Gå til innhold

Underlivsplager ved mensen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hver gang jeg får mensen begynner underlivet mitt å klø, samt røde og hovne kjønnslepper. Jeg føler jeg har prøvd alt.. Soppkur (selv om det bare er under mensen) tydelig at det er en annen ph eller noe da. Har også prøvd melkesyrebakterie, samt en pencelinkur mot bakteriell vaginosa..bare for sikkerhetsskyld prøve å bli kvitt alt av ulymskheter som kan finnes der nede.. Føler jeg har en veldig overfølsom/sensitiv mus...

Så plizzz visst det er noen som kjenner seg igjen eller har hatt noe lignende, hva gjorde dere? Desperat etter noe som kan virke!!

Takker for alle svar jeg kan få.

Anonymous poster hash: bee97...4f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pencilin og antibiotika burde du hvertfall holde deg unna, det gir veldig lett sopp..



Anonymous poster hash: bc083...421
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kjøpt noen vaginalkapsler på apoteket som man skal bruke rett før og etter mensen, som skal gjennopprette den naturlige bakteriefloraen i underlivet:-)

Anonymous poster hash: 1f419...010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang jeg får mensen begynner underlivet mitt å klø, samt røde og hovne kjønnslepper. Jeg føler jeg har prøvd alt.. Soppkur (selv om det bare er under mensen) tydelig at det er en annen ph eller noe da. Har også prøvd melkesyrebakterie, samt en pencelinkur mot bakteriell vaginosa..bare for sikkerhetsskyld prøve å bli kvitt alt av ulymskheter som kan finnes der nede.. Føler jeg har en veldig overfølsom/sensitiv mus...

Så plizzz visst det er noen som kjenner seg igjen eller har hatt noe lignende, hva gjorde dere? Desperat etter noe som kan virke!!

Takker for alle svar jeg kan få.

Anonymous poster hash: bee97...4f5

Høres ut som det kan være en allergisk reaksjon. Hvis du bruker bind fra dagligvaren, kan du forsøke økologiske engangsbind fra apoteket, eller tøybind som du enten kan sy selv eller kjøpe på nettet. Bruker du tamponger, kan du prøve menskopp, som du også får kjøpt på nettet.

Og skjær ned på bruk av såpe, ikke bruk såpe i underlivet mer enn en gang om dagen, og den skal være mild og beregnet på underlivet.

Bruker du truseinnlegg, så kutt ut dem også, eller bytt til organisk eller tøy der også.

Endret av Pringle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle også foreslå tøybind og/eller menskopp, det går an å reagere allergisk på bind/tamponger.

Søk på epla.no etter tøybind, eller etsy.com etter cloth pad :) antakelig størst utvalg hos etsy.



Anonymous poster hash: 64fdd...ffb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her:

Takk for tipset.. Har tenkt litt i de samme baner..føler jeg er allergisk mot bind, den får for lite luft/får ikke puste! Skal absolutt prøve ut anbefallingene!

Anonymous poster hash: bee97...4f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pencilin og antibiotika burde du hvertfall holde deg unna, det gir veldig lett sopp..

Anonymous poster hash: bc083...421

Tell me about it! Jeg fikk sopp fra helvete etter en penicillinkur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...