Gå til innhold

Dattera mi forsvant fra barnehagen- ingen merket noe...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Ser ikke forskjellen på barnehage og dementavd. De er " barn" der også.

Menneskelig svikt. Døren var oppe et lite øyeblikk.

De er ikke supermennesker hverken i barnehage eller på hjemmet. Det er vanlige folk av kjøtt og blod der også.

Selfølgelig blir slikt beklaget. Hva annet kan dem gjøre?

Er vel drastisk å ta ungen/betemor ut+ Hvor finner vi den plassen hvor de er perfekte?

Feil kan skje. Gå litt i oss selv. Hvor mange glipper har vi ikke gjort+ Der vi springer å redder småtten før det skjer noe galt?

Selfølgelig skal vi være trygge for de vi har plassert, men som sagt de er da bare mennesker de som jobber der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest opppptimisten
Ser ikke forskjellen på barnehage og dementavd. De er " barn" der også.

Menneskelig svikt. Døren var oppe et lite øyeblikk.

De er ikke supermennesker hverken i barnehage eller på hjemmet. Det er vanlige folk av kjøtt og blod der også.

Selfølgelig blir slikt beklaget. Hva annet kan dem gjøre?

Er vel drastisk å ta ungen/betemor ut+ Hvor finner vi den plassen hvor de er perfekte?

Feil kan skje. Gå litt i oss selv. Hvor mange glipper har vi ikke gjort+ Der vi springer å redder småtten før det skjer noe galt?

Selfølgelig skal vi være trygge for de vi har plassert, men som sagt de er da bare mennesker de som jobber der også.

Glipper skjer overallt og hele tiden... Og mennesklige feil kan forekomme, har full forståelse for det... Men jeg synes fortsatt at det er lenge for to små jenter å være borte i over 30-45 minutter uten å ha blitt savnet.. Jeg leverer jenta på morgenen og forventer faktisk å kunne hente henne på samme stedet noen timer senere.

Kan godt forstå at unger er lure nok til å snike seg bort i ubevoktede øyeblikk. De to frøknene klarte å gjøre det samme i dag da mannen bare var inne for å sette over litt pastavann! 2 minutter tok det før ungene hadde løpt avgårde ned på lekeplassen uten å spørre ;-)) Er det bare våre unge som er så freidige eller finnes det flere av samme typen?

Så hele poenget mitt med denne diskusjonen er faktisk at de var borte så lenge uten at noen oppdaget det... 20 unger- 2 ansatte... Kanskje de skal vurdere litt om rutinene bør endres, særlig når det er snakk om å gå utenfor barnehagen.

mvh

opppptimisten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så ekkelt da.

Tror nok jeg ville tatt et møte med styreren. Det er jo viktig at dere føler trygghet når ungen er i barnehagen. Og nå må de jo bygge opp den tilitten på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg hatt barn som ble "borte" fra barnehagen og styrer og personalet ikke hadde fått det med seg - veeeel - de ville i allefall aldri glemt det for ettertiden!

Det er en ting at en voksen ikke har oversikt altså - men nå er jo poenget med barnehager at de har rettningslinjer for hvor mange barn de har annsvar for og at det ALLTID skal være en voksen først og en til sist i et slikt turfølge.. Ergo er det ikke noe de kan si for å unnskylde eller forklare det som skjedde her. Og det bør de pokker meg ha klart for seg altså!

Når det gjelder en voksen persom med aldersdemens blir det alikevel noe HEEELT annet.. Dette er mennesker som har klare øyeblikk og som ofte nytter dem til å "stikke av" dette vet jeg fordi jeg i et år jobbet på en lukket avdeling for demente - de har mange stadier som ikke er så lett å leve med hverken for dem eller familien.. At en med denne sykdommen kan vandre avsted er alikevel en annen sak - det er tross alt snakk om en voksen..

Et barn kan komme ut for saker en voksen ikke vil oppleve men som setter preg på dem for livet.

Jeg ville nok forfulgt saken utover en beklagelse alikevel, nettopp for å sikre at både personalet som var på turen og den ansvarlige leder - pluss de andre barnehagene i mils omkrets ALDRI skulle glemme denne feilen som kunne blitt fatal dersom en far ikke tilfeldigvis hadde dukket opp!

Det skulle bare mangle at man ikke er trygg for sitt barn i en barnehage..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I barnehagen hvor jeg jobber har vi svært strenge retningslinjer hvis vi skal ut på tur med ungene. Alltid en voksen for hvert femte barn, alltid med mobiltelefon (ting kan skje) vi har ansvar for fem barn hver, som vi alltid skal vite hvor befinner seg og barna blir telt kontuinuerlig.

Dette fuingerer veldig greit, har aldri opplevd å "miste" et barn.

30-45 minutter høres ekstremt lenge ut. Skjønner godt at du er sjokkert over at slikt kan skje. Snakk med barnehagen og forhør deg om deres rutiner ved tur/utetid. Kanskje du har noen forslag til forbedringer?

Jeg ville også tatt en ordentlig prat med barna. De er store nok til å forstå at de ikke skal stikke av på den måten.

Bare min lille mening :wink:

LilleSol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nok slutten av diskusjon nå men vil bare si at som foreldre må vi bare gjør det vi føler for uten masse unskylding. Om du føler det var uakseptabelt, og vil ikke at datteren din fortsette, da burde du bare gjør det og ikke bryr seg om hva de eller andre synes. For det ble sikkert mange ganger nå en som mor eller far må står fast og gjør ting annerledes enn andre mor og far men jeg synes det er viktig vi stå på for våre meninger. Lykke til i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her forleden da jeg skulle hente barnet mitt så hadde hun og alle de andre fra hennes avdeling refleksvester på - hele barnehagen var ute og lekte (4 avd.) Jeg syntes det var litt merkelig all den tid vi har sol nesten hele døgnet nå, så jeg spurte en av de voksne om det. Joda, de hadde en ny vikar idag, så for at han skulle vite hvilke unger som tilhørte avdelinga hadde de kledd vester på alle ungene som går der. Det var jo smart, syns jeg.

Hadde nok også blitt meeeget bekymret om ungene stakk av og ikke ble savna på så lang tid.

I "vår" barnehage ser jeg at de voksne går og teller unger enda de er innenfor gjerdet og leker alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- har du egne barn?

Ja, jeg har egne barn. Ei jente.

Jeg syntes ikke "overhysteriske mødre" gjør situasjonen noe bedre. Men folk er jo forskjellige. Betyr jo allikevel ikke at jeg ELSKER MITT BARN NOE MINDRE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...