Laina Skrevet 28. april 2004 #1 Del Skrevet 28. april 2004 *aaaargh* Nå er det i gang! Korpsmusikk rett utenfor stuedøren. Fysj og æsj! Og nå skal de vel holde på nesten hver dag frem til 17. mai. *dobbelt-aaaaargh* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helena Skrevet 28. april 2004 #2 Del Skrevet 28. april 2004 Har flytta langt vekk fra øvingslokaler nå, så jeg har heldigvis ikke merket noe ennå. Men det kommer nok. Liker ikke korpsmusikk (hvertfall ikke skolekorps som ikke er flinke engeng) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laina Skrevet 28. april 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 28. april 2004 Ånei!!! Nå kommer de tilbake igjen! Og det er ikke øvingslokaler. De øver i gata. I fjor var det jo umulig å komme forbi med bil når de øvde. Man måtte pent kjøre i masj-tempo bak korpset til de var ferdig med runden sin... Tenk om man skulle rekke noe viktig. Hva om man skulle kjøre en fødende kvinne til sykehuset f.eks? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirka Skrevet 28. april 2004 #4 Del Skrevet 28. april 2004 *aaaargh* Nå er det i gang! Korpsmusikk rett utenfor stuedøren. Fysj og æsj! Og nå skal de vel holde på nesten hver dag frem til 17. mai. *dobbelt-aaaaargh* Har spilt i korps selv jeg og blir provosert....... :evil: Siden flertallet av landets befolkning vil ha musikk i 17 mai-togene, må korpsene få lov til å øve. En ærlig sak at du ikke liker korpsmusikk, men et hyggelig smil til de forbigående skolekorpsene hadde sikkert bare kledd deg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helena Skrevet 28. april 2004 #5 Del Skrevet 28. april 2004 Jeg må vel få lov til å mislike korps selv om "flertallet av landets befolkning vil ha musikk i 17 mai-togene"! Jeg har ikke for vane å smile til folk jeg irriterer meg over. Dersom naboens spebarn hyler klokka 7 søndag morgen smiler jeg ikke, selv om flertallet av befolkninga liker barn. Hvis jeg er i uvanlig godt humør, og møter et korps en dag, kan jeg kanskje strekke meg til et overbærende smil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laina Skrevet 28. april 2004 Forfatter #6 Del Skrevet 28. april 2004 Har spilt i korps selv jeg og blir provosert....... :evil: Siden flertallet av landets befolkning vil ha musikk i 17 mai-togene, må korpsene få lov til å øve. En ærlig sak at du ikke liker korpsmusikk, men et hyggelig smil til de forbigående skolekorpsene hadde sikkert bare kledd deg.... Ja, om det i det minste hadde vært barne/skole-korps. Men når korpset består av voksne mennesker, syns jeg ærlig talt de kan finne et annet sted å øve. Vi har noen fine turområder her, uten bebyggelse. Der kan de gjerne øve for min del. Men helst ikke utenfor stuedøren min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sirka Skrevet 28. april 2004 #7 Del Skrevet 28. april 2004 Er enig i at korpsene ikke behøver å marsjere i de mest tettbebygde strøkene, men husk at det ikke er korpsmusikantene (men lederne) som bestemmer hvor de skal gå. Vet av egen erfaring hvordan de er å gå i korps og bare møte sure blikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheba Skrevet 30. april 2004 #8 Del Skrevet 30. april 2004 Hm. Jeg blir i utrolig godt humør jeg når jeg ser og hører de første korpsene ute i gata. Et av de sikreste vårtegnene og så vet jeg at det betyr at det snart er 17.mai. Og det er en dag jeg etter 36 levde år fortsatt gleder meg til som en unge! :-) Hipp hipp hurra for 17.mai og alle de flotte korpsa vi har her i Norge! (og til deg som mente de kunne øve annet steds hen - noe av hensikten med å øve i gatene er at man når den store dagen endelig kommer skal klare å både marsjere og spille i takt, det er ingen helt enkelt øvelse kan jeg forsikre deg om...) Hurra igjen, nå er det vår! Er vi ikke heldige som får lov til å bo i dette landet her??? Hilsen Sheba - våryr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 30. april 2004 #9 Del Skrevet 30. april 2004 Hmf. Klag&syt! Det er for pokker bare noen uker i året. Synd å kaste bort energi på det, for de legger ikke inn årene på en stund 17-mai er ikke 17-mai uten korpsene skal jeg si..... Også ex-korpsmeldem skal smugtitte på gamlekorpset imorra 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mitsi Skrevet 30. april 2004 #10 Del Skrevet 30. april 2004 Totalt uening i kritikken. Det er ingenting som gir meg så mye vårfølelse som korpset som øver. Takk til alle musikanter som gir oss en flott 17.mai. For hva hadde vel den vært uten korps? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diaz Skrevet 30. april 2004 #11 Del Skrevet 30. april 2004 :o Jeg blir helt matt over hva enkelte kan greie og irritere seg over.... :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå