Gjest iGirl Skrevet 28. september 2013 #21 Skrevet 28. september 2013 Var på det senest i dag. Gikk forbi huset hvor det er noen epletrær , tunge av frukt. Ingen har plukket det så lenge jeg har gått forbi der. Ca 10 år . Faller i bakken og råtner. Skam! Jeg rappet med meg 10 deilige epler til paien og ja, jeg var så uforskammet at jeg hadde med meg den dønnlate datteren til veninnen min. Første gangen på lenge ho ikke stirret på en skjerm. Hva med å ringe på og spørre om du kan få plukke noen? 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #22 Skrevet 28. september 2013 Dere som mener at eplestjeling er greit. Hva skiller det fra å stjele andre ting, f.eks. fra butikker o.l.? Anonymous poster hash: edc2b...1f6
Anciol Skrevet 28. september 2013 #23 Skrevet 28. september 2013 I vårt nabolag var det mye slang på 80 og 90 tallet, jordbæråkeren vår ble plyndret , mammas ripsbusker tømt for bær, stikkelsbærbuskene plukket rene, rabarbraen vår høstet! Og på hytten ble eple og plommetrærene, solbærbuskene, blåbærheien, grønnsak og urtehagen til farmor tømt og selv all veden jeg og pappa hadde brukt timer på å hugge var borte vekk!
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #24 Skrevet 28. september 2013 Det er tyveri, og da jeg var liten lærte jeg at det ikke var greit. Ble oppfordret til å ringe på og spørre pent, og det har alltid vært vellykket. I dag er det mange som ikke høster trærne sine, men som setter stor pris på at andre gidder, så ingen trenger å stjele epler. Anonymous poster hash: 1f4c3...423
Alja Skrevet 28. september 2013 #25 Skrevet 28. september 2013 Det er ikke så lenge siden en venninne og jeg var på epleslang. Vi hadde vært på fylla, og vi ble så utrolig sultne på vegen hjem. Plutselig får vi øye på et epletre som ligner et som kunne stått i edens hage, med epler så store som de man får kjøpt i butikken, og KNALL RØDE. Vi kunne bare ikke motstå det. Det ble mye latter og moro i alle fall, og vi fikk slukket sulten Det sto forøvrig rett ved siden av et plommetre også. Der var det også helt sinnssyke frukter. Lurer på hva de har gjødslet den jorda si med!
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #26 Skrevet 28. september 2013 Hva med å ringe på og spørre om du kan få plukke noen? Jeg og venninna mi prøvde det en gang vi var barn, vi spurte om vi kunne kjøpe noen plommer fra treet som var tungt av frukt. Vi hadde en hel liten formue, hele 4 kroner. Dama glodde surt på oss, bjeffet, "nei, de er ikke til salgs!" og kort tid etter hadde hun fått treet hugget. Anonymous poster hash: 30d7f...a01 1
Gjest iGirl Skrevet 28. september 2013 #27 Skrevet 28. september 2013 Jeg og venninna mi prøvde det en gang vi var barn, vi spurte om vi kunne kjøpe noen plommer fra treet som var tungt av frukt. Vi hadde en hel liten formue, hele 4 kroner. Dama glodde surt på oss, bjeffet, "nei, de er ikke til salgs!" og kort tid etter hadde hun fått treet hugget. Anonymous poster hash: 30d7f...a01 Uff da,... tenk at det finnes mennesker som sier nei til noe sånt......
Myrthel Skrevet 28. september 2013 #28 Skrevet 28. september 2013 Dere som mener at eplestjeling er greit. Hva skiller det fra å stjele andre ting, f.eks. fra butikker o.l.? Anonymous poster hash: edc2b...1f6 For meg er det ikke sammenlignbart å ta et eple på bakken (hvor det ligger haugevis av epler som er mer eller mindre råtne), og stjele i en butikk. Jeg går ikke inn i en hage og rapper et eple fra "pryd"epletreet til noen, men tar evt. de som ligger helt ut mot stien/veien. Vi har et falleferdig hus et stykke herfra med en stor eplehage uten gjerder rundt. Det er ingen som bor der, og hvert år faller alle eplene ned på bakken og råtner. Har ikke dårlig samvittighet for å ta med meg et eple derfra innimellom heller.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #29 Skrevet 29. september 2013 Nå tenker jeg ikke på dere som tar epler som ligger på bakken, men dere som tar epler som henger på trær. Er ikke det som å stjele et eple fra butikken? Anonymous poster hash: edc2b...1f6
Lillemeg25 Skrevet 29. september 2013 #30 Skrevet 29. september 2013 (endret) Jeg synes ingen ting om å gå inn i andres hager for å stjele epler Endret 29. september 2013 av Lillemeg22 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå