Gå til innhold

Hva mener dere om epleslang?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg synes at det er greit visst det bare skjer en gang. Jeg og venninnen min gikk på epleslang en gang da vi var barn. Men det var bare en gang for vi fikk en skikkelig omgang kjeft etterpå.

Anonymous poster hash: d81ff...88b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke den verste rampestreken unger kan gjøre. Men det kommer jo an på hvor mye frukt det er på treet og hvor treet står i forholdt til huset også. Kommer unger og tar med seg et eple fra det bugnende treet som står nede ved veien gjør det ingenting, men plukker de med seg alle de 4 eplene på treet foran stuevinduet blir jeg eitrende forbanna.

Anonymous poster hash: 30d7f...a01
  • Liker 7
Gjest Wanderlust
Skrevet

Det er ikke den verste rampestreken unger kan gjøre. Men det kommer jo an på hvor mye frukt det er på treet og hvor treet står i forholdt til huset også. Kommer unger og tar med seg et eple fra det bugnende treet som står nede ved veien gjør det ingenting, men plukker de med seg alle de 4 eplene på treet foran stuevinduet blir jeg eitrende forbanna.

Enig!

Skrevet

Enig!

Dessuten: Er det virkelig unger som fremdeles går på epleslang? Hurra! Trodde alle var opptatt med å spille skytespill og å vokse opp fortest mulig, jeg.

Anonymous poster hash: 0dd47...057

• Liker 14
Skrevet

Er epleslang noe voksne mennesker foretar seg?

Det tror jeg nok ikke..

Skrevet

Det tror jeg nok ikke..

Håper du har rett.

Gjest Malanthor
Skrevet

Det er vel en ganske uskyldig ting og gjøre. :laugh:

Når det er sagt så kan det absolutt gå for langt i enkelte tilfeller.

• Liker 1
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Hadde jeg hatt epletre hadde jeg tatt høyde for barn på epleslang. Hører liksom til barndommen det, og syns nesten det er positivt om det foregår fortsatt og at de ikke bare sitter inne og spiller Playstation og spiser godis.

• Liker 1
Skrevet

Ikke helt bra, er jo stjeling.

Men det som irriterer meg er folk som har epletrær o.l i hagen sin og ikke plukker frukten.

Skulle vært som i Danmark, der setter de esker/kurver med epler o.l så kan de som vil ta.

Anonymous poster hash: 6c3eb...0e4
  • Liker 1
Gjest Rodion Raskolnikov
Skrevet (endret)

Jeg gikk aldri på epleslang

Plommeslang derimot

husker en gang da jeg tømte et tre for plommer

hva synes jeg om det. Vel det finnes være ting unger kan gjøre

Endret av The Doctor
Gjest Funky Punk
Skrevet

Epleslang i seg selv er ikke så ille. Kjenner eplebønder som ikke bryr seg noe om de mister noen epler.

Det som de derimot blir forbanna på, er at grener knekker og trær blir ødelagt

• Liker 1
Skrevet (endret)

Er epleslang noe voksne mennesker foretar seg?

:rodme: Kremt.... jeg må nok innrømme at jeg ofte sniker med meg et eple når jeg er på gåtur. Her vi bor er det store overfylte epletrær overalt, så jeg føler ikke at jeg gjør så veldig mye galt. (Har epletrær selv også og blir ikke sur om noen tar et eple). Går gjennom mange bondegårder for å komme opp i skogen - og der henger eplene mer eller mindre over hodet på meg... MEN jeg tar bare epler som har falt ned på bakken...

Raser noen inn i hagen, knekker grener og forsyner seg grovt - ville jeg bltt sint. (Det har jeg ikke opplevd). Jeg ville heller aldri tatt et eple fra et lite tre med få epler på.

Endret av Myrthel
  • Liker 1
Skrevet

1. Treet, eller noe annet, må ikke skades

2. Eplekart skal ikke tas

3. Det skal ikke tas mer enn man kan spise, og det er frekt å stjele noe man bare tar en bit av, før resten kastes på bakken.

Anonymous poster hash: 398c7...ade
  • Liker 3
Skrevet

Epleslang er det samme som å stjele i butikken.

Anonymous poster hash: edc2b...1f6
Skrevet

Ser ikke på epleslang som noe forferdelig. At noen tar et eple ville jeg ikke blitt forbanna på, så lenge de ikke tok alle eller skadet treet mitt. Bedre at noe spiser opp eplene, enn at de råtner. Hvis de tar et eple bare for å kaste det elle ta ett bitt, er det unødvendig.

Skrevet

Var på det senest i dag. Gikk forbi huset hvor det er noen epletrær , tunge av frukt. Ingen har plukket det så lenge jeg har gått forbi der. Ca 10 år . Faller i bakken og råtner. Skam! Jeg rappet med meg 10 deilige epler til paien og ja, jeg var så uforskammet at jeg hadde med meg den dønnlate datteren til veninnen min. Første gangen på lenge ho ikke stirret på en skjerm.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...