Gå til innhold

Operasjon av visdomstann


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Hadde et par spørsmål ang visdomstann operasjon, bare for å sammenligne litt.

På mandag var jeg å trakk en visdomstann øverst i kjeven, og opererte vekk en nederst i kjeven. Begge på samme side av munnen.

Måtte sy og de sa jeg kom til å få smerter iallefall den første dagen.

I dag er det Fredag, jeg har fortsatt smerter i munnen, jeg klarer ikke tygge da jeg har hovnet litt opp - så når jeg tygger , tygger jeg også kinnet mitt. (Klarer ikke bevege kun ene siden uten at den andre beveger seg nok til å tygge meg selv).

Så har nå spist suppe, yoghurt og potetstappe siden mandag - drit lei for å si det mildt.

Var til legen i går som lyste på såret og sa det så bra ut , altså ingen infeksjon.

Lyste litt på det selv i dag, hvit og svart sår - ser rå skummelt ut. :S

Så, noen som har hatt det lignende?

Kjenner jeg ikke fungerer skikkelig da jeg ikke får spist skikkelig mat..

Håper noen kan dele sin erfaring, takk



Anonymous poster hash: af442...b71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde det på akkurat samme måten som deg da jeg opererte og trakk. Det tok noen dager før det var fint igjen, og egentlig var det ikke helt i orden før etter jeg hadde tatt stingene. Så lenge legen sier at det er i orden, så trenger du ikke bekymre deg. Du har jo tross alt hatt et kirurgisk inngrep i en veldig følsom del av kroppen, så at det er ubehagelig en stund etter er slettes ikke rart. Ta tiden til hjelp!



Anonymous poster hash: e95d2...4eb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sleit med at tråden tannlegen brukte på stingene dreiv og stakk meg i kinnet hele tiden, og jeg klarte ikke å gape opp ordentlig før stingene ble fjernet. Var noe øm noen uker etterpå, var litt ekkelt å tygge med den siden av munnen og sånn, men ellers gikk det greit.

Nå kan det hende at du er ekstra øm fordi du både trakk og opererte på samme siden samme dag. Da kan jeg tenke meg at du blir ekstra "lam i trynet" noen dager, pluss at det kommer veldig an på hvordan tannen ble trukket, om den var vanskelig eller veldig enkel, eller om kjeven har fått mye juling under trekkingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opererte ut en tann 2 september. Fikk ikke til å spise før stingene var borte, ca 10 dager etter. Må bare la tiden gå.



Anonymous poster hash: 39e3e...99b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at flere har kommet gjennom det, heh.

Hadde troen på at jeg klarte å spise noe godt i dag, men neida, tilbake til suppe...

Hvordan er det å bruke smertestillende i ca 2 uker ?

Hater piller generelt , men disse smertene er ganske så .. irriterende og vonde, så bruker 1x Ibux 600mg og 1x Paracept 200mg hver fjerde time. Blir nerøvs av å bruke så mye når jeg bruker kaaaanskje dette i løpet av et år vanligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke å skremme, men det samme skjedde meg – og det gikk veldig galt. Jeg hadde voldsomme smerter over flere uker, og tannlegen sa at det ikke var infeksjon. Skal ikke brette ut hele skrekkhistorien her, men enden på visa var at jeg måtte operere ut deler av kjevebenet og mistet to friske tenner. Så jeg ville fulgt nøye med, og heller gått en gang for mye til tannlegen enn en for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angående smertestillende, gikk jeg på sterke piller døgnet rundt i flere måneder, og det gikk helt fint. Jeg er heller ikke vant til å ta mye tabletter til vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det svarte du ser er kanskje tråden hvis du er sydd. Har operert to ganger og har vært øm og vond en god stund etterpå. Er jo et sår der og da tar det tid. Hvis smertene er for ille bør du kontakte tannlegen ikke legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var akkurat hos tannlegen , takk for det tuji og Pusemamma,

Viste seg at det var tegn til infeksjon , så han spylte sårene rene og ga meg en 10 dagers pencilin kur.

Håper dette hjelper !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte å bite meg i kinnet i går når jeg prøvde å tygge noe, så såret åpnet seg litt..

Men siden jeg går på pencilin, så går vel alt bra? Eller... ?

*Noia*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det på samme måten. Klarte ikke å spise fast føde den første uka. Såret var svart, så ut som et krater egentlig. Kjeven verket. Men det gikk seg nå til.



Anonymous poster hash: a1337...28e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...