Gå til innhold

Kona har Elsker


Gjest Pat

Anbefalte innlegg

Hei. vi er et par i slutten av 30 årene. Vært gift i 8 år. De siste årene har kona møtt sin faste elsker med gjevne mellom rom. Noe både hun og jeg tenner på. er det noen flere som tenner på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Slik oppførsel skaper bare problemer. Det går alltid til helvete. Før eller senere.

Det gjør det jo uansett. Livet er kort, brutalt og ender uten unntak med døden. Det er ingen ære i å sovne inn i et hav av avføring og oppkast.

Hva får man egentlig igjen for å være redd, ynkelig og negativ?

Anonymous poster hash: 05e47...f2e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. vi er et par i slutten av 30 årene. Vært gift i 8 år. De siste årene har kona møtt sin faste elsker med gjevne mellom rom. Noe både hun og jeg tenner på. er det noen flere som tenner på det?

Har mast på kona lenge om å få seg en elsker, men tror ikke hun tar meg seriøst.

Jeg tenner ihvertfall på tanken

Anonymous poster hash: 29e0c...19e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mast på kona lenge om å få seg en elsker, men tror ikke hun tar meg seriøst.

Jeg tenner ihvertfall på tanken

Anonymous poster hash: 29e0c...19e

Den velkjente afrodisiak - mas! ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den velkjente afrodisiak - mas! ;)

Hva SKAL man gjøre? : :rolleyes:

lokke, true, mase.. alt fungerer like dårlig

Anonymous poster hash: 29e0c...19e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva SKAL man gjøre? : :rolleyes:

lokke, true, mase.. alt fungerer like dårlig

Anonymous poster hash: 29e0c...19e

Nei, si det. Det er en vrien problemstilling. Hun kan ikke være ansvarlig for at du skal få oppfyllt dine fantasier om hun ikke vil.

En slik prossess kan også ta lang tid, og selv om du er der du er i tankeprossessen kan det hende hun trenger mer tid på å bli trygg.

På hvilket nivå diskuterer dere dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør det jo uansett. Livet er kort, brutalt og ender uten unntak med døden. Det er ingen ære i å sovne inn i et hav av avføring og oppkast.

Hva får man egentlig igjen for å være redd, ynkelig og negativ?

Anonymous poster hash: 05e47...f2e

Det var da voldsomt til verbale skyts da. Er dere gift, eller???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, si det. Det er en vrien problemstilling. Hun kan ikke være ansvarlig for at du skal få oppfyllt dine fantasier om hun ikke vil.

En slik prossess kan også ta lang tid, og selv om du er der du er i tankeprossessen kan det hende hun trenger mer tid på å bli trygg.

På hvilket nivå diskuterer dere dette?

Vel, jeg har sikkert tatt det opp med jevne mellomrom i 10 år.

Hun innser nå at det er noe jeg vil.

Først trodde hun selvsagt at det var for jeg også skulle gjøre det, men det er altså ikke det.

Så var det er en periode hvor hun ble sur for jeg ville dele henne med andre.

Vi er på veldig trygg grunn, og hun har lyst, men har en del innebygde hemninger.

Jeg tror nok det kunne skjedd, hvis stemningen var rett osv, men planlegging er absolutt turn off, og da er det ikke så lett.

Anonymous poster hash: 29e0c...19e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har sikkert tatt det opp med jevne mellomrom i 10 år.

Hun innser nå at det er noe jeg vil.

Først trodde hun selvsagt at det var for jeg også skulle gjøre det, men det er altså ikke det.

Så var det er en periode hvor hun ble sur for jeg ville dele henne med andre.

Vi er på veldig trygg grunn, og hun har lyst, men har en del innebygde hemninger.

Jeg tror nok det kunne skjedd, hvis stemningen var rett osv, men planlegging er absolutt turn off, og da er det ikke så lett.

Anonymous poster hash: 29e0c...19e

Ok, da må du huske at du/dere har kommet lenger enn mange i din situasjon. De fleste møter døra langt tidligere.

Om hun ikke vil planlegge må hun ut å flørte, invitere menn inn i intimsonen, det må jo finnes en eller annen mann hun kjenner som hun tenker seg kan være aktuell? Det er ikke sikkert det er så vanskelig å gjøre, men det avhenger jo selvsagt om hun virkelig vil dette og hvor delaktig du ønsker å være.

Om du skal se på vil dere nok slite med å finne en mann som er trygg nok til en slik setting, om hun skal være "utro" så er nok det enklere da det desverre er mer vanlig enn å gjøre ting samtykkende. Folk er vanedyr :)

Dere kan jo opprette en profil på f.eks cupido.no eller lignende, om dere orker å sile ut alle tusen meldinger fra menn som mest sannsynlig aldri kommer til å tørre å møte opp, men det kan være en fin måte å se om man er kapable til dette.

Du må jo også være forberedt på at ting kansje ikke kommer til å være helt slik fantasiene dine er, en ting er å tenke på det når du er kåt, en annen ting er å sitte der når hun er på besøk hos en annen mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da må du huske at du/dere har kommet lenger enn mange i din situasjon. De fleste møter døra langt tidligere.

Om hun ikke vil planlegge må hun ut å flørte, invitere menn inn i intimsonen, det må jo finnes en eller annen mann hun kjenner som hun tenker seg kan være aktuell? Det er ikke sikkert det er så vanskelig å gjøre, men det avhenger jo selvsagt om hun virkelig vil dette og hvor delaktig du ønsker å være.

Om du skal se på vil dere nok slite med å finne en mann som er trygg nok til en slik setting, om hun skal være "utro" så er nok det enklere da det desverre er mer vanlig enn å gjøre ting samtykkende. Folk er vanedyr :)

Dere kan jo opprette en profil på f.eks cupido.no eller lignende, om dere orker å sile ut alle tusen meldinger fra menn som mest sannsynlig aldri kommer til å tørre å møte opp, men det kan være en fin måte å se om man er kapable til dette.

Du må jo også være forberedt på at ting kansje ikke kommer til å være helt slik fantasiene dine er, en ting er å tenke på det når du er kåt, en annen ting er å sitte der når hun er på besøk hos en annen mann.

Hadde selvsagt foretrukket å se på, men det er ikke aktuelt første gangen ihvertfall sier hun, og det er greit.

Cupido er planlegging, og er vel håpløst uansett å skille klinten fra veten.

Jeg har forsøkt å "virkeliggjøre" alle settinger i hodet, og er helt sikker på at det ikke er noe problem..

Har du erfaring med dette ettersom du har så god greie på det? :-)

Anonymous poster hash: 29e0c...19e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde selvsagt foretrukket å se på, men det er ikke aktuelt første gangen ihvertfall sier hun, og det er greit.

Cupido er planlegging, og er vel håpløst uansett å skille klinten fra veten.

Jeg har forsøkt å "virkeliggjøre" alle settinger i hodet, og er helt sikker på at det ikke er noe problem..

Har du erfaring med dette ettersom du har så god greie på det? :-)

Anonymous poster hash: 29e0c...19e

Litt planlegging er jeg redd må til, og det kan man fint koble hjernen utenom :)

Nja, jeg lever i en variant av "åpent forhold" hvor begge kan ha lov til å ha sex med andre, men vi har hatt både trekanter og firkanter så begge har sett det meste det er å se når det gjelder partnerens involvering med andre.

Jeg har også vært med et annet par hvor han av og til bare ville se på, så jeg føler at jeg har litt erfaring med dette.....

Endret av Mike Waters
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest åffårno

Kan jeg bare for ordens skyld spørre om hva som er grunnen til at hun gjennom 10 år, tross for "lyst" som du sier - enda ikke har kommet en millimeter lengre på veien mot realisering, eller iallefall konstatere at det ikke var noe likevel?

