Gå til innhold

Snexi`s snertne skriblerier.


snexi

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Tenkte jeg skulle prøve meg på en dagbok jeg også.

Er alikevel inne på KG stort sett daglig, og å sitte å skrive dagbok for hånd med penn og papir blir aldri gjort.

Har følgt med på enkelte sine dagbøker her inne, og synest det er koselig å få et innblikk i andres hverdag.

Jeg har egentlig mamma-permisjon, men pappaen har tatt ut sine fire uker, så nå jobber jeg på andre uken.

Hadde ikke trodd jeg skulle si det; men utrolig deilig å komme seg ut igjen.

Trenger litt åndelig "innputt" fra likesinnede innimellom :wink:

Men nå begynner klokken og bli mye, gubben maser på og legge seg :wink:

God natt alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei alle sammen...

Nå skal jeg snart på jobb, ikke noe særlig og gå hele dagen og vente på at en skal på ettermiddag.

Men, men...

Må bare fortelle ; vi var i en av de nærmeste byene i dag og skulle handle en del sko til barna. Tilsammen ville det komt på rundt 1000,-

Jeg og eldste gikk inn i en butikk og holdt på å gå på "trynet" begge 2.

De hadde nettopp kjøpt nytt teppe som låg rettinn forbi med den stygge kanten på.

Jeg bemerket hendelsen til ekspeditøren og fikk som svar; det går jo an å løfte bena da..... :o Og at kanten ville gå seg til.

Tror de skal være veldig glad det ikke var en gammel dame som snublet.

Ja,ja... Jeg gikk ut derfra uten å legge igjen et øre, mens nabobutikken tjente ca 1500,- på at den ekspeditøren var så frekk.

Ellers vil jeg ønske alle en riktig fin kveld, tenker jeg stuper i seng når jeg kommer hjem senere. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har blitt mye jobbing i det siste. Puh...

I dag har jeg hatt en velfortjent fridag og bare gjort ingenting :ler2:

Og vet dere ; det har vert KJEMPEDEILIG.

Blir kanskje litt feil og si ingenting når en har tre barn da, men har ikke giddet og prioritere husarbeid i hvertfall.

Blir litt oppgitt innimellom, kan jobbe i flere timer med husarbeid for at det ser like "bombet" ut etter noen timer.

Men tilbake til ingenting :rosasmil:

Fikk sove til 10 i dag morges, da hadde mannen stått opp med barna( minste våkner kl 7) Så hadde han dekket frokostbordet, og vi koste oss.

Fikk jammen lov og sove middag også...Han er virkelig snill. :klem:

De to eldste har nettopp fått seg rulleskøyter, og det er litt av et syn...

Knall og fall i ett,men de har sikkerhetsutstyr på seg.

Jeg fikk forresten kjeft av mamma i dag pga de hadde fått seg rulleskøyter

"så tidelig" som hun sa. Prøvde å forsvare det med at dette gikk fint og de hadde prøvd det før.

Og selvsagt datt minste jenten da jeg pratet med mor i telefonen.

Da kom det selvsagt halvt panisk fra henne "hva var det jeg sa???"

Ellers så såg vi en kjempe bra film i går som heitte KILL BILL.

Absolutt og anbefale, fortsettelsen tror jeg er komt på kino, tipp om jeg skal de den når den kommer da???

Ikke ofte jeg ville gitt filmer en sekser , men denne fortente det virkelig.

Ha en fin kveld da dere :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går dårlig med dagbok skrivingen min....

Har jobbet i snart tre uker nå, og har en uke igjen, så er pappaen sin permisjon over og jeg har to og en halv mnd til hjemme.

Rart med det...kvidde meg så vannvittig til å begynne igjen (med sykemld har jeg vert borte over ett år)

Tror at jo lengre en er hjemme, dess vanskeligere er det å komme tilbake.

Men vet dere; jeg har kost meg noe så skikkelig :danse:

Tror mannen har fått et litt annet synspunkt på å være hjemme- arbeidene.

Jeg har fått middag hver dag, og han vasker hus og klær...

Og det er virkelig travelt med tre små barn som roter igjen med en gang.

Så tror jeg omtrent har hatt det sånn som han pleier å ha det... :tunge1:

Han er så flink atte, han sier det ikke men skjønner han synest det blir ålreit og begynne å jobbe igjen.

Jeg har også planer om å jobbe en ettermiddag i uken bare for å komme meg ut litt uten barn, det blir nok litt godt :wink:

Ellers er det vel på tide å begynne å vaske bunad skjorter. Er stort sett alltid ute i siste liten, og med 4 jenter i huset pluss meg ( og en mann)

så er jo det en hel dagsjobb med stryking... også jeg som hater og stryke

Er omtrent like krøllete igjen med en gang.

