Gå til innhold

Oljeklyster og forstoppelse...HJELP!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, noen som har erfaring med dette?

Har gått 1,5 uker nå uten ...ja, dere vet.. så snakket m legen i dag og han anbefalte oljeklyster, kan ikke bruke de vanlige siden det blir for hardt for tarmen. Men det finns ikke oljeklyster på apoteket her så jeg må fikse noe selv.

Tenkte å prøve en blanding av kamomillete og olivenolje. Men aner ikke hvor mye som er vanlig eller hvor lang tid det skal ta før det funker eller noe som helst egentlig, så er det noen som har erfaring med dette fra før setter jeg veldig pris på å få høre fra dere!

Alle erfaringer mottas med takk, også med andre typer om noen har prøvd.

NB, jeg er ikke gravid.

Takk!!



Anonymous poster hash: a5492...8a3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da syns jeg heller du bør høre med apoteket hva de anbefaler i steden for.



Anonymous poster hash: c3c28...098
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte på apoteket en slags olje jeg drakk pga forstoppelse. Den var veldig skånsom og effektiv, men husker ikke hva den heter. Ble ikke anbefalt de tablettene en kan ta da dette ble for voldsomt for tarmen. Var en lettelse da det fungerte :)



Anonymous poster hash: fd3e3...7fd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Apoteket anbefalte drikke og bruke vanlig olje, så jeg prøvde med en blanding av olivenolje og kamillete som jeg førte inn ca 2,5 dl av tidligere i dag og lot det bli et par timer, men syns effekten var dårlig. Så prøvde jeg nettopp med 0,5 liter, det kom ut igjen med en gang.

Har inntrykk av at det nesten ikke har hjulpet noen ting og at det værste er igjen.

Siste AB, hvor mye brukte du og hvor lang tid tok det før du fikk noen effekt? Kanskje jeg er for utålmodig?



Anonymous poster hash: 5469b...96a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK du drakk den ser jeg, brukte det jo andre veien jeg da siden legen anbefalte oljeklyster. Men, husker du hva det het det du drakk? Begynner å bli ganske desperat her... :/



Anonymous poster hash: 5469b...96a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du prøvd magnesium citrat? Det pleier å få bra fart på magen.

Nei, er det noe man drikker? Og hvor får man kjøpt det, apotek eller helsekost?

Anonymous poster hash: 5469b...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Analsex hjelper, smør inn kuken til mannen din med balsam og ri på, det får det ut.

Anonymous poster hash: f4c20...7db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Analsex hjelper, smør inn kuken til mannen din med balsam og ri på, det får det ut.

Anonymous poster hash: f4c20...7db

Vel da kan jeg like gjerne ta den der brutale klyx-driten som tar 5-15 min for å funke :P

Anonymous poster hash: 5469b...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er det noe man drikker? Og hvor får man kjøpt det, apotek eller helsekost?

Anonymous poster hash: 5469b...96a

Jeg har kjøpt pulver som skal oppløses i vann, men du får det i tablettform også. Vil tro du får kjøpt det på apotek, men ellers kan du bestille på feks bigvits til senere bruk.

http://www.bigvits.co.uk/product.asp?pid=597&bid=5

Endret av zellica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt pulver som skal oppløses i vann, men du får det i tablettform også. Vil tro du får kjøpt det på apotek, men ellers kan du bestille på feks bigvits til senere bruk.

Ok :) Men, er det sånn pang-virkning på det eller fungerer det litt mer skånsomt?

Anonymous poster hash: 5469b...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :) Men, er det sånn pang-virkning på det eller fungerer det litt mer skånsomt?

Anonymous poster hash: 5469b...96a

Her i huset er det mannen som har brukt magnesiumet sammen med d-vitamin, og det fungerer ganske fort. Faktisk måtte han slutte med citratet for han trengte ikke akkurat den bivirkningen. :fnise:

Man må prøve seg litt fram til hvor mye man trenger for å få igang tarmen da dette er individuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her i huset er det mannen som har brukt magnesiumet sammen med d-vitamin, og det fungerer ganske fort. Faktisk måtte han slutte med citratet for han trengte ikke akkurat den bivirkningen. :fnise:

Man må prøve seg litt fram til hvor mye man trenger for å få igang tarmen da dette er individuelt.

Tusen takk! Tror jeg skal prøve med litt bare først jeg :)

Anonymous poster hash: 5469b...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan evt. prøve dulphalac eller dulcolax =) tror det ene er pilleform og det adre er drikke..

moren min brukte det, og det virka ganske bra, snilt mot tarmen var det visst også =)

håper det ordner seg =)



Anonymous poster hash: aebda...b76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dulphalac/lactulose får kjøpt på apoteket, det er en olje som man drikker5-20 ml av morgen og kveld. Den smører tarmen så avføringen glir lettere ut, men den hjelper ikke tarmen å få i gang bevegelsene slik som klyx gjør. Man kan også ha i laxoberal dråper ca 8 dråper på kvelden (virker over natten), pleier å ha god effekt. Usikker på om det er reseptbelagt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vel da kan jeg like gjerne ta den der brutale klyx-driten som tar 5-15 min for å funke :P

Anonymous poster hash: 5469b...96a

Hvorfor bruker du ikke det da? Det har jeg brukt og funka som bare det! :D Utrolig deilig etterpå!

Anonymous poster hash: 05292...6fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel da kan jeg like gjerne ta den der brutale klyx-driten som tar 5-15 min for å funke :PAnonymous poster hash: 5469b...96a

Klyx er ganske mildt mot tarmen sammenliknet med stikkpiller og diverse avføringstabletter. Hadde anbefalt det, jeg (Klyx).

Anonymous poster hash: d129c...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dulphalac/lactulose får kjøpt på apoteket, det er en olje som man drikker5-20 ml av morgen og kveld. Den smører tarmen så avføringen glir lettere ut, men den hjelper ikke tarmen å få i gang bevegelsene slik som klyx gjør. Man kan også ha i laxoberal dråper ca 8 dråper på kvelden (virker over natten), pleier å ha god effekt. Usikker på om det er reseptbelagt:)

Kan anbefale dette også, eller Klyx som sagt. Laxoberal dråper er ikke reseptbelagt :)

Anonymous poster hash: d129c...d78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...