Til nå har hun jo reagert med vantro/sjalusi(tror at du har andre motiver), sinne(eller; umodent sinne i form av å bli sur, dog ikke så rart om hun opplevde det som masete) og presentere diverse sperrer hun liksom har som er et hinder for "lysten til gjennomføring".

Utgangspunktet for en god løsning her virker jo ikke helt tilstede, og jeg må si at for min del - som ikke er totalt fremmed for å være med et par hjem, så hadde ikke forutsetningene du forteller om stått på ja-lista mi iallefall.

Det virker styrete, masete, umodent, mistenkeliggjort(sure miner, sinne, mas osv som bakgrunn) - dette må jo komme fra at to folk faktisk har genuint lyst, hadde kledd på meg i ei helvetes fart om jeg(som tredjepart) fikk vite at en av partene hadde måtte bearbeide og mase i 10 år i forkant.

Men for alle del, sikkert en million mannfolk der ute som gir faen i akkurat det bare de får seg et ligg.

Altså. Jeg sier bare at jeg selv hadde brukt omlag en time på å komme videre til konkrete samtaler om alt som må til og seriøs vurdering som ville endt i et "ja vi prøver gå videre med det" eller nei, det virker litt søkt for meg at hun liksom har lyst når du faktisk har mast i 10 år.

Det kan jo tenkes at hun ikke vil fremstå som en "kjedelig kone" og dermed bare jatter litt med, like fullt som at andre ikke ønsker møte fordømmelse og derfor holder fantasier skjult.

Det beste er vel at du gir opp masinga om det og ser om hun selv tar initiativ - hvis ikke er hun jo faktisk ikke interessert. Selv tenker jeg at en enkelt forespørsel holder - lyser ikke øynene litt opp da er ikke vedkommende oppriktig interessert og da ser jeg helt ærlig talt ikke poenget.

Nå som du har holdt på i 10 år kan du jo overlate ballen til henne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg bare for ordens skyld spørre om hva som er grunnen til at hun gjennom 10 år, tross for "lyst" som du sier - enda ikke har kommet en millimeter lengre på veien mot realisering, eller iallefall konstatere at det ikke var noe likevel?

Til nå har hun jo reagert med vantro/sjalusi(tror at du har andre motiver), sinne(eller; umodent sinne i form av å bli sur, dog ikke så rart om hun opplevde det som masete) og presentere diverse sperrer hun liksom har som er et hinder for "lysten til gjennomføring".

Utgangspunktet for en god løsning her virker jo ikke helt tilstede, og jeg må si at for min del - som ikke er totalt fremmed for å være med et par hjem, så hadde ikke forutsetningene du forteller om stått på ja-lista mi iallefall.

Det virker styrete, masete, umodent, mistenkeliggjort(sure miner, sinne, mas osv som bakgrunn) - dette må jo komme fra at to folk faktisk har genuint lyst, hadde kledd på meg i ei helvetes fart om jeg(som tredjepart) fikk vite at en av partene hadde måtte bearbeide og mase i 10 år i forkant.

Men for alle del, sikkert en million mannfolk der ute som gir faen i akkurat det bare de får seg et ligg.

Altså. Jeg sier bare at jeg selv hadde brukt omlag en time på å komme videre til konkrete samtaler om alt som må til og seriøs vurdering som ville endt i et "ja vi prøver gå videre med det" eller nei, det virker litt søkt for meg at hun liksom har lyst når du faktisk har mast i 10 år.

Det kan jo tenkes at hun ikke vil fremstå som en "kjedelig kone" og dermed bare jatter litt med, like fullt som at andre ikke ønsker møte fordømmelse og derfor holder fantasier skjult.

Det beste er vel at du gir opp masinga om det og ser om hun selv tar initiativ - hvis ikke er hun jo faktisk ikke interessert. Selv tenker jeg at en enkelt forespørsel holder - lyser ikke øynene litt opp da er ikke vedkommende oppriktig interessert og da ser jeg helt ærlig talt ikke poenget.

Nå som du har holdt på i 10 år kan du jo overlate ballen til henne?

Jeg vil jo ikke si at jeg ikke er kommet en millimeter lengre.

Og som jeg sier, jeg tror den konkrete grunnen er usikkerhet og en del hemninger,

Ikke helt uvanlig blant damer.

Ikke heng deg for mye opp i at jeg sa "masing"

Det betyr bare at jeg benytter hver anledning som byr seg til å ta opp diskusjonen, men de fleste gangene er det hun som bringer det på bane.

En typisk start kan være hvis hun f.eks får en melding og jeg spør hvem det er:

- Det er bare elskeren min, sier hun mens hun smiler lurt

- Pøh, sier jeg, du tør jo ikke ha noen elsker.

Også er diskusjonen i gang.

Motargumentene hennes kan være sånn som:

- Enn om han er så god en elsker at jeg foretrekker han, osv..

Men vi elsker hverandre høyt, og har faktisk vært igjennom verre ting enn utroskap og overlevd.

Vi deler alle fantasier, og elsker å snakke om andre når vi elsker.

Ikke alle fantasier skal leves ut, men denne har jeg da altså lyst til å leve ut.

Selv om det er mange jenter som bare sier: yesss, dette gjør vi, betyr ikke det at det er så vellykket.

Det er mange slike par som havarerer i sjalusi blant annet.

For mange er dette bare starten på slutten.

Da tror jeg at det er bedre at det er gjennomtenkt og snakket om på forhånd.

Jeg synes jo ikke dette skal være naboen, eller typen til veninna heller da.

En greker i syden hadde vært perfekt.

Dette ble kanskje usammenhengende, men for å svare på spørsmålet ditt, så er det altså ikke lysten det står på tror jeg, men mer sin egen usikkerhet og hemninger. ( egen kropp, snill pike syndromet osv.)

Anonymous poster hash: 29e0c...19e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest åffårno

Jeg vil jo ikke si at jeg ikke er kommet en millimeter lengre.

Og som jeg sier, jeg tror den konkrete grunnen er usikkerhet og en del hemninger,

Ikke helt uvanlig blant damer.

Ikke heng deg for mye opp i at jeg sa "masing"

Det betyr bare at jeg benytter hver anledning som byr seg til å ta opp diskusjonen, men de fleste gangene er det hun som bringer det på bane.

En typisk start kan være hvis hun f.eks får en melding og jeg spør hvem det er:

- Det er bare elskeren min, sier hun mens hun smiler lurt

- Pøh, sier jeg, du tør jo ikke ha noen elsker.

Også er diskusjonen i gang.

Motargumentene hennes kan være sånn som:

- Enn om han er så god en elsker at jeg foretrekker han, osv..

Men vi elsker hverandre høyt, og har faktisk vært igjennom verre ting enn utroskap og overlevd.

Vi deler alle fantasier, og elsker å snakke om andre når vi elsker.

Ikke alle fantasier skal leves ut, men denne har jeg da altså lyst til å leve ut.

Selv om det er mange jenter som bare sier: yesss, dette gjør vi, betyr ikke det at det er så vellykket.

Det er mange slike par som havarerer i sjalusi blant annet.

For mange er dette bare starten på slutten.

Da tror jeg at det er bedre at det er gjennomtenkt og snakket om på forhånd.

Jeg synes jo ikke dette skal være naboen, eller typen til veninna heller da.

En greker i syden hadde vært perfekt.

Dette ble kanskje usammenhengende, men for å svare på spørsmålet ditt, så er det altså ikke lysten det står på tror jeg, men mer sin egen usikkerhet og hemninger. ( egen kropp, snill pike syndromet osv.)

Anonymous poster hash: 29e0c...19e

Joda. joda.

Bortsett fra det med "en greker i Syden" så ser jeg greia.

Når det er sagt så er egentlig ikke det største problemet å komme over egne hemninger, men å finne noen man faktisk har lyst til å invitere med - litt/ganske avhengig av preferansene deres selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...