Gå til innhold

Hva er den værste bagasjen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Man erfarer så lenge man lever.

Ting som har blitt addet på min liste over dealbreak-bagasje er:

-Dårlig hygiene. Aldri tenkt over at dèt kunne bli en big deal, men jovisst var det mulig... :redd:

-Mulige følger av å ikke ha noen jobb. Som snudd døgnrytme, lite nettverk og fritidsaktiviteter, svak psyke, apati, å "visne bort".

-Altfor mye av noe. Alkohol, hobby, jobb, hva som helst. Alt med måte er best.

Forholdet vedkommende har til foreldrene, og hvordan foreldrene er, har også mye å si.

Barn i seg selv er ikke dealbreaker. Mye spiller inn på det området, så det kommer an på.

"Turbulent fortid" som at han har livserfaring, har kommet godt ut av det og er oppegående nå er ikke dealbreaker.

Masse ekser kunne vært dealbreaker. Både kjærester og andre "forhold".

"Ubrukelig innenfor/utenfor huset's fire vegger" vet jeg ikke hva du mener med.. Han må jo være oppegående på flere områder.
Arbeidsledig i en periode er ikke dealbreaker. Men det hadde vært viktig at han virkelig prøvde å komme ut i jobb igjen, og at ting ikke utviklet seg til det jeg nevnte lenger opp her.
Altfor mye jobbprioritering hadde ikke vært bra.
Ofte på byen hadde ikke passet meg. Heller ikke alt for mye hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mange her som sier barn. Er dere unge? Det synes jeg er rart. Skjønner at det er vanskelig i starten, men spesielt når man begynner å bli litt eldre, så er det jo mange som har det. Jeg synes det er greit så lenge han har et godt forhold til barna og moren. At han bryr seg om barna sine!

Anonymous poster hash: a1f85...cbd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er BTDT?

Been There Done That. Var i et forhold hvor en hadde psykiske problemer som kom mer og mer til syne og det gikk utover hverdagslige hendelser til de grader. I tillegg var fyren merkelig rar og sær (ble dratt over på andre siden av gaten en gang fordi "han uteliggeren som sitter der kan ha HIV og jeg vil ikke bli smittet". Som om HIV var luftbåren... O_O )

Heldigvis få i Norge som har tuberkulose, da...:P

Jeg ble kjent med en som hadde hatt det, og ble egentlig litt sjokkert. O_o
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rusproblemer

Voldelig fortid

Festløve

Disse tingene ville vært fullstendig uaktuell bagasje dersom jeg skulle vært sammen med noen.

Selvforskyldt økonomisk rot ville også vært dealbreaker (les: luksusfellen kandidat som sitter med haugevis av gjeld etter å ha brukt penger han ikke har på ferier, dyre biler og uteliv). I tillegg ville han vært uaktuell om han hadde hatt små barn (men sjansen for det i min/vår alder er liten.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Dårlig hygiene

- Helge alkis / ONS tøs

- Mer enn 1 barn fra før av

- Liker J. Bieber

- Mange 'guttevenner'

- Feil prioriteringer

- Mindre smart

- Mye sminke

- Etc..

Er kresen, og gidder ikke satse på hvem som helst.

-

Helgealkis/ onsdagstøs, typisk bad combo ja :fnise:

Anonymous poster hash: 77aea...bee

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest åffårno

En død hamster, sure sokker, nakenbilde av Fjordmann, truser som går nedenfor kneskålene, Lithium, slikkelapp og Olav Duuns samlede verker.

Det blir nei!

Nå er du trangsynt.

Lithium er bra sålenge det er på plate, og Medmenneske synes jeg da å huske var ei bra bok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er du trangsynt.

Lithium er bra sålenge det er på plate, og Medmenneske synes jeg da å huske var ei bra bok.

Lithium er en kongelåt, men medmenneske suger. hardt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange her som sier barn. Er dere unge? Det synes jeg er rart. Skjønner at det er vanskelig i starten, men spesielt når man begynner å bli litt eldre, så er det jo mange som har det. Jeg synes det er greit så lenge han har et godt forhold til barna og moren. At han bryr seg om barna sine!

Er ung (under 30), men alder spiller liten rolle.

Det som betyr noe for meg er at jeg ikke har barn selv, og i langvarige seriøse forhold så ser jeg for meg barn på sikt og skal jeg ha barn, så skal det være med en som også blir forelder for første gang, uavhengig av om jeg er 25, 30, 40 eller 50 år. Hadde jeg hatt barn selv så hadde jeg revurdert mitt syn til at barn er en "no go". Det handler litt om å kreve det en selv kan levere, samtidig som det å blir forelder for første gang er en opplevelse jeg ønsker å dele med en livspartner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Voldsdømte, arbeidsuføre, dårlig økonomi, null planer for fremtiden, bipolare/psykiske lidelser, narko/alkohol problemer, sånne som ikke har egne meninger.

Tror lista blir lenger om jeg tenker mer.

Altså, bipolar ER en psykisk sykdom..

Anonymous poster hash: 8dd98...e31

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn med hysterisk mor

Økonomisk rothue

Fysisk sykdom som er synlige på kroppen.

Må bruke mye medisiner som må dra med seg et helt apotek på tur.

Arbeidsnarkoman

Arbeidssky

Bor hjemme hos mor

Anonymous poster hash: 5a144...105

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typens bagasje: hans todøttre! Har prøvd i mange år å like de litt iværtfall..uten hell. De roter, krangler, sloss, er overalt, roper isteden for å prate, bråker, kan ikke rydde og ikke være stille osv.jeg blir gal. Etter at de (uten at noen spurte meg) flyttet inn hæt pga narkomanmoren deres, er all fred over. Jeg kommer fra en rolig stille ryddig plass med fred og tålmodighet. Nå er det live laaangt borte. Typen gar blitt til en gretten gubbe og kjefter hele tiden eller hever stemmen! nesten hver kveld er det gråt og krangling når de skal legge seg. Han kanke prate on følelser heller. Etter lang planlegging og tenking har jeg funnet ut at hvis han skal være sur drar jeg og min sønn til min mor hvær fang. Nekter at min sønn skal vokse opp i kaos. (Felles sønn 2 år . Hans døttre 9-10 år) mister følelser i tillegg. Det skulle jo ikke bli sånn! Han har plutselig fått grått hår og sint rynker i panna pga stress pga ungene. Han husser seg opp for den minstre ting og nekter for det. Hvis ikke han klarer p ta hintet og forandrer seg (jentene og for hae aldrig møtt slike teite gærne unger før ever) så drar jeg og sønnen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Altså, bipolar ER en psykisk sykdom..

Anonymous poster hash: 8dd98...e31

Ja, mente + andre psykiske lidelser som er like tunge som den. Jeg vet godt hva det er!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er det fordi jeg ikke ønsker dette ansvaret i livet enda. Ja, jeg er ung.

Så er det også fordi jeg ikke ønsker å oppdra noen andres barn. Men enda mer fordi jeg ønsker at min utkårede kun har mitt eget barn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...