Vet faktisk om noen som tilogmed stryker undertøyet :hakeslepp:

Hadde jeg aldri giddet i hvertfall.

Ellers fikk vi innbydelse til stor feiring om en mnd, Så nå får jeg begynne og prøve å plassere vekk barna for en natt.

Jeg og mannen har ikke vert barnefri etter minstejenta ble født (hun er 9 mnd)men denne festen vil vi på, og kunne tenke oss og sove leeeenge dagen etter :lol:

Så da får vi plassere en der og en her... Er ikke så lett i dag med så unge bessteforeldre, de skal gjerne på fest de også :sjokkert:

Men er vi ute i god tid går det vel bra...

Nei tror jeg må gløtte litt på torsdagklubben...

Heydå :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Heisann! Tenkte jeg måtte innom å hilse på deg siden vi to har lik bunad :ler: Fin er den, og nå er alt bare velstand for jeg har akkurat strøket linskjorten. *puh* Sønnen min er konfirmant på søndag, så da må finstasen på.

Ha en fortsatt fin torsdag, :klem: fra Mie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr med disse skjortene, blir omtrent knørvete i det en tar de på...

Får jeg spørre hvilke relasjon du har til Sunnfjord?

Jeg kunne valgt Bergensbunad viss jeg ville, da min mor er der fra-

men endte altså opp med denne og angrer ikke.

(uten som sagt når jeg stryker skjorten :evil: ) :)

Håper dere får en flott søndag :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ville berre ynskje deg velkommen som dagbokskribent eg! (Litt sient, kanskje, men har ikkje vore her så ofte i det siste, og dermed ikkje -oppdaga' deg før no...)

Ha ein fortsatt fin torsdagskveld, og straks helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det du :bukke:

Gleder meg super-dupert masse til helgen jeg...

Det skal bli kjempe deilig, har bestilt flott vær til

alle sammen også... :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Faren min og hele slekten på den siden kommer i fra Sunnfjord. Når jeg skulle velge bunad kunne jeg velge mellom Bergensbunad, Sunnfjordbunad og bunaden der min mor kommer i fra. Jeg valgte Sunnfjord fordi jeg syntes den er penest, det er så nydelige farger i den.

Å stryke skjorter er i grunnen noe herk uansett, egentlig er det jo bare armene og kragen som er viktig - resten skal jo stappes nedi og krølles til før jeg forlater huset likevell :ler: Men nå er ihvertfall hele skjorten krøllefri - enn så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen i dagboka mi setter alltid like stor pris på å få hilsner der. Har ikke hørt om Glitre klinikken før, så det skal undersøkes og tipses om til min kjære far. Tusen takk for det.

Ellers vil jeg bare sende en :klem: på en ellers fin søndag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen!

Tenkte jeg kunne skrive noen ord nå som mannen sitter og ser på film.

Jeg skal på jobb klokken 07 i morra tidelig, så tenkte å prøve å legge

meg FØR midnatt.

Blir litt spennende dag i morra siden vi får besøk av to mexikanere

på jobb( jeg jobber på Statoil stasjon) Og siden det er fokusert på Taco Wrap denne mnd,skal de stå der med store hatter og dele ut smaksprøver.

Det blir iallefall en dag uten det vanlige, så sjefen min venter storinrykk :-?

Dette er forøvrig siste uken min på jobb i denne omgang, ungene klager på at jeg er lite hjemme for tiden, så det blir ok å være hjemme etterpå igjen.

Men det har nå blitt litt penger av all jobbingen, og det skal hele familien

få nyte godt av.

Langweekend i Bergen om 3 uker for hele familien, der vi skal handle uten å tenke på spare. Det er en deilig følelse, som ikke hører til hverdagen :P

Ellers så fikk jeg den glad meldingen at søsteren min (har bare en)

og samboeren hennes skal flytte til (min) by til høsten.

Begge har vert så heldige å fått seg jobb her.

Gleder meg kjempemasse, da vi har et utrolig sterkt bånd.

(Også kan det hende hun vil låne barna mine litt innimellom hehe)

Har ikke lov til å klage, de liker veldig godt å trene seg på familie rollene.

Håper faktisk at det kommer en baby i familien om ikke lenge :rosasmil:

Minste jenten vår er 9 mnd i dag og nekter å være "min lille" baby lenger...

Uff hvor tiden flyr...Det er på barna vi ser at vi blir eldre.

