Gå til innhold

Hvilke P-piller/prevensjon bruker du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lurt litt på om prevensjon har påvirket min sexlyst. Har brukt P-piller og plaster. Sluttet med plaster for 5-6 måneder siden, men jeg har ikke merket stor forskjell enda. Det eneste jeg merker er at jeg blir lettere våt, men jeg føler meg allikevel lite kåt. I dag begynte jeg på plaster igjen ettersom jeg synes kondom er avtennende å bruke. Jeg har derimot lest at P-plaster inneholder ganske mye hormoner, noen her som har erfaringer med bruk av plaster? Og hvilke P-piller eller prevensjon bruker dere andre? Er bare ute etter å se hvilke alternativer som finnes og hva som er folka erfaringer. Har tenkt på kobberspiral siden de er uten hormoner, men jeg får soppinfeksjon lett og blør allerede mye under menstruasjon. Trenger ikke å blø mer for å si det slik :P

Anonymous poster hash: 1f73f...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker p-pillen mikrogynon. Brukt den i halvannet år og er stort sett fornøyd. Har ikke merket noe på sexlysten, men tror jeg blir litt mindre våt enn før - men ikke sånn at det har vært et problem. Er også litt mer emosjonell, kan grine av ting jeg ikke hadde gjort ellers.

Vurderer selv å bytte til p-stav, men har hørt veldig delte erfaringer.



Anonymous poster hash: 5bf04...f41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt p-ring i et drøyt år nå, veldig fornøyd. Blør mye mindre under mensen, og det for meg er et stort pluss, har også mindre mensensmerter enn tidligere.



Anonymous poster hash: 67bdb...e65
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Microgynon før, men byttet over til plaster fordi ikke klarte å hoppe over mensen mer enn et par mnd og fordi hverken menssmertene eller endosmertene (som varer hele mnd) ble noe bedre. P-plasteret er det litt mer hormoner i enn Microgynon så det var derfor legen min mente at det kunne hjelpe meg. Nå har jeg bare brukt det i et par mnd, men smertene er bedre. Får bare håpe det varer.

Jeg har ikke hatt noe særlig bivirkninger annet enn litt kvalme, men det hadde jeg med Microgynon også.



Anonymous poster hash: 211e5...95a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker Cerazette og har minimal sexlyst. Jeg nyter sex når jeg først kommer i gang, blir lett våt og får orgasme uten problemer, men veien frem til det å ha sex er lang. Jeg blir aldri spontant kåt lenger og føler nesten at sex er et tiltak. Utrolig irriterende og frustrerende, for jeg vil så gjerne bli spontant kåt og ha lyst på sex, ikke bare tenke at "nei nå er det vel på tide med sex".

Jeg har sagt i fra til samboeren min at det er slutt på hormonprevensjon snart og skal slutte. vi får satse på kondom og/eller hoppe av i svingen. Han er litt skeptisk men er enig i at det nytter lite med prevensjon som gjør at jeg ikke gidder å ha sex mer enn et par ganger i måneden.



Anonymous poster hash: 2051d...429
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker loette. Jeg har ikke hatt noen bivirkninger, bortsett fra at jeg hadde mensen 14 dager etter oppstart. Jeg vet ikke om det bare er meg, men jeg kjenner meg lettere kåt etter at jeg begynte på loette.



Anonymous poster hash: 4c1ac...ccb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Bruker microgynon og er også fornøyd, utenom at jeg ikke har så mye sexlyst, men det får jeg nesten bare tåle.

Har prøvd minipillen cerazette og det funka absolutt ikke for min del, så da gikk jeg tilbake til microgynon igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ingenting akkurat nå, er avholds. Men har vært fornøyd med hormonspiral, hadde ingen bivirkninger.



Anonymous poster hash: 7eab3...76d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk tidligere på Mercilon og da kunne jeg begynne å grine fordi jeg ikke fikk igjen en litt seig/tung skuff... Jeg var helt på jordet: grein flere ganger om dagen i tillegg til at jeg ble fly forbanna uten grunn rett som det var.

Nå går jeg på Microgynon og merker ingen verdens ting! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...