Gå til innhold

Matforgifta, klarer ikke spise..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg spiste noe dårlig mat i natt og har vært ekstremt kvalm i hele dag. Jeg har ikke hatt diaré, men vært litt knotete i magen. Har ikke kastet opp, men føler meg veldig dårlig.

Jeg har ikke klart å spise noe ihele dag, men har drukket litt vann(men veldig lite)

Jeg er livredd for å kaste opp, lider av emetofobi. Nå begynner jeg å bli litt sulten merker jeg, men tør egentlig ikke spise. Hva burde jeg spise når jeg spiser noe?

Og om jeg ikke har kastet opp enda, tror dere at jeg kommer til å kaste opp?

Anonymous poster hash: 2729c...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, du kaster ikke opp! Spis noe salt, ritzkjeks eller potetgull?



Anonymous poster hash: fa091...302
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig sverger jeg til litt cola(sukkerholdig) suppe, yoghurt og ting som ikke er vanskelig å få opp igjen om nå trangen meldte seg:P Gjerne også tørre salte kjeks. Synes det roer magen litt.

Men om du blir verre kan det være lurt å snakke med legen, matforgiftning kan være farlig.



Anonymous poster hash: 14d0f...af6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du kaster ikke opp! Spis noe salt, ritzkjeks eller potetgull?

Anonymous poster hash: fa091...302

Sikker? Det er jo ikke noe igjen i magesekken nå, er jo 18 timer siden nå... Jeg får karre meg til butikken..

Anonymous poster hash: 2729c...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig sverger jeg til litt cola(sukkerholdig) suppe, yoghurt og ting som ikke er vanskelig å få opp igjen om nå trangen meldte seg:P Gjerne også tørre salte kjeks. Synes det roer magen litt.

Men om du blir verre kan det være lurt å snakke med legen, matforgiftning kan være farlig.

Anonymous poster hash: 14d0f...af6

Dette er ikke en veldig alvorlig versjon, så jeg kommer nok til å klare meg. Har jo ikke hatt diare eller oppkast, men selvfølgelig vært på do litt oftere enn normalt da. Samt kvalm. Nå er jeg sååå redd for at jeg skal kaste opp så klarer ikke spise noe :( men skal prøve å komme meg på butikken og kjøpe ritzkjeks. Det er jo godt :) også noe saft...

Får håpe det går fint og at det ikke kommer noe opp, det er min største skrekk :(

Anonymous poster hash: 2729c...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva du mener kjære TS. Sliter med akkurat det samme selv, og sitter i skrivende stund og er dødskvalm av en eller annen grunn. (Går på antibiotika, så har en anelse om at det kan stamme fra dette)

Noe som hvertfall ikke gjør det verre er å tygge tyggis med steeeerk smak. Det gjør hvertfall at ånden blir litt bedre, og jeg føler faktisk noen ganger at det kan hjelpe litt. Ellers prøv å oppholde deg med andre ting. Lakk negler, vaske, rydde, eller les om andre som "sliter" med det samme som deg. Jeg føler hvertfall at det kan hjelpe. :-)



Anonymous poster hash: 26c30...774
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner hva du mener kjære TS. Sliter med akkurat det samme selv, og sitter i skrivende stund og er dødskvalm av en eller annen grunn. (Går på antibiotika, så har en anelse om at det kan stamme fra dette)

Noe som hvertfall ikke gjør det verre er å tygge tyggis med steeeerk smak. Det gjør hvertfall at ånden blir litt bedre, og jeg føler faktisk noen ganger at det kan hjelpe litt. Ellers prøv å oppholde deg med andre ting. Lakk negler, vaske, rydde, eller les om andre som "sliter" med det samme som deg. Jeg føler hvertfall at det kan hjelpe. :-)

Anonymous poster hash: 26c30...774

Takk for tips! Jeg har ligget i sengen i hele dag og sett på Orange is the new black, er det eneste jeg klarer... Er usikker på om jeg kommer meg på butikken til og med.. Jeg får så mye angst når jeg er kvalm at jeg blir helt paralysert.. Klarer ikke bevege meg... Gleder meg til dette går over!!!

Har lest at de fleste symptomer går over etter 24 timer, så da er det jo ikke så lenge igjen...

Men dere er sikre på at jeg ikke kommer til å kaste opp noe om jeg spiser nå? :/ er så redd, det siste døgnet har vært heeelt jævlig :(

Anonymous poster hash: 2729c...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sverger til kokt ris, uten noe på. Samt te med sukker. God bedring. :)

Te er en god ide! Da blir jeg litt beroliget også...

Tar en ritzkjeks nå! Håper den holder seg. Er jo skrubbsulten!

Anonymous poster hash: 2729c...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker? Det er jo ikke noe igjen i magesekken nå, er jo 18 timer siden nå... Jeg får karre meg til butikken..

Anonymous poster hash: 2729c...8af

Spis noe enkelt isåfall, venn magen på mat først siden det er så lenge siden du har spist!

Lett fordøyelig og spis lite om gangen.

Du vil helt sikkert føle deg bedre også!

Anonymous poster hash: 134e6...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis noe enkelt isåfall, venn magen på mat først siden det er så lenge siden du har spist!

Lett fordøyelig og spis lite om gangen.

Du vil helt sikkert føle deg bedre også!

Anonymous poster hash: 134e6...58f

Jeg holder på med en ritzkjeks nå, tar små biter og tygger ordentlig. Litt for å få i meg saltet!

