke. Sitter her med pinsetten, men når ikke over alt.

Hva i svarte gjør jeg med dette?

Ble for noen år siden sjekket for PCOS, men legen mente at jeg ikke hadde det. Jeg fortalte da at jeg hadde noe hårvekst i ansiktet, men legen mente at det ikke var så ille (det var det jo heller ikke på den tida).

Kan det være hormoner som gjør dette? Kan hormontilskudd i såfall hjelpe?



Anonymous poster hash: 56d40...52a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Diane p-piller kan være til hjelp. Dersom du vokser det bort vil det bli mindre på sikt, så det anbefaler jeg.

Anonymous poster hash: 102c2...739

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er vanskelig å vokse. Bruker sånne som er beregnet til ansiktet. Finnes det en annen voks som kan anbefales?

Kan hårfjerningskrem fungere?



Anonymous poster hash: 56d40...52a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...