AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #41 Skrevet 28. september 2013 Ok. Poenget er at dette ikke skal belastes mors samvittighet. Det er ikke hennes feil at biologisk far ikke er skikket til å være far. Anonymous poster hash: 5187e...9ab Jeg har ingenting annet enn god samvittighet for dette med adopsjonen Jeg gir barnet mitt en god og trygg fremtid, en pappa som bryr seg om han og kjemper for han. Dette vil han ha i min mann uansett om det ikke blir adopsjon, men det er lettere om mannen min også er pappa på papiret når det er så mye ekstra rundt barnet. Så de som ønsker å ytre sine meninger om hvor dårlig mamma jeg er som vil det beste for barnet mitt kan bare fyre løs, jeg bryr meg ikke noe særlig om det når jeg VET at jeg gjør det beste for barnet mitt. Er det ikke bedre med en pappa enn ingen pappa? Eller med en arv enn uten en arv? -jeg hører ingen som sier det er sååå synd på barna som "hel-adopteres" fordi de mister arven etter sine biologiske foreldre. Ts Anonymous poster hash: 4211e...dd9 1
Chloe- Skrevet 28. september 2013 #42 Skrevet 28. september 2013 Jeg hisser meg ikke opp pga dette og jeg har ingen planer om å starte noe sure miner i familien, jeg ønsker bare at barnet skal ha noe å forholde seg til og at svigerfar skal bruke et navn han er komfortabel med. Nå føles det littt som om han kaller seg "farfar" fordi han føler seg tvunget, sånn skal det ikke være. TsAnonymous poster hash: 4211e...dd9 Du mener han kaller seg "farfar" fordi han føler seg tvunget, så derfor skal du "tvinge gjennom" at han han skal kalle seg farfar istedet? Makes no sense.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #43 Skrevet 28. september 2013 Farfar kaller seg farfar? Må innrømme at jeg måtte finlese hovedinnlegget her for å skjønne hva problemet er. Apostrofene? Da forstår jeg fortsatt ikke problemet. Anonymous poster hash: 8b56d...984 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #44 Skrevet 28. september 2013 Jeg tror også han kaller seg "farfar" fordi han er redd for å tråkke på noens tær ved å kalle seg farfar. Min mann adopterte også mitt eldste barn, men som hos deg så var han pappa for barnet lenge før. Han sa endatil at dersom vi ble skilte så ville han ha akkurat like mye samvær med mitt barn som med vårt felles barn. Adopsjonen gikk i orden og han ble også pappa på papiret. I mange tilfeller så er ikke blod tykkere enn vann ... det er de som bryr seg om, gir kjærlighet og bruker tid med barnet som er den ekte pappaen .. Ikke den som var det fra fødselen, men som aldri har brydd seg ... slike fortjener ikke å bli kalt pappa i det hele tatt. Hos oss er farmor og farfar besteforeldre uten apostrof - og det har de vært alltid. Bare fortsett å si og skriv FARFAR så gjør nok han det samme snart. Anonymous poster hash: 25938...910 2
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #45 Skrevet 28. september 2013 Du mener han kaller seg "farfar" fordi han føler seg tvunget, så derfor skal du "tvinge gjennom" at han han skal kalle seg farfar istedet? Makes no sense. Nei nå tar du helt feil. Jeg mener at hvis han ikke ønsker å være farfar så kan han være *navnet*. TsAnonymous poster hash: 4211e...dd9
Gjest Violetta Skrevet 28. september 2013 #46 Skrevet 28. september 2013 Kanskje han ikke er komfortabel med å være farfar for barnet ditt? Hva om han kaller seg "farfar" fordi han vet at dere ønsker det, men har litt problemer med å gi uttrykk for det? Du har faktisk ikke rett til å styre hva han føler er rett. La han gjøre som han vil.
waco Skrevet 28. september 2013 #47 Skrevet 28. september 2013 Hva faen er vitsen med å kalle ham "ikke-farfar"?
AnonymBruker Skrevet 28. september 2013 #48 Skrevet 28. september 2013 Hva faen er vitsen med å kalle ham "ikke-farfar"? Jeg skrev det i gåseøyne fordi enten er han farfar ellers er han ikke farfar (altså kalle han det han heter) TsAnonymous poster hash: 4211e...dd9
Gjest Conradine Skrevet 28. september 2013 #49 Skrevet 28. september 2013 Kanskje han ikke er komfortabel med å være farfar for barnet ditt? Hva om han kaller seg "farfar" fordi han vet at dere ønsker det, men har litt problemer med å gi uttrykk for det? Du har faktisk ikke rett til å styre hva han føler er rett. La han gjøre som han vil. Men kjære vene - han er da farfar. Sønnen hans er far for barnet og skal adoptere gutten. Jeg ville blitt skikkelig såret om mor og far ikke følte seg komfortable med å være besteforeldre til mitt adopterte barn. 1
waco Skrevet 28. september 2013 #50 Skrevet 28. september 2013 Jeg skrev det i gåseøyne fordi enten er han farfar ellers er han ikke farfar (altså kalle han det han heter) TsAnonymous poster hash: 4211e...dd9 Du kan kalle ham farfar-ola, - altså farfar og så navnet hans etterpå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå