Gå til innhold

Lille Lemipk


LempikasPromise

Anbefalte innlegg

Føler det er på tide å opprette min egen graviditetsdagbok nå, og ikke bare snike rundt i andre sin.

Er selv 28, med samboer i 30årene, som jeg har vært sammen med i over et tiår. Føler at vi har alt på stell, hus, bil og jobb, men dette blir selvsagt noe nytt.

I skrivende stund er jeg 7 + 4, og synes tiden bare raser av gårde.

Har vært i forbausende god form hele tiden. Bortsett fra tretthet, og noen perioder med kvalme, har jeg opplevd lite svangerskapsplager. Føler meg heldig sånn sett.

Ellers må jeg innrømme at jeg ikke kjenner noen spesiell glede enda, selv om det altså var veldig planlagt. Jeg googler minst mulig om graviditet og spedbarn, og unngår foreløbig forumer som mammanett og snartmamma. Synes det blir litt drøyt mye, men håper det går seg til etterhvert når jeg skjønner at det faktisk er noe der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leser nå at mitt første innlegg virker i overkant negativt, men det er jo ikke meningen. Jeg føler meg bare avventende til det som skal skje. Det er sykt og rart, og spennende, men samtidig ganske uvirkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du har ordnet deg dagbok! :hoppendeglad:

Her blir det gøy å følge med :) Om en sju måneders tid begynner vel kappløpet om å være førstemann til å føde av oss to :fnise:

Jeg også synes det er helt uvirkelig. Gleder meg til at magen kommer sånn at det blir litt mer "sant", på en måte :) Og UL, da! :)

Du har UL snart, du, har du ikke det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, UL på mandag! Kan vel si at mannen gleder seg til å se at det faktisk er noe der :laugh: Og det blir helt sikkert spennende(og rart!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, UL på mandag! Kan vel si at mannen gleder seg til å se at det faktisk er noe der :laugh: Og det blir helt sikkert spennende(og rart!).

Åh, du er heldig som har det helt i starten av uka. Jeg har ikke før neste fredag, og kommer til å gå hele høstferien og vente. Og plutselig så var den ferien over! Mannen her gleder seg også veldig. Jeg tror det blir litt mer ekte for han når(hvis) han ser det som vokser og gror inni her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, du er heldig som har det helt i starten av uka. Jeg har ikke før neste fredag, og kommer til å gå hele høstferien og vente. Og plutselig så var den ferien over! Mannen her gleder seg også veldig. Jeg tror det blir litt mer ekte for han når(hvis) han ser det som vokser og gror inni her ;)

Ja, er godt å ha det tidlig i uka! Skjønner at det ikke blir så mye høstferie på deg når du må vente så lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner meg ikke helt på den gravid logikken ift mat. Føler meg helt rar om dagen, får plutselig skikkelig lyst på noe feks brødskive med ost, men når jeg da har lagd meg det så vil jeg ikke ha den lenger, eller så tar jeg en bit og da er jeg mett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også har det sånn! Stappmett etter bare noen få biter. Har også merket at gleden over mat ikke er der lenger. Det er irriterende, man er jo vant til å glede seg over mat man får servert, også er det liksom ikke i nærheten så deilig som man husker lenger. :dry:

Hvordan er formen ellers, da? :blomst:

Var du ikke på UL i dag? Hvordan gikk det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Formen er litt opp og ned. Er en del uvel og sliten i perioder.

Og jo, jeg var på ultralyd i dag, nå i kveld faktisk, hadde sen time. Og det var en helt bisarr opplevelse. Vi fikk se et helt og sprellende foster. Enda så tidlig som jeg er så bevegde den seg, både jeg og mannen klarte ikke å se vekk fra skjermen. Helt sprøtt rett og slett. Har bestilt ny time rett før jeg er 12 uker, så det blir spennende å se utviklingen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er litt opp og ned. Er en del uvel og sliten i perioder.

Og jo, jeg var på ultralyd i dag, nå i kveld faktisk, hadde sen time. Og det var en helt bisarr opplevelse. Vi fikk se et helt og sprellende foster. Enda så tidlig som jeg er så bevegde den seg, både jeg og mannen klarte ikke å se vekk fra skjermen. Helt sprøtt rett og slett. Har bestilt ny time rett før jeg er 12 uker, så det blir spennende å se utviklingen ;)

Åh, litt misunnelig på den ultralyden, kjenner jeg :fnise: Gleder meg til det er min tur :) Og så godt det må være å få bekreftelse på at alt var bra med den lille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har jeg sagt det til min familie. Og det gikk heldigvis bra, de ble veldig glade, til tross for at pappa's første kommentar var "uff, nei nå følte jeg meg gammel" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Så bra at det gikk fint! Mitt inntrykk er at den nære familien nesten gleder seg mer enn den som faktisk bærer barnet til at det skal komme til verden :fnise:

Gratulerer med 9 fullgåtte uker! :blomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, ja. Fikk mms av min mor i dag hvor hun fortalte at hun alt hadde vært ute og handlet leker til mini'n. Synes det er litt tidlig enda jeg da, men hun gleder seg tydeligvis sånn, så jeg tenker at hun får nå bare drive på.

Har forresten temperamentet fra helvete. Pleier egentlig å være forholdsvis tålmodig, spes med de ansatte på jobben og personer i offentlige etater osv. nå derimot skal det ingenting til for å hisse meg opp. Er heldigvis blid på mannen da, prøver å være bevisst på at jeg kan overreagere, og trekke pusten og tenke før jeg snakker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...