Deretter står barnedåp der vi er så heldige og få være fadrer, og feiring

av gullbryllup (med middag og stor fest) på kalenderen i Juni, for ikke å nevne eldste jenta vår sin 7 års dag...

Det som er tingen nå er å invitere alle jentene, og de er ikke mindre enn

16 stykker. Så der går ikke det med å ta det hele på "sparken"

Så Juni blir en hektisk mnd, men så er det akkurat sånn jeg liker det.

Heydå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

HURRA HEI OG HOPP JEG ER SÅ GLAD I DAG!

Tipp hvem som skal bli tante???

Jepp det er meg, og søsteren og sambo skal ha sin førstefødte :danse:

Jeg er allerede begynt å glede meg mega, mega masse.

Tante er jeg til 4 stykker fra før, men det er søskene til mannen.

Litt spesielt dette siden det er min egen og eneste søster.

Og ikke nok med det, hun flytter til min by om 2 mnd, så jeg er så heldig

å få være der for henne og følge de og den lille.

Ellers så smiler livet for tiden, mannen er herlig og ungene nyter

årstiden uten alt for masse kjas og mas.

Sommeren og ferie nærmer seg.

:hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Nå er det lenge siden jeg har skrevet noen ord.

Fikset meg ny avtar...synest den var litt pen :oops:

Jeg ser selvsagt akkurat sånn ut *drømme, drømme*

Ja nå er visst sommeren på hell, og jeg er begynt å jobbe igjen*sukk*

Har hatt et års permisjon nå, litt merkelig å plutselig måtte gå på jobb...Høres vel litt merkelig ut, men under svangerskaps permisjonen har jeg jobbet litt, men sagt nei de gangene jeg ikke har orket eller rett og slett giddet.

Skulle tatt seg ut om det var pent vær en dag og jeg ringte til sjefen og sa jeg ville sole meg istedet for å gå på jobb. :hoho:

Vel, vel, har kost meg masse under denne permisjonen.

Dette blir nok siste for meg.

Mannen min og jeg har bestemt oss at nå etter tre flotte jenter skal han sterilisere seg. Er litt skummelt synest jeg, men tåler jo ingen form for prevensjon (hormoner)

Og vi er sikre på at vi ikke skal ha fler, så da tar vi like godt steget fult ut....

Men det skal bli godt å slippe å tenke på prevensjon :klem2:

Ellers så har jeg et prosjekt på gang etter ferien som heter "GÅ NED I VEKT" uff og huff...

Har så utrolig lav motstandskraft når det gjelder sjokolade, skulle ønske det gikk an å hypnotisere seg til å ikke like sånt :roll:

Men det skal gå, til jul MÅ jeg ha klart å gå ned 5 kg, så får vi se.

Minste jenten blir 1 år om 8 dager, så nå kan jeg så smått begynne å prioritere litt tid på meg selv, hun er ikke fult så avhengig av meg lenger.

Men nå må jeg avslutte og legge meg.

Glemmer at jeg ikke har permisjon lenger, og ikke BØR sitte oppe halve natten *knis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jammen er det blitt mørkt om kveldene gitt. Men vi har hatt en nydelig, varm og avslappende dag i dag.

Grillet og kost oss, og hatt besøk av venner med barn på samme alder som våres.

Svigerfar fikk hjerneblødning for et par dager siden, men det ser heldigvis ut som om dette skal gå bra uten at han får noen varige men.

Må innrømme at jeg fikk litt tilbakefallende angst denne gangen, det er kun et år siden min mor fikk hjerteinnfarkt den dagen jeg fødte lilletulla vår.

Synest det er tidelig, de er ikke fylt 50 år ennu.

Men vi har vert kjempeheldige og fått beholde begge to :dagensrose:

vi har det litt travelt om dagene, da vesletulla skal absolutt reise seg alle plasser jeg helst kunne tenke meg hun lot vær :-)

Hun slo tennene og tannkjøttet så innmari i dag at hun er helt blå. Ble ganske heit da ja...blodpumpen slo nok ekstra fort da jeg såg alt blodet som rant ut munnen hennes :-?

Håper inderlig at ingen skade vil vise seg på tennene senere.

Snakket med svigerinnen min som er tannpleier, og hun sa at dette ser de fryktelig ofte *sukk*[men det gikk stort sett bra]

Jeg er hønemor i utgangspunktet, men i dag var det vel på randen av hysteri :roll:

Var litt redd hun skulle slå seg på samme plassen igjen, kan tenke meg det hadde gjort ekstra vondt.

Eldste jenten som har hatt 7 uker sommerferie gleder seg kjempemasse til å begynne på skolen igjen, og må innrømme at det gjør jeg også.

Er ikke alltid helt enkel å ha med å gjør når hun kjeder seg. [mor sier at sånn var jeg også....merkelig...det husker ikke jeg :wink:

Nei nå vilgubben legge seg...kanskje jeg skal slå følge :Nikke::Nikke: ]

Natta alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atter en herlig dag, Dette kunne jeg godt vent meg til.

Sol og sommer hele året :Nikke:

Har feiret bursdag i dag. Minste jenten ble 1 år på Onsdag, og her i huset er det stort sett feiring 3 dager til ende for at alle skal få være med.

Er stort sett glad i å lage kaker, men i denne heten smeltet jo omtrent kremen i kakene i hendene for meg :klø:

Men, men det ble i hvert noe som lignet og smakte kaker....

Tok med meg de to eldste barne for å bade kl 8 i kveld da gjestene var gått, det var deilig å kjøle seg ned.

Eldste var helt blå på leppene da jeg dro de med hjem :-)

Skikkelig badenymfe er hun.

Ellers har mannen og jeg 5-års bryllupsdag i morra.

Vi får se om vi finner på noe lurt for å markere det....

Ikke alltid like lett å stikke seg vekk med tre barn :)

Har forøvrig fri denne helgen, men jammen ble ikke jeg bedt om å jobbe både fre-lør-og søndag...

Stolt av meg selv, for jeg klarte å si NEI.

Vi har kun annenhver helg til familie helg, og nå skal jeg begynne å bli strix på å overholde dem.

En fin helg til alle som titter innom. :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det høst gitt. Var på et arrangement utendørs i dag og tipp hvem som var gjennomvåt *sukk*

Skulle nesten tro at vi skulle få igjen alt på en dag utav regn, for at det skal veie opp for alle godværs dager.

Så nå sitter jeg her frostig og trøtt attpåtil :Gjesp:

Venter egentlig på at klokken skal bli så mye at barna skal legge seg, så jeg kan jeg innta fosterstilling på sofaen :-?

Skolen er begynt igjen og hverdagen begynner og komme inn i rutine igjen.

Fikk beskjed av mannen at jeg måtte sette av første helgen i Oktober, for da skal vi på lang-weekend til Bergen.

Vi blir på påspandert av jobben hans :-)

Gleder meg masse, og har allerede ordnet med pass av barna. Det blir første gang jeg drar fra minste jenten, men tror det går så fint at. Hun er så tillitsfull, også er det mine foreldre som skal ha henne, og hun er vant med dem.

Nå om dagene sitter jeg på nett og surfer etter campingvogner. Jeg og gemalen har kjempelyst på en.

Ikke hvilke som helst, men en av nyere modell.

Vi har prøvd det med lånt vogn tre sommere nå, men nå vil vi ha vår egen som vi kan fylle med våre ting.

Men, men blir jo et år til vi hadde brukt den anyway.

Nei tenker jeg får legge barna nå, i morra kommer det en ny dag med nye muligheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Himmel for et vær, skikkelig inne dag i dag. Prøvde oss en liten tur på byen, men det var ikke mye moro gitt, dårlig

vær og sure unger (det hadde nok en sammenheng :-? )

Vi skal i 50 års feiring i dag, jeg har bakt en kake....og selvsagt akkurat i dag ble den misslykket.

Det er så typisk :-( Men jeg satser på ar den smaker bra for det om.....

Snexi- mannen fikk time til sterilisering forrige uke, men jeg må innrømme at jeg trekte meg. Var litt amper stemning her et par dager da.....

Har tenkt meg grundig om og synest vi er for unge( pluss at familie legen vår mente også at vi burde vente)

Så da er det på èn igjen da....jeg har brukt p-ringen i snart tre uker nå og kan ikke si at jeg er fornøyd.

Tør vel egentlig ikke gi så sterkt uttrykk for det heller, siden han har sine meninger klare.....

Jeg får vel prøve litt til, og siste utvei blir nok persona eller ladycomp.

Vesletulla vår er snart 13 mnd og en skikkelig aktiv og "full fart jente" :ler:

Jeg har gått ned 4 kg siden vi var ferdig med ferien, jeg var innstilt på at jeg skulle ned, og har trimmet og passet kostholdet, men tror nok litt kommer av at hverdagen her i huset står aldri still....

Snexi- mannen og jeg skal snart ha oss en langhelg på hotell og vi gleder oss som unger begge to :kul:

Da skal vi bare være kjærester og konsentrere oss om hverandre.....(må vel forberede meg på den, sånn en hønemor som jeg er.....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...