Jeg kjøpte også en Farris, men tror jeg holder meg på vannet til i morgen hvert fall... Er så redd for å kaste opp og vann har gått fint til nå. Tror ikke magen er så gira på kullsyre nå...

Okei. Såååå mye aaangst! Men håper ritzkjeksen holder seg nede. Spiser den såååå sakte....

Uff er slitsomt med den angsten i tillegg :(

Anonymous poster hash: 2729c...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Te er en god ide! Da blir jeg litt beroliget også...

Tar en ritzkjeks nå! Håper den holder seg. Er jo skrubbsulten!

Anonymous poster hash: 2729c...8af

Det å få noe varmt i magen, når kroppen ikke har fått noe mat på en stund, og du i tillegg har angst vil virke beroligende. :) Om du har noe ris i hus, anbefales det på det varmeste. ;) Kok den med litt salt. Spis, og kjenn den beroligende varmen bre seg i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å få noe varmt i magen, når kroppen ikke har fått noe mat på en stund, og du i tillegg har angst vil virke beroligende. :) Om du har noe ris i hus, anbefales det på det varmeste. ;) Kok den med litt salt. Spis, og kjenn den beroligende varmen bre seg i kroppen.

Har ikke noe ris, ei heller energi til å koke det heller.... Men en kopp te skal jeg lage.

Nå angrer jeg på at jeg spiste kjeksen, er sååå redd for at det skal komme opp igjen :(

Anonymous poster hash: 2729c...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, føler med deg som har den angsten!! Men har du ikke kastet opp til nå, så vil det nok helst gå bra. Må man kaste opp, så kaster man opp enten man har mat i magen eller ei. Litt ritz vil nok bare gjøre deg godt. prøv så godt du kan å slapp av (lettere sagt enn gjort, jeg vet). Håper du føler deg bedre snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg bedre, har vel fått i meg 10-15 kjeks fordelt på et par timer, samt vann.

Men jeg er liiivredd for å våkne av å måtte spy, så selv om jeg er trøtt blir det nok ikke så mye søvn.. menmen, nå har det snart gått 24 timer siden jeg ble dårlig, så kan vel ikke være så lenge igjen :)



Anonymous poster hash: 2729c...8af
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet nå av kvalme.... Nå har det gått over et døgn, trodde jeg skulle bli bra etter hvert?! Fy faen jeg har så angst og INGEN å prate med....... Føles ut som jeg skal dø av dette nå, men jeg vet dette er angsten som prater. Er så redd, ligger og skelver :(

Dette er helt forferdelig :(

Anonymous poster hash: 2729c...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herregud........ Dette er det verste jeg har vært med på, og jeg er heelt alene... :(

Mamma er det ikke noe vits å prate med, hun skjønner ikke hvordan angst/emetofobien fungerer... Hun syns jeg bare er helt tullete som oppfører meg sånn. Jeg prøver jo å la være, men er ikke så lett:( jeg er heeelt ødelagt, kunne kanskje ringt pappa men er usikker.....

Jeg turte og sovne fordi jeg følte meg såpass bra i går kveld og trodde at dette snart var over, siden de fleste nettsider sier at de fleste blir bedre etter ett døgn. Nå har det gått 26 timer, og jeg våkner og er driiiitkvalm.... Kanskje det er siste rest? Og jeg som trodde det skulle være bra til nå :( og jeg har en psykologtime jeg må til og kl fire, om jeg ringer nå og sier fra så må jeg betale også for den..... Shit hvordan skal dette gå da :/ jeg kommer meg oikke ut av sengen en gang, tør ikke en gang flytte på meg fordi jeg er redd det skal trigge kvalmen.... Shit shit shit.

Dette er så forferdelig, jeg vil heller dø enn å ha det sånn som dette :( ingen kan leve med det her. Jeg vet det er midlertidig og kommer til å gå over- men det føles ut som en million år til nå og i mellomtiden er jeg totalt alene....

Anonymous poster hash: 2729c...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du trenger noen å prate med, hjelper det kanskje å ringe mental helse på 116 123? Jeg har mild emetofobi selv, og skjønner at du har det vanskelig. Vet ikke helt hvilke råd jeg skal komme med, men regner med at dette må gå over snart! Prøv å drikk litt mer, og kanskje spis noe mer salt. Det bruker i alle fall å hjelpe på min kvalme!



Anonymous poster hash: fa091...302
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du trenger noen å prate med, hjelper det kanskje å ringe mental helse på 116 123? Jeg har mild emetofobi selv, og skjønner at du har det vanskelig. Vet ikke helt hvilke råd jeg skal komme med, men regner med at dette må gå over snart! Prøv å drikk litt mer, og kanskje spis noe mer salt. Det bruker i alle fall å hjelpe på min kvalme!

Anonymous poster hash: fa091...302

Skulle gjerne spist og drukket noe, men jeg er så kvalm at kroppen har gått helt i sjokk. Ligger bare heeeelt stille i sengen, klarer ikke noe annet :( men takk, skal lagre det nummeret! Er det døgnåpent?

Anonymous poster hash: 2729c...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er døgnåpent. De har en nettjeneste også, www.sidetmedord.no, hvis du heller vil skrive enn snakke.

Jeg tror du bør prøve å tvinge i deg noe drikke. Det blir ikke bedre om du er dehydrert! Bare litt vann, en liten slurk. Krysser fingrene for at det går fort over!



Anonymous poster hash: fa091...302
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...