AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #1 Del Skrevet 24. september 2013 Noen her inne med erfaringer fra det? Føler at det hele her i heimen blir litt mye å takle til tider, og med en samboer som viser liten forståelse for dette, har jeg vurdert å ta en prat med Familievernkontoret. Noen som har noen tilbakemeldinger å komme med, hadde det vært fint. Gode eller dårlig, blir glad for svar! Anonymous poster hash: ff0fd...6d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvetanten Skrevet 24. september 2013 #2 Del Skrevet 24. september 2013 Jeg har søkt råd der i perioder med mye uro fra hans ekskone samt for å få råd rundt steforeldrerollen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #3 Del Skrevet 24. september 2013 Jeg har søkt råd der i perioder med mye uro fra hans ekskone samt for å få råd rundt steforeldrerollen. Ringte du å bestilte time, eller ble det tatt over telefon? Helst det første sikkert, men nysgjerrig. Har aldri vært borti noe sånn, så er jo en smule nervøs.. noe man sikkert ikke har grunn for TsAnonymous poster hash: ff0fd...6d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvetanten Skrevet 24. september 2013 #4 Del Skrevet 24. september 2013 Ringte du å bestilte time, eller ble det tatt over telefon? Helst det første sikkert, men nysgjerrig. Har aldri vært borti noe sånn, så er jo en smule nervøs.. noe man sikkert ikke har grunn for TsAnonymous poster hash: ff0fd...6d6 Sendte en mail og tok det over telefon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #5 Del Skrevet 24. september 2013 Ok, takk for svar! TsAnonymous poster hash: ff0fd...6d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2013 #6 Del Skrevet 29. september 2013 Man skal ikke oppgi dem sensitive opplysninger per mail, derfor anbefales det at om du skulle sende dem en mail, skriv bare at du ønsker en time med ditt navn og tlfnr. uten å fortelle noe om situasjonen. Bedre å ringe faktisk. De har en liste over henvendelser og de ringer folk under deres ringetid for å innhente opplysninger om de involverte i samtalene og høre kort om situasjon. En gang i uka blir alle innkommende saker fordelt rådgivere, og de setter da opp en time og sender timetilbud per post. Anbefaler ved det sterkeste å ta kontakt med dem, de tar seg av alle typer situasjoner som har noe med familie å gjøre,og er veldig flinke, respektfulle og imøtekommende uten å bedømme folk! Anonymous poster hash: 6724b...b9b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #7 Del Skrevet 30. september 2013 Man skal ikke oppgi dem sensitive opplysninger per mail, derfor anbefales det at om du skulle sende dem en mail, skriv bare at du ønsker en time med ditt navn og tlfnr. uten å fortelle noe om situasjonen. Bedre å ringe faktisk. De har en liste over henvendelser og de ringer folk under deres ringetid for å innhente opplysninger om de involverte i samtalene og høre kort om situasjon. En gang i uka blir alle innkommende saker fordelt rådgivere, og de setter da opp en time og sender timetilbud per post. Anbefaler ved det sterkeste å ta kontakt med dem, de tar seg av alle typer situasjoner som har noe med familie å gjøre,og er veldig flinke, respektfulle og imøtekommende uten å bedømme folk!Anonymous poster hash: 6724b...b9b Takk for svar! Det med sensitive opplysninger har jeg ikke tenkt å skrive ned i en mail ihvertfall, det får komme når eventuelt jeg og rådgiveren er i enerom. Som skrevet føler jeg til tider at alt som gjelder stebarn er vanskelig, og samboer er minst mulig interessert i å høre mine meninger om det hele. Så da tipper jeg det kan være godt å snakke med noen som ikke er der for å dømme noen, men som kan komme med noen gode råd! Pleier ventetiden å være lang? Tenker fra man sender mail, til man sitter der? Dette er vel kanskje forskjellig fra kontor til kontor, og arbeidsmengden dems.. TsAnonymous poster hash: ff0fd...6d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #8 Del Skrevet 30. september 2013 Jeg trenger egentlig litt hjelp selv, kan dere utdype litt hva dem hjelper med? Har ei datter, en samboer som ikke er hennes far og en forferdelig eks..Anonymous poster hash: 582fd...00a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2013 #9 Del Skrevet 30. september 2013 OppAnonymous poster hash: 582fd...00a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2013 #10 Del Skrevet 1. oktober 2013 Er det virkelig ingen her inne som har noen råd å komme med? Anonymous poster hash: ff0fd...6d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. oktober 2013 #11 Del Skrevet 5. oktober 2013 Opp..Anonymous poster hash: ff0fd...6d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvetanten Skrevet 6. oktober 2013 #12 Del Skrevet 6. oktober 2013 Er det virkelig ingen her inne som har noen råd å komme med?Anonymous poster hash: ff0fd...6d6 Kan ikke du ta kontakt med Familivernkontoret og få hjelp?? Kvinneguiden har vel knapt et ansvar her... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #13 Del Skrevet 6. oktober 2013 Kan ikke du ta kontakt med Familivernkontoret og få hjelp?? Kvinneguiden har vel knapt et ansvar her... Har jo tenkt å gjøre det, men lurte på om det var noen inne her som hadde erfaringer med det fra før! Dette er vel et forum der det er lov til å søke råd og tips fra andre brukere, er det ikke? TsAnonymous poster hash: ff0fd...6d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xinnia Skrevet 6. oktober 2013 #14 Del Skrevet 6. oktober 2013 Det kan det være en ide og fortelle litt om hva man ønsker råd og tips til:-) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mill@ Skrevet 6. oktober 2013 #15 Del Skrevet 6. oktober 2013 Du beskriver jo ikke akkurat problemet og hva du ønsker råd om? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #16 Del Skrevet 6. oktober 2013 Det kan det være en ide og fortelle litt om hva man ønsker råd og tips til:-) Kanskje en idé det ;-) Mest av alt, er jeg ute etter andres erfaringer fra fvk, og om det hjalp. Kan jo fortelle litt om meg selv. Er samboer med en flott kar, som har ei datter på 6år. Greit nok det, og jeg er jo glad i barnet hans også. Men samtidig synes jeg det er vanskelig til tider å forholde seg til det hele, vet ikke helt hvorfor. Eller, tror kanskje en del av det kan komme av fars manglende evne til å oppdra og følge opp datteren mens hun er her. Dette fører til at jeg kanskje tar litt for mye styringa, det med å sette grenser osv. (Og som man leser flere plasser her på KG, er dette fyfy) men får jo også dårlig samvittighet overfor barnet da jeg ser far er så fraværende. Ikke min jobb, jeg vet det, men sånn blir det nå likevel. Det er vel noe av problemet, tror dette får holde for nå! Føler meg som en megakjip person, nærmere nazi, når det virker som at det er bare meg her i huset som setter grenser og sier ifra. Misforstå meg rett, far er jo med til tider, men stort sett virker det som at han forventer at jeg skal gå inn i morsrollen til barnet og gjøre det meste av oppdragelsen etc. Dette er noe jeg ikke er interessert i, da barnet har en god mor fra før! Jeg kan godt være en ekstra person som er tilstedet i livet til barnet, men jeg er ikke interessert i å ta over noen morsrolle. Prøver å ta det opp med samboer, men det virker ikke til å gå inn. Da får jeg bare i retur at "jeg skjønner at du ikke liker NN (barnet hans)". Og da gidder jeg ikke nevne noe mer, for mer umoden respons kan jeg klare meg uten. Dette var vel noe.. litt usammenhengende kanskje, men håper dere skjønner greia? TsAnonymous poster hash: ff0fd...6d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xinnia Skrevet 6. oktober 2013 #17 Del Skrevet 6. oktober 2013 Det var ikke sånn lett og forstå hva problemet ditt er egentlig,.. annet enn at du og samboer tydeligvis ikke har samme oppfattelse av hva oppdragelsen er.. men samtidig så forklarer du ikke hvorfor du føler at du må gå inn å være "nazi".. Så hvorfor går du inne å tar styringen? hvor ofte er datteren hos dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2013 #18 Del Skrevet 6. oktober 2013 Det var ikke sånn lett og forstå hva problemet ditt er egentlig,.. annet enn at du og samboer tydeligvis ikke har samme oppfattelse av hva oppdragelsen er.. men samtidig så forklarer du ikke hvorfor du føler at du må gå inn å være "nazi".. Så hvorfor går du inne å tar styringen? hvor ofte er datteren hos dere? Derfor jeg vil snakke med fvk, for å få deres syn på hvordan å takle stemorsrollen bedre. Jeg føler jeg blander meg veldig inn i samboerens måte å oppdra, og at jeg kanskje styrer litt mer da han kam virke fraværende til tider. Fraværende mener jeg at da sitter han store deler av barnets våkne tid på internett/tlf. "Nazi" fordi jeg føler jeg gnåler mye om grenser og regler her i huset, far er ikke videre interessert. Samtidig som jeg rett og slett synes det kan være vanskelig til tider med stebarn, og de tankene som kommer rundt det temaet. Barnet er hos oss 50/50. TsAnonymous poster hash: ff0fd...6d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #19 Del Skrevet 7. oktober 2013 Det å være steforelder kan være vanskelig om man ikke er på bølgelengde med parteneren om oppdragelse, grenser etc. Som utgangspunkt er det barnets foreldre som har hovedansvaret for barnets oppdragelse, men den tiden barnet er i deres hus er det naturlig at du også har noe å si. Har god erfaring med familievernkontoret og kan absolutt anbefale deg å ta en eller flere samtaler med dem. De er objektive og er flinke til å lytte og veiliede. Ta kontakt med dem og bestill en time du. Så kan du i første runde snakke med dem alene om det du føler er vanskelig, og kanskje du senere kan få med deg din sambeor for en prat om hvordan dere sammen kan finne ut av dette. Som stemor og mor vet jeg hvor vanskelig det kan være begge veier. Sender deg en stor klem og ønsker deg lykke til i rollen som stemor og kjæreste. Anonymous poster hash: b1b33...50b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2013 #20 Del Skrevet 7. oktober 2013 Tusen takk for svar! Ja, vet det hovedsakelig er mor og far som skal stå for oppdragelsen, men når jeg hører mor og far har snakket om det og blitt enige om å ha litt mer grenser og å være mer konsekvente, blir jeg oppgitt når far ikke følger opp det, om du skjønner? Time skal nok bestilles iløpet av uken! Ts Det å være steforelder kan være vanskelig om man ikke er på bølgelengde med parteneren om oppdragelse, grenser etc. Som utgangspunkt er det barnets foreldre som har hovedansvaret for barnets oppdragelse, men den tiden barnet er i deres hus er det naturlig at du også har noe å si. Har god erfaring med familievernkontoret og kan absolutt anbefale deg å ta en eller flere samtaler med dem. De er objektive og er flinke til å lytte og veiliede. Ta kontakt med dem og bestill en time du. Så kan du i første runde snakke med dem alene om det du føler er vanskelig, og kanskje du senere kan få med deg din sambeor for en prat om hvordan dere sammen kan finne ut av dette. Som stemor og mor vet jeg hvor vanskelig det kan være begge veier. Sender deg en stor klem og ønsker deg lykke til i rollen som stemor og kjæreste. Anonymous poster hash: b1b33...50b Anonymous poster hash: ff0fd...6d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå